Welk dressuurzadel hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukdb

Re: Welk dressuurzadel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:44

Ik heb een Somero master..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:57

Prestige Top Dressage

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:02

Ik heb een KN Symfonie Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:05

Wat vinden jullie van een silvercup supreme? Merk zegt mij eigenlijk niet veel Bloos

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:10

Op dit moment hebben wij alleen nog een BR leida strijk dressuur. Superzadel. Was op dat moment het enige wat echt goed op het paard lag en ook nog eens perfect zit. Ben nu wel op zoek nog naar een ander dressuurzadel. Denk dat het een stubben tristan wordt die lag goed en zat goed maar ben er nog niet uit.

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:36

een dressuur wintec zit heel gemakkelijk

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:50

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:55

Ik heb een wintec pro cair (dressuur). Dit vind ik een erg fijn zadeltje en ben hier dan ook heel blij!
En ik heb een Kieffer munchen, de zitting van het zadel is voor mij eigenlijk te groot, maar verder zit het zadel heerlijk!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:18

IK hàd een Hulsebos.. . Heerlijk!!! Nu niet meer, heb geen paard meer om m op te leggen Haha! Hij paste als een hui sen zat ook nog is geweldig.. Kost evenveel als een KN en wordt opmaat gemaakt voor jou en je paard... Handig als je korte beentjes hebt zoals ik Lachen

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:37

Euroriding Diamant Lachen

Comfi zadel met een zachte diepe zit en dikke wrongen. Ik ben alleen nu op zoek naar iets anders wat meer geschikt is voor lange buitenritten. Wel met zachte zit maar een waarin je minder opgesloten zit.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:33

1e anky model!

super tevreden!

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 12:33

Evikes schreef:
Een goed zadel is voor iedereen anders. Sommige mensen vinden Kieffer super zadels, ikzelf vind ze echt slecht. Toen ik naar een nieuw op zoek was, heb ik ook nog Kieffers geprbeert, KN's geprobeert, noem maar op. Op Kieffer reed ik mijn kruis altijd open.
Heb nu een Passier Grand Gilbert. Het zijn geen goedkope zadels (heb voor het mijne 2300€ betaald). Maar ze zijn echt super! Vind ik Lachen.
Ik zou geen ander zadel meer willen, en voor mij zeker geen Kieffer meer Clown

Maar zoals ik al zei, het is voor iedereen verschillend.

Bij mij kwam de zadelmaker met een hele hoop zadels... Ieder zadel proberen en ik zei of hij voor mij goed was of niet, hij wou geen prijzen noemen enzo want anders redeneren mensen "duur zadel, goed zadel" ik zat op de kieffer (die dus ook echt duur was, wat ik niet wist Vork ) ik zat er even op en vroeg "euhh kan dat dat ik hem nu al slecht vind"
Kieffer is dus ook niet mijn ding Lachen
Maar zoals er al gezegd is, tegen mij zei de zadelmaker ook dat hij niet kan zeggen op wat ik moet letten enzo en wat er beter is , dat het van persoon tot persoon is en met wat je paard nodig heeft, met sommige zadels zit je namelijk dichter bij je paard (duidelijkere hulpen) dan met andere..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:22

BR Competition
lekker zacht Vingers aflikken Tong uitsteken

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:47

Tja, zadels. Ik heb er een beetje schoongenoeg van. Ziek
Mijn paard heeft een bult op zijn rug en 't is moeilijk een fatsoenlijk zadel te vinden. Nors opkijken
Reed eerst met een Kentaur Artemis - deze was van mijn vorige paard. Mijn nieuwe paard groeide uit de boom dus moest er een ander komen. De Artemis beviel me echt prima. (superkwaliteit - zacht prijsje). Bloos Vervolgens kwam er een Kieffer Phryso met een telkens opnieuw aan te passen boom. Helaas ging mijn paard verkorten in de achterhand dus was dit zadel ook niet meer geschikt. Het gaf druk op zijn lendenen. Ik vond hem overigens niet zo geweldig zitten. Had het gevoel of er een gat in zat onder mijn knieen. Verward
Vervolgens heb ik een Stubben Maestoso de luxe op maat laten maken. Helaas heb ik vandaag ook te horen gekregen van de zadelmaker dat ie weer uit de boom gegroeid is. Door verhoogde druk aan de achterzijde van de kussens kreeg mijn paard na 2 dagen rijden een warme gevoelige plek op zijn rug.
Ik vond qua zit dit echt een superzadel. Wat een fijn ding. Haha!
Momenteel rijd ik met een Kieffer Wien van mijn nichtje. Is niet mijn favo-zadel maar voor nood kan t even. Hij krijgt er in ieder geval geen pijn van. Kusje Vandaag is er een Frank Baines aangemeten. Type Elegance. Deze komt ergens volgende week want wat ik wil heeft de zadelmaker liggen. (GELUKKIG) Verder word ie nog aangepasd op het paard en mij. Vandaag dus test gereden. Zit erg fijn. Heel zacht zadel en liet me lekker zitten. Kon meteen mijn beugels een paar gaten langer doen. Wow!

Ik ben zadels dus echt ZAT! nu. Boos!

De zadelmaker doet er een iets te wijde boom in en vult dit verder nog even op. Mijn paard is 5 dus groeit nog een beetje. Hij denkt dat het met dit zadel zijn en dus mijn probleem verder op te lossen is!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:14

Ik heb een Kentaur.. bevalt prima, maar slijt snel helaas..

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:32

Tipje voor de Kentaurs - stijgbeugelriemen onder zweetblad. Wekelijks met zadelzeep afnemen. Ik heb hem 3 jaar gehad en toen ik hem moest inruilen was ie nog als nieuw.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 01:31

ik heb een Merovech Giselle. superfijn zadel! ligt als een huis op mijn paard, en ik zit er heerlijk in! ooit tweedehands gehad (vijf jaar oud, zadel zag eruit als nieuw), en weer verkocht, maar ik miste hem zo erg dat ik een nieuwe weer heb gekocht. Merovech is een Hongaars merk, dus goedkoop (mijn was 545 Euro kaal nieuw), ook omdat het niet zo bekend is. ik zie ze ook wel tweedehand aangeboden, maar de VZH zien er vaak slechter uit vind ik.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:01

Ik heb een rossner sydney plus... zit heerlijk.. en ligt goed..

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:03

ik rijd op een thornwood griffin
geweldig zadel

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:22

Kieffer Wien Ja

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:25

ik heb een merano.
weet nog niet hoe die zit . heb hem pas sinds vrijdag, ga hem morgen uitproberen Lachen

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:03

Stübben, ben er erg tevreden over!
Moderatoropmerking:
Berichten verwijderd,wegens zeer oud topic.
Gelieve niet meer te reageren in dit topic.
BVD