Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:40

Onze grootste merrie had altijd problemen met op doen, ze liep weg en vond hem niet fijn. (Uvw werend volgens mij van EJ, van heel hard materiaal)
Sinds een dikke maand shires zonder oren en nooit problemen meer. Kunt m zo op doen.
Afbeelding

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:08

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:48

Popstra schreef:
Dit zijn de beste! Mijn merrie doet al 5 jaar met dezelfde. Zijn echt sterk, goede pasvorm en blijven goed na zo vaak gewassen te hebben in de machine. Je hebt ze ook zonder neuskapje, zonder oren...

https://www.euro-horse.nl/nl/cashel-fly ... -ears.html

Déze is fantastisch ik heb er 1 zonder oren en omdat mijn paard een sloper is had ik er 3 jaar geleden 2 gekocht. Maar die 2e ligt nog in de kast. Mijn paard gaat zelfs staan roepen als je hem vergeet op te doen.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:48

Popstra schreef:
Dit zijn de beste! Mijn merrie doet al 5 jaar met dezelfde. Zijn echt sterk, goede pasvorm en blijven goed na zo vaak gewassen te hebben in de machine. Je hebt ze ook zonder neuskapje, zonder oren...

https://www.euro-horse.nl/nl/cashel-fly ... -ears.html

Déze is fantastisch ik heb er 1 zonder oren en omdat mijn paard een sloper is had ik er 3 jaar geleden 2 gekocht. Maar die 2e ligt nog in de kast. Mijn paard gaat zelfs staan roepen als je hem vergeet op te doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:34

Mijn merrie komt ook aanlopen en steekt dr hoofd in de Cashel. Ze is er erg blij mee! Alleen de stomme nieuwr pasvormen waardoor ik wel een en ander moet vermaken voor haar. Daar baal ik wel van van ze zijn top.

Ik heb er nu een aantal liggen die weg mogen. Want quarter (cob) was te klein. En heb er ongeluk een warmbloed/Xtra full gekocht ipv full.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:12

Tancreda, wat is er veranderd aan de pasvormen? Vanmorgen juist de Cashel opgedaan bij m'n merrie, maar die had ik zo'n 2 jaar geleden gekocht. Wel handig voor me om te weten wat er anders is :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:55

kaylee schreef:
Is er al iemand die het nieuwe vliegenmasker van Bucas heeft aangeschaft? Zo ja, hoe bevalt hij? Ik wil hem graag aanschaffen voor mijn mini Shetlander, en ze past vrijwel niks :'), als het wel past gooit ze het af.

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10139

Ik heb deze voor mijn merrie. Deze zat het beste. Na 7 andere maskers gepast te hebben. Ik weet nog niet hoe deze blijft zitten heb hem enkel gepast.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:20

Afbeelding

Ik ben echt heel blij met deze van Shires!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:21

Shires was bij die van mij blijkbaar geen succes. Hij was paniekerig en liep de staleigenaresse (omdat ie schrok) half onderste boven. Dus dat word oefenen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:30

Kinke schreef:
Tancreda, wat is er veranderd aan de pasvormen? Vanmorgen juist de Cashel opgedaan bij m'n merrie, maar die had ik zo'n 2 jaar geleden gekocht. Wel handig voor me om te weten wat er anders is :)

Heb al jaren cashel en merk niks van verandering van maat !!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:04

Kinke schreef:

Hij lijkt over algeheel wat ruimer. Daarbij is de neusflap net wat langer en te lang, waardoor hij gaat rafelen. Dat is nooit gebeurd bij de vorige. Ook onder de kin hen in het klitteband wat moeten verzetten dat het strakker kon. Het is geen xl maar was gewoon de horse ook.

De stof bij het voorhoofd is ook wat anders.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:43

De mijne schuurt zijn oren, beetje eczeem achtig.
Nu denk ik dat een kap met oren handiger is, maar dan wel een zachte..
Hij heeft een immense voorpluk.
Tips??

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:37

Zijn er vliegenmaskers die geschikt zijn voor 24/7 gebruik? Waar moet ik op letten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:43

Ik heb de fieldrelief midi 24/7 om bij Gull
Komt alleen af bij oog druppelen, voeren en werken
Daarna weer om

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:51

Pff, wij zoeken weer.

Mijn ene ruin heeft zo een lycra ding, maar die draait wel en hangt soms half af. Gelukkig geen panieksaaier, maar vd week was het wel 2x duidelijk dat ie echt niks zag.

Hij gaat echt snel kapot bij randen, dus ben heel voorzichtig.

Moeder en zus hebben hun vliegenkappen kapot geschuurd. Die hadden met van die sliertjes. Leek me zoveel fijner dan een neusnetje toen en werkt ook goed tegen beestjes.

Die 3 hebben geen voorpluk.

Mijn andere ruin heeft een flinke voorpluk en doet echt alles uit en af. Ik heb nu een simpele kap voor hem en doe dan een vlechtje in zodat zijn voorpluk eronder past.
Vastmaken ga ik echt niet doen.

