[WN] Vooruitgang dankzij Myler Bits, wie ook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Vooruitgang dankzij Myler Bits, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:54

Dat heb ik niet geprobeerd want ik rijd dressuur en geen western.
Heeft dus ook geen zin om dat uit te proberen.

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:56

Nee, daar heb je helemaal gelijk in maar ik vraag me dus wel af hoe dat nu komt en je met andere bitringen daar geen last van hebt

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:03

Dressuur kun je ook wel rijden zonder neusriem

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:10

Ja dat weet ik ook, maar door de neusriem wat losser te gooien was het probleem van het kapot rijden van de wangen een heel eind verholpen. Dat was althans mijn reactie op het bericht.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:00

vluggejip schreef:
Nee, daar heb je helemaal gelijk in maar ik vraag me dus wel af hoe dat nu komt en je met andere bitringen daar geen last van hebt

Ik rijd momenteel en dubbelgebroken trens met losse ringen.
En dat gaat erg goed. Ik denk dat het probleem van de ringen van de mylers is dat ze een hoek hebben.
Ik heb ook problemen met een gewoon bit met D-ringen.

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:35

zou een mogelijkheid kunnen zijn, ik rijdt nu ook een bit zonder D ringen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 00:24

tesss schreef:
Voor info en advies over myler kun je 't beste zijn bij de Oregon Trail Tack Store zijn. Heb ik me tenminste laten vertellen door BlazingBoots (nog dank je wel daarvoor trouwens Bloos )

Ja Ik heb (op NK Marienheem) uitgebreid uitleg en advies gehad van Monique. Heb deze gisteren gekocht (met 'Western Dee Ring') en ik ben heel benieuwd hoe mijn paard erop gaat reageren. Ik reed altijd op een gewone snaffle. Dat ging op zich prima, maar ik wilde graag een bit zonder notenkraker effect en een onafhankelijke werking van links/rechts, zonder blokkades e.d. ... Lachen

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:17

Afbeelding

Het paard wat ik berijd (van iemand anders) wordt met dit bit met D-rings gereden. Ik ben aan het overwegen of ik zelf eens een ander bit ga proberen. Het paard wordt heet als je meer van haar vraagt en is erg voorwaarts en reageert practisch niet meer op het bit voor mijn gevoel. Als ik druk op de teugel zet spant ze zich helemaal aan en gaat nog harder lopen met een beetje pech. Kan iemand mij adviseren wat ik eens zou kunnen proberen (hoeft niet Mylers te zijn hoor)?

lovemyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:11

ik heb wel eens een paar keer met die scharen bit die jij heb mee gereden bij de trapper ransch waren heele fijne bitjs om mee te rijden was zeker vooruit gegaan Knipoog Haha! Clown

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:48

Heb gisteravond voor het eerst met een Myler comfort snaffle WB02 level 1 gereden, en was heel erg tevreden.
Mijn paard liep voor het eerst zonder doorlopend te klieren met het bit, hij hield zijn hoofd stil, wat een genot na een jaar lang klooien.
Hoop en bid dat dit blijvend mag zijn. Cool

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 12:54

Suus schreef:
Afbeelding

Het paard wat ik berijd (van iemand anders) wordt met dit bit met D-rings gereden. Ik ben aan het overwegen of ik zelf eens een ander bit ga proberen. Het paard wordt heet als je meer van haar vraagt en is erg voorwaarts en reageert practisch niet meer op het bit voor mijn gevoel. Als ik druk op de teugel zet spant ze zich helemaal aan en gaat nog harder lopen met een beetje pech. Kan iemand mij adviseren wat ik eens zou kunnen proberen (hoeft niet Mylers te zijn hoor)?

Als ik me niet vergis is dit een level 3 (toch?)
Het zou heel goed kunnen dat het paard nog niet toe is aan deze level.
Je zou een level 2 of zelfs een 1 kunnen proberen.
Waarschijnlijk is dit paard niet toe aan een bit wat voornamelijk op de lagen werkt.
Level 1 werkt het meest op de tong en 2 zit er logischerwijs tussenin.

Vraag ook eens aan de eigenaar of dit bit speciaal voor dit paard is gekocht, ik vermoed namelijk dat het antwoord nee zal zijn.

succes...

