Show je unieke zadel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: Show je unieke zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 00:01

Klopt. De deuber zadels zijn wat anders gebouwd. Ze hebben over het algemeen meer vrijheid in de schouder daardoor en je zit in het hele zadel en niet bij de blauwe lijn. Moeilijk uit te leggen.

Ik zou het persoonlijk ook fijn vinden om ongevraagde opmerkingen over of een zadel wel of niet past/goed ligt enz buiten dit topic bespreken. Dit topic is om lekker naar bijzondere zadels te kijken.

Als je geïnteresseerd bent in Deuber zadels
Is daar een leuk en gezellig lopend topic over Jessica, daar kunnen mensen het waarschijnlijk beter uitleggen dan ik

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:42

Afbeelding

Anouk met haar nieuwe set. 2e hands kunnen kopen en heel blij mee *\o/*

Wij zijn Deuber fan bij ons op stal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:22

Zie erg mooie dingen langs komen.
Blijf even volgen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:41

Desi_2409 schreef:
Ik heb deze recent aangeschaft (tweedehands)

[ Afbeelding ]

Een Gaston Mercier Doline I

Super licht, heeft een heerlijke zachte zit en wrongen.
Een Gastion Mercier Doline I
[ Afbeelding ]

Oooh wat een mooi zadel <3.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:41

Wat een leuk topic is dit!
En er komen echt juweeltjes voorbij zeg. Zo ben ik helemaal weg van die gepimpte ghost van signe! Zo gaaf hoe jij je zadels eigen maakt.
Ik heb zelf een buttera die ik helemaal naar eigen wens heb laten maken. Heeft een cantle die 3 cm hoger is dan standaard en heb de stiksels op het zweetblad als vierkantjes laten maken. En de letter F op de cantle, van de naam van mijn paardje fimke. Heb er pas geleden een dekje op maat bij laten maken. En moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Heb ook nog een cavalin van ghost. Ook laten maken zoals ik hem mooi vind. Met zwart nubuck cantle 2.5 cm hoger, en een blauw kunstsuede pad. En brede beugelriemen van nubuck en hoesjes in blauw kunst suède.
En.. tja sinds kort een hele lieve aanbieding gehad van een nieuwe barefoot happy valley. Of jullie die speciaal vinden weet ik niet, maar vind hem wel mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:47

Ik geloof dat onze smaak behoorlijk overeen komt uudje. Mooi spul zeg en mooi paardje ook. Die laatste is de barefoot? Doet me denken aan een Romeins zadel.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:54

Signe schreef:
Ik geloof dat onze smaak behoorlijk overeen komt uudje. Mooi spul zeg en mooi paardje ook. Die laatste is de barefoot? Doet me denken aan een Romeins zadel.

Ja, de laatste is de barefoot.
En dank je wel ben erg trots op haar. Maar die knappert van jou mag er ook zijn. Volg je al een poosje op instagram, en vind je foto's altijd zo geweldig.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 10:54

Die ghosts buttera's zijn wel echt speciale zadels zeg, ze doen me een beetje denken aan zadels die gebruikt worden voor mounted archery (nu ken ik daar niks van dus please don't shoot me) voor wat gebruiken jullie ze zoal? voornamelijk voor endurance en buitenritten of kan je er ook bak werk mee doen?

Hier komt volgend jaar als we de kleine gaan inrijden eerst een heel saai zadel, en daarna hoop ik mijn barok dp cadiz op hem te kunnen gebruiken. En dat het hem dan ook nog mooi staat, want laatst had ik het erop gelegd bij wijze van oefening en het zag er nog heel raar uit haha, hopelijk groeit hij er nog een beetje in dus. Mijn vorige merrie was erg klassiek gefokt (erg breed dus) en deze heeft wat een wat smallere bouw.

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:59

@Waidida.
Met de buttera kan je eigenlijk alles. Ik rijd er mee in de bak, ga er uren mee buiten rijden, want is een heerlijk zadel voor lange afstanden, en je zou er ook mee kunnen springen. Ik ben niet van het springen, maar heb wel een keer over een klein boomstammetje gesprongen met dit zadel. Mooi zadel heb je! Hou wel van dat barokke

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 11:10

uudje schreef:
@Waidida.
Met de buttera kan je eigenlijk alles. Ik rijd er mee in de bak, ga er uren mee buiten rijden, want is een heerlijk zadel voor lange afstanden, en je zou er ook mee kunnen springen. Ik ben niet van het springen, maar heb wel een keer over een klein boomstammetje gesprongen met dit zadel. Mooi zadel heb je! Hou wel van dat barokke

Zit de pommel vooraan dan niet in de weg voor de verlichte zit? nu had ik altijd wel een overachiever maar ik voelde soms bij een gekke sprong de voorkamer van mijn dressuurzadel wel eens in mijn maag :+
jaa ik ben ook helemaal weg van het barok! lang getwijfeld om hem te verkopen wegens aanschaf nieuw paard en dat het niet toegelaten is op gewone wedstrijden. maar aangezien mijn ambities toch bij de Working Equitation liggen (en daar mag zoiets wel geloof ik) toch maar even bijgehouden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:13

meelezer kwijlt bij deze zadels :D
Ik vind die Buttera echt prachtig, maar t is me niet duidelijk hoe de zitmaten zijn

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:32

Waidida schreef:
uudje schreef:
@Waidida.

