CapeS schreef:Hannanas schreef:Wel gek dat hij niet aan komt, wat gaat je nieuwe plan worden en hoeveel kilo geef je dan van alles?
Normaliter zie je na een week al verschil namelijk.
Ik heb wel eens een oudje extra gevoerd. Twee keer per dag 2 kilo fibrebeet (droog gewogen, dus 6 liter water erbij) met 1,5 kilo 18+ en 50 ml olie, en als extra nog iedere dag 4 uur op een stal met onbeperkt hooi. Je zag het paard binnen een week al 'vullen" dwz dat de droge harde vachtlijnen om botten en ogen al iets zachter staan en na twee weken zie je de buik wat toenemen waarop vervolgens de weken daarna je echt wel een "laagje" over het gehele lichaam ziet komen. Dus als je na een week nog geen verschil ziet zou ik echt gaan ophogen.
Huidig is zijn voer per dag:
1kg speedibeet (droog)
1kg sportbrok
1kg seniores prioress
Lijnzaadolie
Bodybuilder
Een beetje sojaschroot
Onbeperkt hooi (eet volgens mij rond de 13kg als ik terugreken) met 24/7 weidegang (niet erg lang gras naar het word gewaterd en begint te groeien)
Een aantal wortels
Iemand tips voor verbetering? Sportbrok moet nu nog opgemaakt worden en daarna wilde ik overgaan op iets gericht op oude paarden. Hopelijk heb ik over een week of twee een goede foto en anders moet ik opzoek naar redenen waarom het niet werkt
Ik zou in ieder geval 2 x 2 kilo fibre/speedi/seniore gaan geven.
hoeveel geef je van de lijnzaad, bodybuilder en sojaschroot?