Zadel gestolen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Zadel gestolen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:59

Even in de midden gelaten of Steven nu een Steven is of een Stevenie, TS heeft in een ander topic aangegeven dat ze maar besloten heeft dat het zadel dan maar niet terug hoeft. Dus het probleem lijkt zich te hebben opgelost

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:59

In dat topic staat ook dat het om een 22 jarige zieke (cushing) pony gaat. Voor zoiets krijg je meestal geen geld, integendeel, die geraak je aan de straatstenen niet kwijt. Dus lijkt me ook logisch dat de bijrijder dacht/denkt dat de spullen wel bij de koopsprijs ingezeten zullen hebben. Ik denk dat het een verstandige beslissing is van TS om het er bij te laten en ze beter blij kan zijn dat zulke pony goed terecht is gekomen dan te zitten prullen over een zadel nu.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:12

Edit,.

Post aangepast.

Ik trek me wel terug hier.

Voordat degene die liever geen reltopics wil de enige is die daadwerkelijk op haar falie krijgt.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 28-08-25 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:22

Femke_Tweety schreef:
Wat mij betreft worden die twee hartstikke nieuwe accounts (TS en Steven beide deze maand geregistreerd) onderhand gewoon een keer van bokt af geknikkerd.

Het enige dat er gebeurd is dat ze elkaar lopen op te naaien in 2 topics en verder 0,0 positieve bijdrage aan bokt.

Ik blijf braaf die fittie berichten temmen, maar het haalt weinig uit helaas.

Als jij je er zo aan stoort dat je meent alles te moeten temmen, kun je ook zelf het topic verlaten. Niemand verplicht jou om het te lezen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:24

Post aangepast, en ik ben inderdaad weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:25

Poekkie schreef:
In dat topic staat ook dat het om een 22 jarige zieke (cushing) pony gaat. Voor zoiets krijg je meestal geen geld, integendeel, die geraak je aan de straatstenen niet kwijt. Dus lijkt me ook logisch dat de bijrijder dacht/denkt dat de spullen wel bij de koopsprijs ingezeten zullen hebben. Ik denk dat het een verstandige beslissing is van TS om het er bij te laten en ze beter blij kan zijn dat zulke pony goed terecht is gekomen dan te zitten prullen over een zadel nu.

Raar misschien maar bekijk de recente advertenties maar eens waar voor 22-jarige ponies nog duizenden euro's worden gevraagd. Op deze leeftijd mankeren ze vaak toch wel wat maar als ze nog berijdbaar zijn is er momenteel een behoorlijke markt voor omdat nogal wat mensen een heel braaf en rustig paard willen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:16

anjali schreef:
Poekkie schreef:

Raar misschien maar bekijk de recente advertenties maar eens waar voor 22-jarige ponies nog duizenden euro's worden gevraagd. Op deze leeftijd mankeren ze vaak toch wel wat maar als ze nog berijdbaar zijn is er momenteel een behoorlijke markt voor omdat nogal wat mensen een heel braaf en rustig paard willen.

Vragen staat vrij maar voor een 22-jarige, niet gezond en geen prestaties krijg je geen duizenden euro’s hoor :) Geen van mijn kennissen die de afgelopen jaren van hun oud paard af wilden heeft daar een goede thuis voor gevonden, zelfs gratis.
Moest paardje vroeger hoog niveau hebben gelopen en nog gezond zijn spreken we over iets anders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:42

@Poekkie, gewoon superbraaf zijn en je laten rijden door kinderen en bange beginners is al een bijzondere prestatie waar tegenwoordig veel vraag naar is. Dat zal wel verschillen met de regio mogelijk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:15

Dreamboy schreef:
Ik heb zomaar het vermoeden dat Steven geen Steven is maar de nieuwe eigenaresse van de haflinger.

Mja TS heeft d'r een 22 jarige haflinger met cushing in de maag gesplitst, die op werd gereden met een niet passend zadel.. Ik zou dan ook not amused zijn..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:33

Steven is gewoon iemand die Ts komt afzagen maar niet wil vertellen wie ze/hij zelf is en wat voor aandeel diegene heeft. Stemmingmakerij. Ben ook benieuwd naar bewijzen om aan te tonen dat het zadel wel of niet bij de koop in zat. Maar die zal niemand hebben gok ik

Maar zo te lezen is het verder opgelost dus hoeven we ook geen tips meer te geven

Leeftijd en cushing doet er niet toe. Tevens de prijs ook niet. Snap ook niet dat het überhaupt aangehaald wordt. Haflinger is koe mak en dat is ook geld waard. En die oude pony’s lopen zo door tot ze 30+ zijn

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:44

nine1987 schreef:
Dreamboy schreef:
Ik heb zomaar het vermoeden dat Steven geen Steven is maar de nieuwe eigenaresse van de haflinger.

Mja TS heeft d'r een 22 jarige haflinger met cushing in de maag gesplitst, die op werd gereden met een niet passend zadel.. Ik zou dan ook not amused zijn..

Ze is daarvoor de bijrijdster geweest dus dan wist ze toch waar ze aan begon?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:49

Dan handel je dat op een andere manier af.
Mag toch hopen dat in het hele verhaal met volwassenen er iemand is die naar zn leeftijd kan reageren. Potdikke zeg, een hele soap waarbij er van alle kanten alleen maar flauw over en weer wordt geprikt maar niemand eens het oppakt om tot een oplossing te komen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:54

nine1987 schreef:

Het paard is verkocht aan de bijrijder, die het dier dus al kende én het blijkbaar eerder geen probleem vond om met datzelfde niet-passende zadel te rijden.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe TS het voor elkaar gekregen heeft om haar bijrijder een paard 'in de maag te splitsen' als die dat niet wilde. Ik krijg mijn puber niet eens zover dat hij zijn kamer opruimt, dus ik leer graag wat tips op dit vlak.
Laatst bijgewerkt door Lieser op 28-08-25 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 15:56

nine1987 schreef:
Dreamboy schreef:

22 is voor een haflinger niet oud. Zou het vergelijken met een 16 jarige KWPN'er.
Cushing is goed te managen.
Een zadel heeft ook onderhoud nodig en kan in een jaar tijd inderdaad niet meer goed passen.Vulling, spieren, andere training enz zijn allemaal van invloed.

Ze was bijrijder en wist waar ze aan begon. Heeft zelf de keuze gemaakt het paard te kopen en heeft niks in haar maag gesplitst gekregen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:20

Moderatoropmerking:
Het topic is weer opgeschoond. Graag vanaf hier stoppen met speculeren en persoonlijke vetes achterwege laten