Kwaliteit Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:18

en hoe duur is een andere boom erin zetten dan?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:21

Voor het plaatsen van een nieuwe boom en het opnieuw passen op je paard reken ik €225,- daar komt de boom nog bij. Ik zou even moeten navragen wat een boom kost, ik krijg ze eigenlijk altijd van de winkeliers aangeleverd en zie dus geen prijs. Kom ik op terug.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:24

dat wist ik niet eens toen ik de mijne kocht (2e hands)

hmmm... toch maar in de gaten houden anders ga ik hem gewoon weer weg doen

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:35

Een Engelse boom van topkwaliteit kost rond de €150 plus kosten zoals bovengenoemd. In enkele types kan een goedkopere boom maar dan krijg je eigenlijk weer dezelfde kwaliteit als er in zit

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:44

jakkes wat een extra kosten allemaal.
en gebeurt dat bij alle zadels of zijn ero ok uitzonderingen?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:09

Het gebeurt niet bij alle zadel gelukkig. Soms zijn er partijen bomen die niet super zijn maar wel worden gebruikt omdat je het niet ziet maar in de loop van de tijd wel merkt. Voor sommige merken ( eigenlijk labels) is het een bewuste keuze om de prijs te drukken.
Goed kijken bij aanschaf van een gebruikt zadel, of laat een zadelmaker er naar kijken. Doen ze niet allemaal met zadels die ze niet zelf leveren maar bij interesse ben ik op bokt te vinden.
Ik heb geen belang bij aankoop of verkoop dus kijk onpartijdig.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:12

je hebt ook 5 jaar garantie op de boom dus zoveel risico loop ik niet...

m,ijn vorige zadel was een goedkope global, eheb ik 7 jaar intensief op gereden en kreeg er onwijs veel geld voor terug van divoza. dus die rossner was vrij goedkoop voor mij

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:15

Yuri schreef:

m,ijn vorige zadel was een goedkope global, eheb ik 7 jaar intensief op gereden en kreeg er onwijs veel geld voor terug van divoza. dus die rossner was vrij goedkoop voor mij

Maar het vervelende is dat zijn ee scheve boom niet zien. Je kunt er dus wel mee teruggaan, maar je boom is niet gebroken, en dus heb jij als koper waarschijnlijk een probleem.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:00

bijna geen één paard of ruiter is recht. een slappe boom zal eerder torderen en naar jullie zit gaan staan. vaak scheef. een scheef paard en ruiter kan je opvangen met de vulling van je kussen niet met een vervormende boom. Let op: sommige zadels kunnen dit vertonen, lang niet allemaal gelukkig. Maar je zal een zwakkere maar in je bezit hebben. Een correcte vulling die regelmatig wodt nageken kan vel problemen met alle merken zadels voorkomen.
Veelal wordt een zadel pas ter opvuling aangeboden als er al een probleem is met het paard. Een auto heeft ook regelmatig onderhoud nodig. Met een zadel i het niet anders.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:44

ik ben wel blij dat jij even in deze toppic kwam

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:29

Harnessmaker, het probleem is ook nog eens dat veel 'zadelmakers' de naam maker niet zouden mogen dragen. Zadelprutsers komt meer in de buurt. Er zijn niet veel goede zadelmakers meer in Nederland, helaas. Veel winkels verkopen alleen maar en zien een scheef zadel niet.

Nog een vraag Harnessmaker. Wat vind je van die 2 afleveringen in de HOefslag over zadels passen? (zweepjestest, dekje om spieren terug te krijgen, enz).

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:11

ik heb ze niet gelezen, kan dus ook niet oordelen.
Maar als iemand er een kopie of scan van wil maken zou ik ze graag ontvangen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:04

Nou ik moet zeggen dat ik 4 jaar geleden een sydney dressuurzadel heb gekocht. Ik heb absoluut geen problemen ermee gehad. Wegens een nieuw paard is het zadel (boom) al 2x aangepast. Dat kan dus heel goed met een Rossner.
Inmiddels rijdt mijn man met dit zadel.
Samengevat zou ik zeggen: zo'n zadel moet je echt doen! iedereen met zo'n zadel die ik ken, is er erg enthousiast over.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:17

Welk zadel vinden jullie fijner?
1. America Plus
2. Sydney Plus

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:21

germie schreef:
Yuri schreef:

Maar het vervelende is dat zijn ee scheve boom niet zien. Je kunt er dus wel mee teruggaan, maar je boom is niet gebroken, en dus heb jij als koper waarschijnlijk een probleem.

