goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:03

Ik heb hier zoveel merken liggen en het verschilt per paard en soms zelfs per dikte hoe ene deken ligt.

EJ, vliegendekens van. Liggen mooi, maar zijn te kort en komen net niet onder de buik. Kan geen maat groter hebben. Dus probeer dan geen regendeken.
QHP 200gr, mooie deken, sluit hoog bij de hals, maar flinke scheur in.
Wetherbeeta, mooie dekens, maar ik vond de afwerking bij de schoft wat minder. Wel oersterk.
BR 350gr. Super mooie deken, mooie voering, maar wel echt heel warm.
HH; redelijk, maar ben er niet weg van
Premiere; waardeloze pasvorm
NIKA, meerdere dekens, fijne dekens, gaan lang mee, maar blijven niet 100% waterdicht jarenlang. Dus inspuiten en dan gaat het weer goed.
Amigo; geen fijne pasvorm aan de voorkant. Ik vind ze ook erg laag hangen bij de voorbenen.
Powerhorse gekregen, redelijk nette deken.

Maar quarters, dus favoriet zijn; lamicell, Big D, Stormshield etc.

Ik heb nu jaren geen dekens op gehad, maar gezien de leeftijd nu bij paar weer een deken op. Ook omdat ze dan wat minder gaan staan schuilen en dus in beweging blijven. Ik wil bij 2 ook echt de rug goed houden.

Als het echt koud, koud wordt, leg ik gewoon ene staldeken onder een deken.

Mijn ene ruin heeft geen dekens nodig, maar die heeft een hele lastige maat en viel overal tussen. Voor hem had ik altijd halve hals dekens. Dat scheelt dan wel.

*edit* Ik zou voor mn oudje een fedimax deken of BOT willen proberen misschien. Ze is 27 en wil haar rug goed houden. Ze is super fit, maar toch......Je gaat het zien.

Lukasje

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:17

Ik heb al diverse merken gehad, de een al duurder dan de andere: BR, HH, Kieffer, Bucas, Horseware Rino en Amigo, EJ, QHP, Premiere, ...
Van Premiere ben ik niet gek en een EJ nooit meer, gewoon waardeloos vond ik die.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:31

Het is inderdaad echt passen en meten. Valt mij ook tegen. Je kan de deken maten opmeten etc maar dan nog moet het model goed liggen.. zoals de IR deken ligt echt niet goed gewoon. De Amigo ook net niet.

Alleen het lastige is bij mij ook nog eens dat ik een paard heb van 161. Dus op papier zou hij bij de 185 deken horen maar stel hij is met 162 dan net bij de 195..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:46

Hier dekens van nika horseware. Goed betaalbaar en hele fijne pasvorm ben er echt heel erg blij mee.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:48

HorseTimeXL schreef:
Het is inderdaad echt passen en meten. Valt mij ook tegen. Je kan de deken maten opmeten etc maar dan nog moet het model goed liggen.. zoals de IR deken ligt echt niet goed gewoon. De Amigo ook net niet.

Alleen het lastige is bij mij ook nog eens dat ik een paard heb van 161. Dus op papier zou hij bij de 185 deken horen maar stel hij is met 162 dan net bij de 195..

Mijn vorige paard was 1.58 en die had van de meeste dekens ook dekenmaat 195. Het hangt vaak ook af van het model van het paard en hoe breed het paard is. Dit was een half Gelder, half gewoon KWPN paard.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:27

Fedimax vind ik fijne dekens, ik heb een 1800D regendeken die nu 4e seizoen in gaat en er nog als nieuw uitziet. Voordeel is ook dat je Fedimax dekens niet hoeft te impregneren na het wassen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:20

JMJ schreef:
Fedimax vind ik fijne dekens, ik heb een 1800D regendeken die nu 4e seizoen in gaat en er nog als nieuw uitziet. Voordeel is ook dat je Fedimax dekens niet hoeft te impregneren na het wassen

Wat vind je het grootste verschil met andere dekens?

En hoe vallen ze?

Wij hebben quarters. Blijven alle 3 onder de 1.50m, maar hebben 185/195. Dunne dekens vaak 185 en gevuld 195. Maar verschilt ook per merk en model. Mijn ruin loopt nu met een Nika en zijn moeder een Amigo. Ruilen kan echt niet. Toch beiden 185. Zus is iets kleiner en heeft toch ook 185, maar paste de amigo weer niet omdat die tot over de knieën kwam.