Mijn man zag nu een masker die voor eczeem paarden is en ook als lycra sok over het hoofd, maar dan nog een stuk langer. Zeg 20 pf 30cm achter de oren nog over de hals aangesloten zit.
Aan de ene kant zal die niet makkelijk af gaan, maar als hij stevig zijn best doet en het lukt niet vind ik dat ook een beetje spannend.

Als het echt vies beestjes weer is, laat ik alles gewoon 24/7 om, maar ze hebben hier geen halsters eronder of boven.
Vanmorgen met de regen alles af gedaan. Kunnen ze even zonder staan, lekker rollen en dekens drogen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 01:52

Ik ben super tevreden met mijn Rambo Vampoose. De enige die tot nu toe die niet op de ogen drukt en die goed blijft zitten en waar mijn merrie niet gaat niesen van het neusflapje wat er zit.
Heb hem in cob besteld, paard heeft een full hoofdstel maar wel een smal hoofd. Ze heeft hem in het hoogseizoen dag en nacht om of ze nu op stal staat of in de wei, zie ook dat er veel minder vliegen op haar hoofd zitten. Rij er soms ook mee gaat makkelijk over halsters en hoofdstellen en schuurt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:46

superpony schreef:
.

Mijn man zag nu een masker die voor eczeem paarden is en ook als lycra sok over het hoofd, maar dan nog een stuk langer. Zeg 20 pf 30cm achter de oren nog over de hals aangesloten zit.

Welke is dit? Mijnes schuurt ook achter de oren.. Dit kijkt me dus wel handig..

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:13

Hier het liefste een lycra van profesional Choice maar ze zijn behoorlijk prijzig en aangezien ik er eigenlijk 6 moet..
Heb laatst in nood snel eentje van de welkoop gekocht en die bevalt eigenlijk heel erg goed. Blijft super op ze plek omdat er ook een gaatje voor de voor pluk inzit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:09

Humpiedumpie schreef:
superpony schreef:
.

Welke is dit? Mijnes schuurt ook achter de oren.. Dit kijkt me dus wel handig..

Er is nog een model als je op de pagina iets naar boven gaat, maar hij liet me deze zien

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ker-Gibson

Luf_Midnight schreef:
Hier het liefste een lycra van profesional Choice maar ze zijn behoorlijk prijzig en aangezien ik er eigenlijk 6 moet..
Heb laatst in nood snel eentje van de welkoop gekocht en die bevalt eigenlijk heel erg goed. Blijft super op ze plek omdat er ook een gaatje voor de voor pluk inzit.

Wij hebben er ook 5 nodig, maar sommigen gaan wel langer mee dan anderen en ik wil ook wat extra hebben liggen als ik ze tussendoor even was of als eentje kapot gaat.
Als die van pc bevallen, zou ik die gewoon houden.

Heb 1 van welkoop en vind het maar een raar ding. Wel zachte rand, maar sluit niet in zijn geheel mooi aan.

Voor mn ene ruin begon mijn man ook over de maantop. Ik vlecht die gewoon, maar ML denkt ook dat eentje met een gat beter blijft zitten voor hem. De rest heeft geen voorpluk. Heb voorheen weleens een gat geknipt, maar dat is op den duur niet handig en kan wel scheuren vanaf daar.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:10

Als een gat te krap is gaat de voorpluk er wel aan denk ik.
Ik zit daar dus ook een beetje mee.
De mijne heeft zo’n pluk die normaal 2
Paarden samen hebben zeg maar..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:14

Ik heb sindskort een Weatherbeeta zonder oren, maar wel met per oor een uitsparing en niet 1 grote uitsparing voor beide oren en de voorpluk.
Mijn haflinger heeft ook een behoorlijke voorpluk.
Laatst met warm weer kwam ik op stal, stalgenootje had zn masker voor me op gedaan. Maar het was zo warm, had ze de voorpluk gesplitst en door elk oorgat een deel voorpluk naar buiten gedaan.
Zag er heel komisch uit, maar was ook wel heel effectief.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:02

Wij doen bij de NF en shet een vlechtje in.

Als je dat dus niet doet, krijg je dit..........

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:15

Hahahahaha hilarische foto

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:15

Ik ben op zoek naar een UV werend vliegenmasker (lichtroze neus), nu heb ik mijn oog laten vallen op de Cashel. Maarja de maat he. Maattabel gekeken, vandaag gemeten. Maar ik kom er nu helemaal niet meer uit.
Iemand die wellicht ervaring heeft?
Gaat om een kwpn'er van 1,68, met een vrij lang hoofd, maar ook wat smal. Qua lengte kom ik uit op de warmbloed, overige maten op horse of er ergens tussen in...

Maar als ik de reacties hier zo lees dan vallen ze dus wel groot?

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:38

Ik zoek een vliegenmasker die gewoon 24 uur om kan blijven
Ik heb een hele fijne van rambo
Blijft goed zitten en staat mooi van zijn ogen af
Maar tegen de schemering ziet hij niet goed meer
Ik neem aan dat meer mensen hem s nachts om laten?