Daaleman of Hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Daaleman of Hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:33

Heb hier nog oude foto's van een van de eerste zadels die Hulsebos jr. verkocht als zijnde eigen hand/maatwerk Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gewoon een JC zadel maar dan met een eigen merkje er op gezet en 500 piek bij de prijs op Knipoog

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:39

Ik heb sinds een jaar een tweedehands Daaleman en ik ben er zeer gelukkig mee. Mijn volgende zadel zal zeker een Daaleman zijn. Tegen die tijd hoop ik een rijke man te hebben gevonden en dan kan ik vast een op maat gemaakte nieuwe kopen Haha!

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:40

hoi,

Ik meld me ook even!
Ik heb nu een kentaur dressuurzadel 2 jaar geleden gekocht toen was mijn paard 3 jaar oud ze heeft echt een hoge schoft nu is mijn zadel veel te krap geworden bij de schoft Rose is nu 5 jaar. Ik Heb al veel zadels geprobeerd voor ik de Kentaur kocht denk van wintec tot passier en anky, niets pastte en alles was te laag zat nauwelijks ruimte tusse de schoft en kamer. Ik denk nog geen 2 vingers.
Nu bij de Kentaur hetzelfde probleem heb hem in 2 jaar al 3 x laten opvullen en er naar laten kijken hij is zelfs met een of ander apparaat smaller gemaakt, op dat moment lag hij goed nu zijn we anderhalf/ 2 jaar verder en ligt hij echt veel te krap! Hij knelt gewoon!
Ik zit te denken ook een Hulsebos te nemen maar zo ik die verhalen hoor begint bij mij de twijfel toe te slaan vind het toch een behoorlijk bedrag. Graag jullie mening/advies stel het zeer op prijs!!

Groetjes Charlotte

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:42

Ik ken de daaleman niet, maar de hulsebos zadels vind ik geweldig lekker zitten Haha!

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:54

Ik heb ervaring met beide merken, wij hadden eerst een Hulsebosje, een van zijn eerste zadels. Daar hebben we 10 jaar op gereden tot ineens de boom kopot was.
Wij hebben toen bij Hulsebos en Daaleman geinformeerd hoe en wat, Hulsebos was in het weekend gesloten, en toen zijn we met paard naar Daaleman gereden, en daar hebben we een nieuw zadel laten opmeten.
Ik ga voor Daaleman, het leer vind ik mooier, bij onze hulsebos zag je de krassen veel beter, en de service is echt stukken beter.

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:56

Het wordt echt moeilijk vind over het algemeen Daaleman zadels niet echt mooi om te zien ik weet niet waarom Maar verder geen ervaring mee volgens mij wel goede kwaliteit zo te horen.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:59

Dat is het ergste. Die Hulzebos zadels zitten als een huis lekker diep en zacht maar ja als het niet goed ligt op je paard heb je er ook niks aan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:04

ik vind trouwens €2000 pittig veel geld hoor,even terug zei iemand dat dat dik te doen is.
bij daaleman kan je vanaf iets van €1300 een zadel laten aanmeten en dat vind ik al een hoop geld,maar het belangrijkst is dat het zadel goed op het paard ligt.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:10

Er zijn hier al meerdere topics over geweest viewtopic.php?f=13&t=487166&hilit=

Voor mijn merrie heb ik ook een op maat gemaakt zadel, ze heeft deze nu ong. 4 jaar en hij is nog steeds perfect qua alles! Zit enorm lekker en ziet er goed uit! Pas geleden wel iets laten opvullen, de persoon in kwestie zag dat er een singelstoot aan vervanging toe was, en heeft deze toen gratis vervangen! Ook moet ik nog zeggen dat de osteopaat etc. er ook naar gekeken hebben toen mijn paard met rugproblemen kampte, niets over gehoord dat hij fout lag!

Over Daaleman kan ik je ook niets zeggen. Zoals gezegd heeft iedereen andere ervaringen met zadelmakers van bovengenoemde merken, je moet uiteindelijk zelf de beslissing maken. Succes daarmee!

En je kunt een Mercedes toch ook niet met een Smart vergelijken Clown

edit; spelfouten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:47

Elzepelze schreef:

En je kunt een Mercedes toch ook niet met een Smart vergelijken Clown

En daarmee heb je gelijk mijn probleem met Hulsebos te pakken, hij verkoopt een Smart onder het mom van een Mercedes Scheve mond

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:57

hahahhha dat is een goeie !!!!!!!!!!!!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:09

Hulsebos
Kwam een zadel aanmeten, en na een aantal rondjes gereden te hebben had ik al
een behoorlijk beurse voordeur Tong uitsteken
Toen kreeg ik het advies om een nog kleiner zadel te laten maken (17 inch)
Vriendelijk aangegeven dat ik afzag van het kopen van een zadel bij hun.
Word ik 6 weken later gebeld dat m'n zadel klaar is Verward
Bleek een foutje van hun kant.
Heb nu een Euroriding Diamant via van Rijs uit Zevenhuizen ( http://www.vanrijs.nl/ ) OK dan!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:15

Als iemand mijn verhaal willen horen over Hulsebos, mag je wel even gaan zitten... Bloos

Ik heb nu een Stubben besteld en hoop na een jaar straks eindelijk weer op mijn paard te kunnen zitten...

