Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BasjeGuwrl schreef:Kimdj19 schreef:Nou ik blijf bij mijn uitspraak. Mijn paard is 17 jaar ze is altijd verkeerd gereden en nu gaat het steeds beter. Niet omdat ik haar aansnoer maar omdat ik nu heel goed les krijg.Ik vind het mooier en het heeft voordelen. Ze kwijlt niet, schuimt niet en heeft geen afdruk op haar hoofd. Dus ik blijf m gebruiken. Mijn discussie is hopelijk hier gesloten.
Kwijlen en schuimen heeft niets met de neusriem te maken.
Een paard dat schuimt ontspant en knabbelt op het bit.
En als je paard niet beter loopt met een aansnoerneusriem, maar doordat je goed les hebt, snap ik niet waar jij dan in dit topic een probleem van maakt?
Kimdj19 schreef:Ik weet ook wel dat dat niks met een aansnoerneusriem te maken heeft, maar dat zei iemand hier boven vandaar..... En ik heb ik het bit gelezen dat een paard schuimt doordat het bit op het tong drukt en niet kunnen slikken. En ik maar er geen probleem van maar ik wil gewoon mijn mening geven. Dat is toch niet verboden???
Kimdj19 schreef:
Ik weet ook wel dat dat niks met een aansnoerneusriem te maken heeft, maar dat zei iemand hier boven vandaar.....
En ik heb ik het bit gelezen dat een paard schuimt doordat het bit op het tong drukt en niet kunnen slikken.
En ik maar er geen probleem van maar ik wil gewoon mijn mening geven. Dat is toch niet verboden???
DeadxStar schreef:Kimdj19 schreef:
Ik weet ook wel dat dat niks met een aansnoerneusriem te maken heeft, maar dat zei iemand hier boven vandaar.....
En ik heb ik het bit gelezen dat een paard schuimt doordat het bit op het tong drukt en niet kunnen slikken.
En ik maar er geen probleem van maar ik wil gewoon mijn mening geven. Dat is toch niet verboden???
Daar heb ik nog nooit van gehoord
Helm schuimt ook als hij lekker ontspannen loopt, (hij kwijlt dus niet! dat is iets anders..) en hij kan anders prima drinken met z'n bit in, dus dat ze niet kunnen slikken is onzin
DeadxStar schreef:@ Kimdj19: Dat kan idd best verschillen per paard, de een schuimt wel en de ander niet.. Maar het kwam op me over alsof je bedoelde dat het door die neusriem kwam, snap je
Stybba schreef:Schuimen kan idd komen doordat een paard niet (goed) kan slikken. Ik heb laatst een pony gezien die een zeer ernstige reactie ergens op had en ook niet meer kon slikken de dierenarts zei dat daar ook door kwam. Maar kwijlen, kan dat te maken hebben met de neusriem te strak aantrekken (het paard dat ik eerder genoemd heb kwijlt namelijk ook best erg... k ga het de mensen als ik ze weer bezig zie met paard het maar eens voorzichtig voorleggen dat de neusriem best wat losser mag naar mijn mening). Ik denk dat als het paard echt niet meer kan of de moeite niet doet om te slikken, dat het dan kwijlt en als het wel wil maar niet lukt dat het dan schuimt. Natuurlijk zijn er ook andere oorzaken zoals tanden verwisselen enz. maar ik heb het puur om technische redenen.