Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yuri schreef:je hebt ook 5 jaar garantie op de boom dus zoveel risico loop ik niet...
m,ijn vorige zadel was een goedkope global, eheb ik 7 jaar intensief op gereden en kreeg er onwijs veel geld voor terug van divoza. dus die rossner was vrij goedkoop voor mij
germie schreef:Yuri schreef:je hebt ook 5 jaar garantie op de boom dus zoveel risico loop ik niet...
m,ijn vorige zadel was een goedkope global, eheb ik 7 jaar intensief op gereden en kreeg er onwijs veel geld voor terug van divoza. dus die rossner was vrij goedkoop voor mij
Maar het vervelende is dat zijn ee scheve boom niet zien. Je kunt er dus wel mee teruggaan, maar je boom is niet gebroken, en dus heb jij als koper waarschijnlijk een probleem.
harnessmaker schreef:Een correcte vulling die regelmatig wodt nageken kan vel problemen met alle merken zadels voorkomen.
Veelal wordt een zadel pas ter opvuling aangeboden als er al een probleem is met het paard. Een auto heeft ook regelmatig onderhoud nodig. Met een zadel i het niet anders.
germie schreef:Harnessmaker, het probleem is ook nog eens dat veel 'zadelmakers' de naam maker niet zouden mogen dragen. Zadelprutsers komt meer in de buurt. Er zijn niet veel goede zadelmakers meer in Nederland, helaas. Veel winkels verkopen alleen maar en zien een scheef zadel niet.
ik kom dit probleem maar al te vaak tegen. Evenals vele instrukteurs/trices die menen zadelmaker te zijn.... helaasNog een vraag Harnessmaker. Wat vind je van die 2 afleveringen in de HOefslag over zadels passen? (zweepjestest, dekje om spieren terug te krijgen, enz).
harnessmaker schreef:germie schreef:Harnessmaker, het probleem is ook nog eens dat veel 'zadelmakers' de naam maker niet zouden mogen dragen. Zadelprutsers komt meer in de buurt. Er zijn niet veel goede zadelmakers meer in Nederland, helaas. Veel winkels verkopen alleen maar en zien een scheef zadel niet.
ik kom dit probleem maar al te vaak tegen. Evenals vele instrukteurs/trices die menen zadelmaker te zijn.... helaasNog een vraag Harnessmaker. Wat vind je van die 2 afleveringen in de HOefslag over zadels passen? (zweepjestest, dekje om spieren terug te krijgen, enz).
ik heb ze niet gelezen, kan dus ook niet oordelen.
Maar als iemand er een kopie of scan van wil maken zou ik ze graag ontvangen
germie schreef:Ik vind 1 nadeel aan Rossner: de boom is gelijk aan de Pagony zadels. Ze komen uit dezelfde fabriek. Rossner heeft beter leer.
Maar met die boom heb ik dus inmiddels al weer heel wat jaren terug problemen gehad. Die brak spontaan met springen. Dus het vertrouwen is bij mij eeen beetje weg met Rossner en Pagony.
XlucienneX schreef:en hoe duur is een andere boom erin zetten dan?