manzano schreef:De garantie zit op het product, niet op het passen/aanmeten, dat zijn wel 2 verschillende dingen die je uit elkaar moet houden. Dus ergens mag je hopen dat de boom hartstikke scheef is, want dan heb je een goede reden om hem terug te doen.
Zelf ook wisselende ervaringen met MSFC, dus dat is voor mij állang niet meer zaligmakend. Heb daar echt waardeloze adviezen van gekregen die in hetzelfde straatje passen als dat van TS.
Ik ben heel benieuwd naar de reactie die je krijgt TS want ik vind dit wel echt heel schokkend qua foto's en de adviezen die je hebt gekregen. Ik heb inmiddels aardig wat passessies gehad met verschillende zadelmakers, maar zoiets als dit heb ik echt nog nooit gezien. Sterkte!
Nou dat zou dan mooi bagger zijn als het op het product zit. Het product dat een zadelmaker (even in het algemeen dan) verkoopt = passend zadel. Dat is dus een zadel uit een fabriek (meestal) en zijn eigen kunsten.
Dan kan een zadelpasser dus een extra wide zadel aanmeten, een Medium narrow zadel laten bouwen in de fabriek. Zadel wordt netjes recht geleverd maar past van geen kant en een passer kan dan zeggen: "Tja, zadel is recht, kussens recht, zoek het uut!"???
Voor mij (en dat is dus een mening en niet juridisch gestaafd of onderbouwd) is het product van de zadelmaker dus zijn/haar kennis icm hetgeen ze laten bouwen = het zadel zelf. En daarmee zijn ze intermediair tussen de aanvrager en de fabriek. Het pasconsult + het advies zit daarmee in het product en daar betaal je ook voor.