Werd je na 6 weken terug gebeld? Ik heb er bij beide zadels 5 maand op moeten wachten...

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:42

Ik heb een week geleden een daaleman besteld. Voor mijn vorig paard had ik ook een Daaleman en daar was ik zeer tevreden over.
Nu had ik wat meer research gedaan om een nieuw zadel te kopen voor mijn huidige paard.
En ben toch weer uitgekomen bij een daaleman zadel.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:25

Wij hebben nou een hulsebos voor een van me paarden gekocht. Zit echt super! Straks als me andere paard terug komt ga ik over op bruin en laat ik er ook een op maat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:44

taxi schreef:
Zep schreef:
Hulsebosch maakt geen zadels op maat, Daaleman wel. Het enige maatwerk dat Hulsebosch kan leveren zit hem in de vorm van de kussens en de wrongen.

klopt.
maar hij zegt wel dat alles maatwerk is

en dat is dus waarom ik daar een punt van maak. Dat wil niet zeggen dat er iets mis is met Hulsebosch zadels overigens.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:52

Hij zegt zoveel maar ik geloof hem niet meer !!!!!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:57

Nou ik wil ook wel even mijn verhaal kwijt. Ik had dus ook een zogenaamd op maat gemaakte Hulsebos. Nooit meer een Hulsebos. Het zadel moest binnen afzienbare tijd 3 keer opgevuld waar ik voor moest betalen. Elke keer lag het meteen weer op de schoft. Na veel ellende heb ik een ander nieuw zadel gekocht en bij die winkel de Hulsebos laten open maken. Wat bleek. De boom was finaal geroest en door midden gebroken. Het zadel was toen 2 jaar oud. Er was nooit iets bijzonders met het zadel gebeurd zoals vallen etc. Ik heb meteen een klacht ingediend en ze wilden de boom wel lassen. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Ik had verdorie al 2 keer opvullen moeten betalen. Na lang gezeur hebben ze een nieuwe boom in het zadel geplaatst.

Ik heb ook van anderen die een Hulsebos hebben klachten gehoord. DE vulling schijnt binnen no-time te vergaan. Ik raad je dus ten zeerste af om ook maar 1 euro uit te geven bij Hulsbos.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:08

mijn Hulsebos had een houten boom, maar verder ben ik het eens met de vulling. Ik moest ook na 2 maand alweer opvullen. Na 2 week lag hij weer op de schoft.

Ik heb trouwens het volledige aankoopbedrag terug gehad.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:09

Dan past het zadel toch gewoon niet, als je na 2 weken moet opvullen? M.i. heb je dan echt een te brede boom!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:14

yep..

Ik zei toch ook niet dat hij paste? Clown

Het zadel was op maat gemaakt voor dat paard.....

Het zadel lag voor geen meter. Ik heb ze er ook wel van kunnen overtuigen dat ze hier niet mee weg kwamen. Ze hebben een nieuw zadel laten maken( zonder kosten) maar die lag ook niet.
Ik heb het zadel een week geprobeerd maar vond het zonde van mijn paard. Nu heb ik dus al het geld terug en heb ik ergens anders een zadel besteld.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:20

Goed gedaan. Ik zal nooit ergens reclame voor hem maken. Ik vind die Hulsebos jr. gewoon een loser.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:38

De reacties over Hulsebos zadels zijn niet mals...tjee zeg. Ik had al wel zulke topics gelezen in mijn zoektocht naar een passend zadel voor mijn paard.
Had dus nog overwogen om een Hulsebos te kopen, maar naar meerdere topics die ik hierover had gelezen toch maar besloten om Hulsebos links te laten liggen.
En nu na dit topic terecht. Haha!
Over een paar weken is mijn Daaleman zadel klaar.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:12

Ik ga 100% voor daaleman. Die zadels vind ik veeeeel fijner.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:14

Ik moet wel nog even vermelden dat ik de Hulsebos heel lekker vond zitten. Een lekkerder zadel heb ik nog niet gehad. Maar ja als het voor geen meter passend te maken is, dan houdt het op helaas!