Zit de pommel vooraan dan niet in de weg voor de verlichte zit? nu had ik altijd wel een overachiever maar ik voelde soms bij een gekke sprong de voorkamer van mijn dressuurzadel wel eens in mijn maag :+
jaa ik ben ook helemaal weg van het barok! lang getwijfeld om hem te verkopen wegens aanschaf nieuw paard en dat het niet toegelaten is op gewone wedstrijden. maar aangezien mijn ambities toch bij de Working Equitation liggen (en daar mag zoiets wel geloof ik) toch maar even bijgehouden.

Je zou denken dat die pommel in de weg zit he? Maar valt reuze mee. Misschien als je serieus wil springen en hogere sprongen, maar dat durf ik niet te zeggen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:36

Kinke schreef:
meelezer kwijlt bij deze zadels :D
Ik vind die Buttera echt prachtig, maar t is me niet duidelijk hoe de zitmaten zijn

Je hebt voor volwassenen eigenlijk twee maten, piccolo, voor normaal zadel 17" dacht ik en grande 17,5/ 18"
Ik heb voor mijn buttera maat grande, vanwege de hoge pommel en hogere cantle, wat er voor zorgt dat de ruimte iets kleiner word. Bij standaard model ghost zadels reed ik met een maat piccolo.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:15

Natascha schreef:
Mooi! Lijkt op het mijne (zie foto hieronder).

Toffe collectie, Uudje. De Happy Valley lijkt wat op de Lazy Mountain, of is dat gezichtsbedrog?

Jouw Cadiz blijft speciaal, Waidida. In het WEH-regelboek staat er enkel dat een zadel goed moet passen, verder geen specificaties. Dus je zou goed moeten zitten met jouw zadel (mits het past :Y) ).

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:31

Wauw wat een toffe zadels!
Ik heb zeeeer zeker niet zo'n tof zadel! Maar voor mij is dit al heel apart, had zo'n zadel nog nooit gezien voordat ik mijn nieuwe pony kreeg!
De Trekker Ibero

Afbeelding
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 19:35

miereneter schreef:
Natascha schreef:

Toffe collectie, Uudje. De Happy Valley lijkt wat op de Lazy Mountain, of is dat gezichtsbedrog?

Jouw Cadiz blijft speciaal, Waidida. In het WEH-regelboek staat er enkel dat een zadel goed moet passen, verder geen specificaties. Dus je zou goed moeten zitten met jouw zadel (mits het past :Y) ).

[ Afbeelding ]

De happy valley en lazy mountain zijn over het algemeen hetzelfde ja, met uitzondering dat één van de twee, denk de LM, een westernpommel/westernhoorn heeft en de andere niet.

Dankjewel! Ik word er zelf elke keer weer verliefd op en het zou echt met een gebroken hart zijn als ik hem zou moeten wegdoen haha.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:46

miereneter schreef:
Natascha schreef:

[ Afbeelding ]

Dat heb je goed gezien! De lazy mountain en happy valley zijn precies hetzelfde met een klein verschil. De lazy mountain heeft een knop/ horn en de happy valley heeft dat niet.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 06:22

Dank voor de uitleg!

jolmer20, je Trekker past prima in dit topic hoor. Ik wist niet dat ze ook een Spaans(achtig) model deden.

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:02

Afbeelding

Mijn zelfontworpen en zelfgemaakte Visalia type westernzadel (met hulp van Vaquero zadels).

Ik ben er nog steeds zo blij mee! Waarschijnlijk ga ik in de komende paar jaar voor mijn 2 jonkies weer zadels maken. Nog even nadenken over het ontwerp. *D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:14

EmberGlow schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn zelfontworpen en zelfgemaakte Visalia type westernzadel (met hulp van Vaquero zadels).

Ik ben er nog steeds zo blij mee! Waarschijnlijk ga ik in de komende paar jaar voor mijn 2 jonkies weer zadels maken. Nog even nadenken over het ontwerp. *D

Prachtig zadel <3 en ook mooie blanket +:)+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:13

Heel mooi zadel, EmberGlow.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:50

:o Zeg dat soort dingen niet Ember glow :P Zadelmaken staat al jaren op mijn lijstje van dingen ooit te doen.
Neem je ons mee in je ontwerp ideeen?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:04

Ik vind de mijne ook wel uniekAfbeelding
Ghost buttera

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:34

paddraigh schreef:
Ik vind de mijne ook wel uniek[ Afbeelding ]
Ghost buttera

Dat vind ik dus enorm gaaf. Een buttera in westernstijl.echt stoer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 23:04

Afbeelding

Niet heel speciaal, edix libre, boomloos zadel. (Inmiddels een langere singel aangeschaft :D ). Rijd alleen maar recreatief in het bos. Het zadel Zit echt heerlijk, maar ben mij toch aan het orienteren voor een ghost, ibero of Deuber El Campo, of misschien wel een heel ander zadel, omdat mijn paard extreem rond is en het zadel wat ik nu heb roch wel wat kan glijden. Fantastische zadels komen hier voorbij! :~