(ohja...je hoeft natuurlijk niet persé en myler hiervoor de kopen, je kan ook met een dubbelgebroken trens (bv) al proberen of dit beter gaat, dan weet je dat je paard het liefst meer druk op zijn tong wil.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:57

Misschien kun je eens een bitje van iemand anders proberen om er zo achter te komen wat het paard wel goed op reageert.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:12

Ja het bit is speciaal voor dit paard gekocht. Level 1 zou goed zijn op dit moment voor mijn gevoel. Ik heb afgelopen week met een gewoon standaard dubbel gebroken watertrensje gereden en dat ging al beter. Maar ja dat kan ook nog even gewenning zijn. Dat moet dus nog blijken. Helaas gisteren niet kunnen rijden want ze was kreupel. Nog even afwachten dus. In elk geval bedankt vor de tips.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:20

Rij nu bijna 14 dagen met de myler level 1 en ben heel erg tevreden, het grote verschil met andere bitten is dat hij dit bit wel aan wil nemen, hij houdt zijn hoofd veel stiller en zit niet steeds met het bit te klieren.
Ook het omdoen van het hoofdstel is veel makkelijker hij neemt het bit veel makkelijker in zijn mond.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 17:13

Fijn Ulfeino!

het is geen bit voor ieder paard..maar als het werkt...sjonge wat ga je dan ineens snel vooruit!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:00

nou ik heb gister het bit getest en ik ben helemaal verbaasd, ze liep weer als vanouds en ik had gelijke aanleuning op beide teugels!!

Volgende week komt de tandarts ook, ze heeft vooral rechts echt last, maar met de myler niet, dus ik kan volgende week gelijk eens even goed der mond bekijken Ja

Ik ben echt verbaasd dat het zo'n erg verschil maakt, onbegrijpelijk Pling

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:00

Weer zo'n goede ervaring! Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:23

ervaring?? Haha!

het overtrof mn stoutste verwachtingen Haha!

Maar blijft het zo, of raken ze 'gewend' zeg maar

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 12:22

bij de mijne bleef het zo...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:42

Haha! beter

Nou als ik er 1 heb aangeschaft zal ik zeker foto's filmpjes plaatsen Ja

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:15

Hoi,

na erg lang zoeken naar een geschikt bit voor mn paard, heb ik vandaag eindelijk de juiste gevonden.. Ik had een normaal , enkel gebroken trensje,.. mijn paard deed haar hoofd steeds in de lucht en ging meestal dwars door het bit heen.. op het strand was dit het duidelijkst, hoe meer ik haar ging tegenhouden , hoe sneller ze ging..ik dacht eerst dat het probleem bij mij lag, maar twee weken geleden heb ik mijn nieuwe instructrice eens op mn paard laten rijden. zij had dezelfde problemen, dus het moest wel aan het bit liggen. na de mond van mijn paard te bestuderen merkten we beiden dat ze een heel laag gehemelte had. wanneer ik dus met de trens reed en haar iets vroeg, duwde het bit enorm in haar mond (vandaar dat ze haar hoofd omhoog wierp en er vandoor ging) ik heb ook dubbel gebroken bitten geprobeerd, maar deze hielpen niet zoals verwacht..
ik had hier op bokt al een heleboel positieve reacties gelezen over myler bits.. ik heb eerst een mailtje gestuurd waarin ik mijn probleem voorlegde, waarop ik vrij snel reactie kreeg. ze raadden me enkele bitten aan waaronder een MB43LP.. ik dus vanmorgen naar de shop.. de persoon in de winkel raadde me dit mondstuk eveneens aan met pelham cheeks..de prijs was wel ff schrikken (140eurootjes)..
ik natuurlijk vanmiddag onmiddellijk gaan testen.. het was net alsof ik met een ander paard op stap was.. haar hoofd bleef mooi laag en ze verzette zich absoluut niet tegen het bit.. de ultieme test was natuurlijk het strand.. voor de eerste keer in een heel lange tijd heb ik een rustige arbeidsgalop op het strand kunnen doen.. wat voelde dat goed! tempowisselingen waren ook geen probleem en ze stopte netjes wanneer ik het vroeg..

ik ben dus ook fan!

groetjes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:47

Gaaf zeg!!! heerlijk als het ineens met een relatief kleine verandering zo goed kan gaan!

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:14

het kost een paar centen maar dan heb je wel wat Pling ik ben al jaren fan en promotor voor myler bij
alle ongelovigen Sigaar

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 18:19

Haha! inderdaad ik ben ook Myler-predikant geworden Knipoog

Sjappes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:36

ik gebruik dit bit al een aantal maanden en ons paard is er echt op vooruit gegaan. Hij vindt gewoon die gebroken trensen niet fijn in zijn mond. Ik wil nu ook een myler gaan kopen om mee te mennen. Ons paard heeft een dikke tong en is lastig op het gewone bit. Ik denk wel dat een myler wat scherper is maar een bit is pas scherp door de hand die het vast heeft.

nog even dit. we hebben eerst de dierenarts laten kijken naar zijn mond maar deze kon geen problemen vinden , het is gewoon die schaar beweging van een gewone bustrens tegen zijn gehemelte waar ons paard zo op reageerde met een dubbel gebroken trens liet ie mij de hele bak zien.

We rijden overigens
engels en volgens de verkoper Aart Kraai uit Nijkerkerveen mogen die mylers gewoon.