het zadel is anders perfect op mijn paard aangemeten en ligt ook echt onwijs. Zou het niet goed liggen hebben denk ik zij een rpobleem en niet ik.

ik heb nog nooit eerder een negatieve reactie over rossner gehoord, en ken toch heel veel mensen die er mee rijden. Zelfde met mijn global. de meeste zeiden van een afstandje, global, wat is dat nou weer. maar mooi dat ze mijn zadel toch heerlijk vonden

overigesn is mijn zadelmaker van mening dat je vaak slechte bomen treft bij euroriding. (vertelde ze me toen ik een 2e hands ervan aanschafte.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:23

harnessmaker schreef:
Een correcte vulling die regelmatig wodt nageken kan vel problemen met alle merken zadels voorkomen.
Veelal wordt een zadel pas ter opvuling aangeboden als er al een probleem is met het paard. Een auto heeft ook regelmatig onderhoud nodig. Met een zadel i het niet anders.

dit ben ik helemaal met je eens. Helaas vergeten veel mensen dat :S ten koste van het paard

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:41

Foutje, ik had geschreven dat ik een sydney had. Die waren er toen nog helemaal niet. Ik heb de Nevada. Die zit trouwens lekkerder dan de Sydney, vind ik.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 07:00

ik heb overigens de america plus, de sydney plus was voor mij geen optie omdat die er niet is in 18.5 inch.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:27

germie schreef:
Harnessmaker, het probleem is ook nog eens dat veel 'zadelmakers' de naam maker niet zouden mogen dragen. Zadelprutsers komt meer in de buurt. Er zijn niet veel goede zadelmakers meer in Nederland, helaas. Veel winkels verkopen alleen maar en zien een scheef zadel niet.

ik kom dit probleem maar al te vaak tegen. Evenals vele instrukteurs/trices die menen zadelmaker te zijn.... helaasNog een vraag Harnessmaker. Wat vind je van die 2 afleveringen in de HOefslag over zadels passen? (zweepjestest, dekje om spieren terug te krijgen, enz).

Maar als iemand er een kopie of scan van wil maken zou ik ze graag ontvangen

xxhoixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:53

heeft er iemand misschien nog een rossner dressuur 18 inch te koop??

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:06

harnessmaker schreef:
germie schreef:

ik kom dit probleem maar al te vaak tegen. Evenals vele instrukteurs/trices die menen zadelmaker te zijn.... helaasNog een vraag Harnessmaker. Wat vind je van die 2 afleveringen in de HOefslag over zadels passen? (zweepjestest, dekje om spieren terug te krijgen, enz).

Maar als iemand er een kopie of scan van wil maken zou ik ze graag ontvangen

inderdaad!! instructeurs met die instelling tref ik ook te vaak. Je laat toch ook hgeen hoefsmid naar je paard zijn koliek kijken ofzo. ik begrijpdat echt niet. Ik zou ook nooit geld besparen op een zadel, en zeker op het passen niet.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:24

germie schreef:
Ik vind 1 nadeel aan Rossner: de boom is gelijk aan de Pagony zadels. Ze komen uit dezelfde fabriek. Rossner heeft beter leer.
Maar met die boom heb ik dus inmiddels al weer heel wat jaren terug problemen gehad. Die brak spontaan met springen. Dus het vertrouwen is bij mij eeen beetje weg met Rossner en Pagony.

Dat probleem heb ik ook gehad met Pagony. Ik heb hem verkocht en dat er eerlijk bij gezegd. De koper heeft hem laten maken en heeft er nu alweer een dik jaar veel plezier van. Ik wist alleen niet dat Rossner dezelfde boom heeft. Jammer....ik wilde het springzadel van Rossner kopen bij Divoza, maar ga denk ik dan toch maar naar een goede tweedehands kijken.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:32

XlucienneX schreef:
en hoe duur is een andere boom erin zetten dan?

De koper van mijn Pagony zadel heeft € 90 betaald voor het maken van de boom en € 45 voor het opnieuw opvullen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:03

vervangen of repareren zijn twee totaal verschillende dingen.
Maar wat is er aan gemaakt dan ? Het Enige dat je aan een boom kan doen is de kop vervangen of lassen en soms de veren vervangen, maar dat wordt eigenlijk nooit gedaan.

amanda2

Re: Kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:05

Ik heb al bijna 7 jaar een Rossner America.
Fijn zadel dat niet onder doet voor een duurdere!

Is ook "vrouwvriendelijk"... [b]