Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hij paste als een hui sen zat ook nog is geweldig.. Kost evenveel als een KN en wordt opmaat gemaakt voor jou en je paard... Handig als je korte beentjes hebt zoals ik

Evikes schreef:Een goed zadel is voor iedereen anders. Sommige mensen vinden Kieffer super zadels, ikzelf vind ze echt slecht. Toen ik naar een nieuw op zoek was, heb ik ook nog Kieffers geprbeert, KN's geprobeert, noem maar op. Op Kieffer reed ik mijn kruis altijd open.
Heb nu een Passier Grand Gilbert. Het zijn geen goedkope zadels (heb voor het mijne 2300€ betaald). Maar ze zijn echt super! Vind ik.
Ik zou geen ander zadel meer willen, en voor mij zeker geen Kieffer meer
Maar zoals ik al zei, het is voor iedereen verschillend.
) ik zat er even op en vroeg "euhh kan dat dat ik hem nu al slecht vind"
Vervolgens kwam er een Kieffer Phryso met een telkens opnieuw aan te passen boom. Helaas ging mijn paard verkorten in de achterhand dus was dit zadel ook niet meer geschikt. Het gaf druk op zijn lendenen. Ik vond hem overigens niet zo geweldig zitten. Had het gevoel of er een gat in zat onder mijn knieen.
Vandaag is er een Frank Baines aangemeten. Type Elegance. Deze komt ergens volgende week want wat ik wil heeft de zadelmaker liggen. (GELUKKIG) Verder word ie nog aangepasd op het paard en mij. Vandaag dus test gereden. Zit erg fijn. Heel zacht zadel en liet me lekker zitten. Kon meteen mijn beugels een paar gaten langer doen.