Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skipper schreef:Spanning wordt minder, maar vergelijk druk en drukverdeling van fietsband is denk ik niet met het zadel te vergelijken.
Alane schreef:Skipper schreef:Spanning wordt minder, maar vergelijk druk en drukverdeling van fietsband is denk ik niet met het zadel te vergelijken.
Heb je wel eens op een fiets gezeten waar de bandenspanning (te) laag was? Dan slingerd je fiets. Wat voel jij en wat voelt je paard als de spanning bij flairkussens lager wordt? Of iets te hoog is?
Alane schreef:Skipper schreef:Spanning wordt minder, maar vergelijk druk en drukverdeling van fietsband is denk ik niet met het zadel te vergelijken.
Heb je wel eens op een fiets gezeten waar de bandenspanning (te) laag was? Dan slingerd je fiets. Wat voel jij en wat voelt je paard als de spanning bij flairkussens lager wordt? Of iets te hoog is?
Skipper schreef:Ik heb zomaar even het effect van het wow zadel gevoeld en maar kort gereden ivm paard dat nog niet 100% is.
Het zadel lijkt heel vlak maar qua zitten is dit het totaal niet.
Je zit heel stevig zonder opgesloten te zitten door de vorm van het zadel.
De kussens voelen heel comfortabel aan voor het paard, niet zacht maar zachterder dan wolvulling wat toch wat stugger is.
Het is even wennen maar ik vind het al snel fijn rijden. Ik heb ook het effect mogen voelen van 1 kant met 4 pompjes (4mm verschil dan slechts!!) extra opgevuld. Het lijkt alsof je mega scheef zit!
En duidelijk het effect van achter het zadel wat hoger en lager en wat het effect op je eigen zit is en op het paard.
Omdat mijn paard dus gewoon nog niet goed is, fysio moet nog paar keer langskomen hiervoor, kan je ook niet meteen het effect voelen, nu laat hij zijn rug wel los omdat die nog gewoon vast zit.
Het wordt dus week vakantie en daarna longeren en ik ga er pas weer op als mijn Wow zadel binnen is.
Ik ben niet zo heel goed in uitleggen verder. Maar dit is mijn ervaring in ieder geval.
Cer schreef:*dat wordt een pijnlijke bevalling*
Cer schreef:ik vind nog wel een verschil zitten tussen weeen en weken, kan aan mij liggen...
Sansje schreef:Het enige verschil is dat mijn paard schoftbespiering begint te krijgen en makkelijker zijn rug loslaat.