Change3x schreef:De enige manier om nieuwe dingen te leren is door ze te doen. TS heeft vast begeleiding in het gebruik.
Als dat zo was zou ze de vraag hier niet stellen hoe hij om moet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mars_mellow schreef:Hoe willen jullie dat ik weet hoe ik hem omdoe, als iemand mij dat nooit 100% duidelijk heeft verteld? Ik rij altijd met thiedemann of martingaal, en ik weet wel hoe je die omdoet. Ik vroeg me gewoon af of het hetzelfde werkt met slof.
Mijn paard stijgert niet.
En alweer, ik vroeg niet of ik het WEL of NIET om moet doen, maar hoe het moet.
'onervaren ruiter'; ken je mij ofzo?
Ayasha schreef:mars_mellow schreef:Hoe willen jullie dat ik weet hoe ik hem omdoe, als iemand mij dat nooit 100% duidelijk heeft verteld? Ik rij altijd met thiedemann of martingaal, en ik weet wel hoe je die omdoet. Ik vroeg me gewoon af of het hetzelfde werkt met slof.
Mijn paard stijgert niet.
En alweer, ik vroeg niet of ik het WEL of NIET om moet doen, maar hoe het moet.
'onervaren ruiter'; ken je mij ofzo?
Het feit dat je niet weet hoe ie er om moet zegt iig dat je te onervaren bent om hem te gebruiken.
Nibbit schreef:Zeer vermakelijk topic![]()
Waarom wil iedereen zo graag uitweiden over het hoe en wat... zonder een antwoord te geven op de vraag?
TS ik heb ook 1 paard waarbij ik buiten de slof om heb, maak m aan de zijkant vast.
Misschien blijkt t niet nodig maar 'better safe than sorry'
Nibbit schreef:Zeer vermakelijk topic![]()
Waarom wil iedereen zo graag uitweiden over het hoe en wat... zonder een antwoord te geven op de vraag?
TS ik heb ook 1 paard waarbij ik buiten de slof om heb, maak m aan de zijkant vast.
Misschien blijkt t niet nodig maar 'better safe than sorry'
mars_mellow schreef:'TS' is niet heel onervaren, maar bedankt voor de assumptie.
Hij is op basis van grondwerk 100% goed. Hij is verder heel braaf, en ik krijg veel hulp.
Ik wil er een slof aan doen, voor de zekerheid. Ookal gebruik ik het niet.
Ik ben het oprecht een beetje zat dat ik nu al zo vaak heb moeten zeggen dat
de vraag is: hoe doe ik hem om? op welke manier door het bit, en kan ik hem beter aan de zijkant of onderkant van de singel vastmaken? Ik weet hoe een slof werkt en waar ik mee bezig ben. Ik weet wat er gebeurt wanneer je er aan trekt.
Ik vraag letterlijk alleen maar hoe ik hem vast maak![]()
Ik heb nu gelukkig een paar goede reacties gekregen waar ik wat aan heb, bedankt aan die mensen.
Tatyana schreef:mars_mellow schreef:'TS' is niet heel onervaren, maar bedankt voor de assumptie.
Hij is op basis van grondwerk 100% goed. Hij is verder heel braaf, en ik krijg veel hulp.
Ik wil er een slof aan doen, voor de zekerheid. Ookal gebruik ik het niet.
Ik ben het oprecht een beetje zat dat ik nu al zo vaak heb moeten zeggen dat
de vraag is: hoe doe ik hem om? op welke manier door het bit, en kan ik hem beter aan de zijkant of onderkant van de singel vastmaken? Ik weet hoe een slof werkt en waar ik mee bezig ben. Ik weet wat er gebeurt wanneer je er aan trekt.
Ik vraag letterlijk alleen maar hoe ik hem vast maak![]()
Ik heb nu gelukkig een paar goede reacties gekregen waar ik wat aan heb, bedankt aan die mensen.
Het klinkt als: 'ik kan autorijden, maar hoe start ik hem'?
Dat is denk ik waar veel mensen over struikelen. Als je weet hoe het werkt en wat het is, dan heb je er of eerder mee gereden of het vaker gezien. Dan hoef je jouw vraag dus niet te stellen.
De inwerking is ook nogal anders als je hem tussen de benen of aan de zijkant vast maakt. Op basis van het probleem, maak je dus de keuze voor opzij of tussen de benen. Als ik hem tussen de benen doe, doe ik in het bit van binnen naar buiten en opzij kies ik voor van buiten naar binnen. Omdat ik vind dat ik zo op beide plekken voldoende release heb.
Heb je wel ervaring in het met 2 teugels rijden? Anders kan je de slof er net zo goed aflaten, je reactievermogen en het vermogen om hem dan tijdig erbij te pakken is dan meestal te laat. Of je moet de hele buitenrit met je slof strak rijden, maar wat dan de lol nog is voor je paard is te bediscussiëren.
Sheran schreef:Hoewel ze waarschijnlijk met de beste bedoelingen zijn geuit zijn de reacties niet echt constructief. En iemand een gebrek aan ervaring verwijten levert ook nooit een zinvolle discussie op. Iedereen is beginnend geweest en bovendien raak je nooit uitgeleerd. Ik weet zeker dat echt niet iedereen hier zo ervaren is als ze zelf denken/beweren. Beter een opener discussie voeren zonder dergelijke verwijten en neerbuigendheid.
Natuurlijk is het vanuit goede wil, maar ik geloof ook oprecht dat TS het vanuit goede wil doet.