Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kim_W schreef:Ik heb geleerd dat je zadel niet goed past als je dekjes schuiven. Vooral als dit heel vaak gebeurt
Koper schreef:Ja dat lijkt me voor een nieuwe koordsingel wel normale rek. Je moet ze in elk geval korter kopen dan bij voorbeeld een leren singel.
miereneter schreef:Koordsingel rekt inderdaad wat uit, maar bij mij (singel van Kieffer) zeker geen 10 cm. Zou dus eerder de langere nemen. Je weet toch nog niet hoeveel ze afvalt, en hij moet nu passen. Zelf heb ik wél dezelfde lengte als mijn leren singels gekocht, dat past prima.
Er zit ook enige rek in tijdens het rijden, ik moet echt nog een keer na-singelen als ik niet wil schuiven bij rare sprongen (jong paard). Aan de andere kant: die rek vind paard duidelijk prettig en als hij wat meer doorgereden is, verwacht ik dat het na-singelen niet eens meer nodig gaat zijn.
Rensje21 schreef:Klinkt allemaal erg positief.Ik ga er een bestellen om het uit te proberen, ze zijn niet super duur dus als het mijn paard niet bevalt ligt de koordsingel zo weer terug in de kast.
Ik twijfel wel waar ik hem moet bestellen. Ik heb een 120 cm nodig.
Ooteman, Equistore en Kramer verkopen de singel die ik nodig heb. Het materiaal staat echter niet op de sites vermeld. Behalve bij kramer, maar kramer heeft er lusjes aanzitten en dat heb ik niet persee nodig.
Iemand ooit een koordsingel bij ooteman of equistore besteld? Waren die van fijn materiaal/ katoen?
ElCid schreef:Maar dat zijn dus de katoenen ( of mix met nylon). Mohair singels zijn een beetje duurder. Katoen kan soms nog wel al kan dat wel wat "harder" worden, nylon is vreselijk, dat kan echt snijden.
Echt mohair is superzacht maar enorm sterk met dus een klein beetje rek; katoen rekt niet.