[WN] Barefoot Arizona

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barefoot Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:02

Het is inderdaad van de dealer afhankelijk en van het type zadel hoe lang het duurt voordat je het testzadel ontvangt.

Ik was heel ongeduldig, en wilde niet wachten. Dus ik heb gelijk gewoon het zadel besteld, want je kunt 'm in nieuwstaat gewoon weer terugsturen als het niet past ofzo. En als er kleine gebruikssporen op zitten krijg je alsnog 90% van je geld terug.

Dus dat risico wilde ik wel lopen om zo snel mogelijk een zadel te hebben. En het is vanaf dag 1 perfect bevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:11

Ik ga er 1 aanvragen Haha! Ben wel erg benieuwd!

Welke is beter de arizona of de nevada? Ik vind de nevada mooier Bloos

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:16

Arizona is verkrijgbaar in maat 1 en maat 2
Nevada alleen in maat 1,5
Arizona heeft een western singel, Nevada een dressuursingel
Nevada heeft een wat groter oppervlak, en daardoor ligt hij wat steviger dan de Arizona..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:16

hmmm wat heb ik nodig voor Livano (KWPN van 1.65)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:18

De maten is alleen je eigen kontmaat Haha!
Broekmaat 36-40 is maat 1, broekmaat 40+ = maat 2
Ik heb zelf broekmaat 36 en toch n maat 2, ik zit graag ruim Tong uitsteken
Als je paard nu een érg korte rug zou hebben dan zou je het beste maat 1 kunnen nemen, maar voor jouw paard maakt het waarschijnlijk weinig uit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:23

aha oke.. nouja ik ben aan de lijn dus moet een 1,5 ook wel passen Tong uitsteken Heb maat 40/42 op t moment, en ben bezig richting de 38 te gaan Knipoog haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:44

Als de zitting te kort is dan loop je kans dat je meer op de cantle gaat zitten en dit dus teveel op de achterkant van je paard drukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:48

Op de site staat dat 1,5 tot maat 46 is dus dat zou toch ruim moeten passen Tong uitsteken Ik heb een mailtje verstuurd voor een testzadel Haha!

Hoe vinden jullie het zitten trouwens? Zit je wel stevig en zacht?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:51

@Debo, ik heb op mijn appie van 1.64 ongeveer de nevada, vind het heerlijk zacht zitten al moest ik er in het begin wel erg aan wennen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:04

MysticTinker schreef:
Arizona is verkrijgbaar in maat 1 en maat 2
Nevada alleen in maat 1,5
Arizona heeft een western singel, Nevada een dressuursingel
Nevada heeft een wat groter oppervlak, en daardoor ligt hij wat steviger dan de Arizona..

Dus in principe passen ze op ieder paard.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:21

@ timokyana Heb je misschien een foto van je paard met de Nevada op?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:24

Er zijn ook wel paarden waar ze niet op passen, met een té hoge schoft bv, of een heel erg holle rug. En sommige paarden moeten er aan wennen dat ze ineens zoveel contact hebben met de ruiter. Maar in principe passen ze op (bijna) alle paarden ja, en zijn geen verschillende paardenmaten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:37

Attack schreef:
@ timokyana Heb je misschien een foto van je paard met de Nevada op?

wel gehad, maar die laptop waar ze op stonden heb ik niet meer.
Ze mag voorlopig niet bereden worden, maar wil best een foto van haar maken met het zadel erop. (zal alleen een vertekend beeld geven want ze is nu 6 maanden drachtig en aardig rond Haha! )

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:41

O spannend! Ik ben een grote twijfelkont en twijfel wel of niet boomloos en zo ja Arizona of Nevada... Vandaar.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:44

@attack: ik las in een ander topic dat je ivm een operatie niet kan rijden, ik zou zeggen probeer ze allebei als testzadel als je wat opgeknapt bent.
misschien woont er wel een bokker bij je in de buurt van wie je het eens mag lenen / proberen.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:19

@ timokyana klopt, moet volgende week onder het mes Nagelbijten / Gniffelen. Ben nu een paardje aan het kopen, niet echt handig allemaal, maar goed zoiets plan je ook niet echt. Ze word morgen klinisch gekeurd en als alles goed is, is ze dan van mij Haha!. Ze word dan eerst 1.5-2 mnd verwend door een kennis en dan komt ze bij de pensionstal te staan. Dan eerst maar eens vriendjes worden enzo en dan opzoek naar een zadel. Wil idd tegen die tijd een barefoot testzadel aanvragen.

Sorry hoor was errug off-topic, maar ben beeeetje zenuwachtig voor morgen... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:22

sucses met je aankoop, en sterkte volgende week Knipoog

Ik zit vol spanning te wachten op een mailtje terug over t testzadel Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:25

Attack schreef:
@ timokyana klopt, moet volgende week onder het mes Nagelbijten / Gniffelen. Ben nu een paardje aan het kopen, niet echt handig allemaal, maar goed zoiets plan je ook niet echt. Ze word morgen klinisch gekeurd en als alles goed is, is ze dan van mij Haha!. Ze word dan eerst 1.5-2 mnd verwend door een kennis en dan komt ze bij de pensionstal te staan. Dan eerst maar eens vriendjes worden enzo en dan opzoek naar een zadel. Wil idd tegen die tijd een barefoot testzadel aanvragen.

Sorry hoor was errug off-topic, maar ben beeeetje zenuwachtig voor morgen... Bloos

dubbele spanning dus, succes voor beide en ik hoop dat je paardje word goedgekeurd! Haha!
ontopic: er moeten vast toch wel meer mensen op bokt zitten met een arizona of nevada op een draver die je een foto'tje kunnen sturen? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:18

Whoeeeeeeeeeeiiiiiiiii morgen gaat het Nevadatestzadel al met de post naar mij toe!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:28

Nu hopen op wat gunstig weer om te testen, of heb je een 'binnen' ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:29

nee ik heb enkel een 'buiten' Tong uitsteken maargoed ik kan wel tegen een beetje regen Knipoog Jammer dat t er morgen niet al is, ik rijd altijd dinsdag en donderdags...

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:31

Ben heel benieuwd naar je bevindingen! Enne Cheese!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:34

ik ook Tong uitsteken Ik zal zeker foto's maken Ja

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:05

off-topic: Go jij! Go jij! Ze is goedgekeurd!!! Kleine opmerking voor linksvoor (wat slijtage), maar voor het doel waar ik haar voor wil gebruiken is dat niet ernstig. Verder vonden ze haar er heel goed uitzien en erg braaf. Wat een opluchting...

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:51

Hallo hallo,

Even een klein oproepje: Wie heeft er een officiele Barefoot singel voor de Arizona (55 of 65cm, zwart) liggen?

Zoals ik eerder postte, schuift mijn zadel bij het opstappen en tijdens het rijden, hoe strak ik ook aansingel. Ik heb dan ook niet een echte Barefoot singel, maar een neopreen singel die ik erbij kreeg van de verkoper.
Ik zou dus heel graag de officiële singel willen testen, of het zadel dan wel blijft liggen. Ik kan hem niet zomaar kopen, omdat ik niet veel geld over houd in de maand. Rolleyes

Dus van wie zou ik hem mogen testen? Uiteraard zijn de verzend/afhaalkosten voor mij. Ook aanbiedingen van 2e hands singels zijn welkom. Vork Ook een borg betalen is geen probleem. Ik hoef maar 1 poging tot opstappen te doen en dan weet ik het.