Ik zou wel willen dat ze nog meer bij de schoft doen dan alleen zo ene suf bontje dat niks voorsteld. Of een beter model daar of zachter of rekstof....

Dat heb ik dus bij de vliegendekens wel.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:43

superpony schreef:
Wat vind je het grootste verschil met andere dekens?

En hoe vallen ze?

Wat ik fijn vind is dat mijn deken een halve hals heeft, waardoor er minder last is van inregenen.

Qua pasvorm zijn ze wel wat langer dan veel andere dekens, (deken komt wat verder onder de buik uit).
Ik heb zelf een smal gebouwde paard, maar ze hebben ook dekens speciaal voor breder gebouwde paarden.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:49

superpony schreef:
JMJ schreef:

Ik zou wel willen dat ze nog meer bij de schoft doen dan alleen zo ene suf bontje dat niks voorsteld. Of een beter model daar of zachter of rekstof....

Dat heb ik dus bij de vliegendekens wel.

Daarom heb ik nu die van Felix Buhler. Deze heeft een verdikking aan de zijkanten van de schoft, waardoor die iets hoger ligt dan dat de schoft is, en dus geen druk meer erop geeft. Ik heb dan wel geen quarter, maar wel een formaatje rond (en iets te vet, maar oke daar werken we aan). En met wel een duidelijke schoft.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:51

Westerbeeta heeft ook kussentjes naast de schoft aan de binnenkant van de deken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:54

Een Feliz Buhler komt er hier niet meer in. Geen vol seizoen uitgehouden en lekt nu door met buien als de afgelopen dagen. Echt waardeloos en zonde van het geld geweest. Zo goedkoop zijn ze ook weer niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:26

sanne1992 schreef:
Daarom heb ik nu die van Felix Buhler. Deze heeft een verdikking aan de zijkanten van de schoft, waardoor die iets hoger ligt dan dat de schoft is, en dus geen druk meer erop geeft. Ik heb dan wel geen quarter, maar wel een formaatje rond (en iets te vet, maar oke daar werken we aan). En met wel een duidelijke schoft.

Die uit de link die geplaatst werd is er niet meer.

Hier staan ze 24/7 buiten, dus moet de deken wel echt goed zijn.

De quarter die het nodig heeft is niet heel rond meer. Ze is 27 en rug begint te tonen. Schoft komt iets hoger en daar trekt een mindere deken op. Dat wil ik niet. Vliegendeken had een lycra inzet en dat werkt fijn.

Marije_jiplover schreef:
Westerbeeta heeft ook kussentjes naast de schoft aan de binnenkant van de deken.

De moderne dan? Ik heb nog kleinere van wetherbeeta liggen en die zijn juist heel hard rond de schoft. Wel super sterke dekens en goed model.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:29

Ik heb dekens van 4-5 jaar oud, niet perse goedkoopste modellen, maar die hebben het allemaal.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-10-20 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:32

Marije_jiplover schreef:
Ik hen dekens van 4-5 jaar oud, niet se goedkoopste modellen, maar die hebben het allemaal.

Oke, dan is het wel iets recenter. Die van mij zijn van mijn New Forest, maat 165/175 en die draagt al 5jr geen dekens meer en we hadden ze al een tijd.

Wel zonde, zijn nog echt goed verder, maar de quarters passen die echt niet.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:01

Ga nu de Pagony deken proberen. De epplejeck deken zat helaas niet. Echt jammer vond ook deze deken echt fijn kwa stof etc..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:35

Ik heb de rhino dekens met hoge schoft om schuren te voorkomen. Heel fijne dekens! Van buiten goed gebleven ondanks grof spelen, voering wel gescheurd maar die weer laten maken

BR, amigo, bucas, qhp en imperial riding was allemaal niet passend

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:19

Ik ben fan van QHP dekens , staan hier dag en nacht buiten , ook in de regen(gaan de schuilstal niet in) en nog nooit doorgeregend of in geregend. Pasvorm bevalt mij ook heel goed. Voor mij geen andere meer