Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorseTimeXL schreef:Het is inderdaad echt passen en meten. Valt mij ook tegen. Je kan de deken maten opmeten etc maar dan nog moet het model goed liggen.. zoals de IR deken ligt echt niet goed gewoon. De Amigo ook net niet.
Alleen het lastige is bij mij ook nog eens dat ik een paard heb van 161. Dus op papier zou hij bij de 185 deken horen maar stel hij is met 162 dan net bij de 195..
JMJ schreef:Fedimax vind ik fijne dekens, ik heb een 1800D regendeken die nu 4e seizoen in gaat en er nog als nieuw uitziet. Voordeel is ook dat je Fedimax dekens niet hoeft te impregneren na het wassen
superpony schreef:Wat vind je het grootste verschil met andere dekens?
En hoe vallen ze?
superpony schreef:JMJ schreef:Fedimax vind ik fijne dekens, ik heb een 1800D regendeken die nu 4e seizoen in gaat en er nog als nieuw uitziet. Voordeel is ook dat je Fedimax dekens niet hoeft te impregneren na het wassen
Ik zou wel willen dat ze nog meer bij de schoft doen dan alleen zo ene suf bontje dat niks voorsteld. Of een beter model daar of zachter of rekstof....
Dat heb ik dus bij de vliegendekens wel.
sanne1992 schreef:Daarom heb ik nu die van Felix Buhler. Deze heeft een verdikking aan de zijkanten van de schoft, waardoor die iets hoger ligt dan dat de schoft is, en dus geen druk meer erop geeft. Ik heb dan wel geen quarter, maar wel een formaatje rond (en iets te vet, maar oke daar werken we aan). En met wel een duidelijke schoft.
Marije_jiplover schreef:Westerbeeta heeft ook kussentjes naast de schoft aan de binnenkant van de deken.
Marije_jiplover schreef:Ik hen dekens van 4-5 jaar oud, niet se goedkoopste modellen, maar die hebben het allemaal.