Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:47

Dankjewel zodiacje! Ik ben ook erg geïnteresseerd. Zowel voor mijn huidige als jonge paard zou de gewone flexi een goede optie zijn denk ik. Heb geen aanleuningsproblemen of andere problemen maar vind het wel een fijn idee

Maaraatje

Berichten: 418
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:30

Change3x schreef:
wendy1987 schreef:
Wat voor bitten hadden jullie voor jullie deze probeerden? En wat waren de voornaamste redenen om deze te proberen? Ik zit er hard over te twijfelen namelijk..
Gaat vnl om vast houden en door drammen..


Een kneveltrens van HH, een bitje van Sprenger en een Fager bitje. Daarna weer terug op de Sprenger.

Mijn paard was er geïrriteerd en heel onrustig en vervelend aan de voorkant. Dat is de reden waarom ik dit bitje ben gaan proberen. Blijkt dus dat ze gewoon niet van ijzer houdt.



Welke van fager had jij?
Daar hoor ik juist goede verhalen over.

Change3x

Berichten: 6618
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:35

De Carl versie.

Mijn paard wou er echt niét op lopen, begon erop te staken en was heel boos.

_E_

Berichten: 383
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:00

Ik heb een testbit besteld. Bustrens flexi stang. Ben heel benieuwd!
Hij geeft aan dat hij nu niet voorradig is, binnen zes dagen geleverd. Dus nog even geduld.. Maar m'n bak is nu toch nog te nat, dus dat scheelt

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:13

* komt de stille meelezer binnen vallen *

Zodiacje, als ik zo dat filmpje zie, dan vraag ik me af in hoeverre hij dan echt verschilt met de bekende Beris en Trust bitjes. Ja die bitjes zijn dikker en worden sneller kapot gebeten, maar qua flex lijk ik weinig verschil te zien? En hoe zit het dan met de ‘gel’ als het aanvoelt als hard rubber? Ik begrijp de omschrijving van Van Winderen dan niet zo goed.

De reden waarom ik interesse heb: mijn paard is op het bit moeilijk nageeflijk te rijden. Ze accepteert alle bitjes in haar mond maar doet er niks mee. Ik rij haar nu voornamelijk bitloos of met een ongebroken watertrens, maar echt aannemen doet ze het niet. Bitloos kan ze heel netjes lopen, maar helaas is ze qua karakter ook de makkelijkste niet en hoef ik me hier met wat frisser weer echt niet meer aan te wagen :o Rijtechnisch is er ook nog genoeg te halen hoor, maar het contrast is te groot. Ze lijkt gewone bitjes gewoon echt niet te moeten. Ze vindt ze niet fijn. Ik heb van alles geprobeerd, Sprenger, Myler, gebroken, ongebroken, maar niks waar ze echt de interesse in heeft om lekker op te gaan lopen. Misschien moet ze gewoon geen metaal maar een lekker rubber bitje.

Saaams

Berichten: 13311
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:21

igor001 schreef:
* komt de stille meelezer binnen vallen *

Zodiacje, als ik zo dat filmpje zie, dan vraag ik me af in hoeverre hij dan echt verschilt met de bekende Beris en Trust bitjes. Ja die bitjes zijn dikker en worden sneller kapot gebeten, maar qua flex lijk ik weinig verschil te zien? En hoe zit het dan met de ‘gel’ als het aanvoelt als hard rubber? Ik begrijp de omschrijving van Van Winderen dan niet zo goed.

De reden waarom ik interesse heb: mijn paard is op het bit moeilijk nageeflijk te rijden. Ze accepteert alle bitjes in haar mond maar doet er niks mee. Ik rij haar nu voornamelijk bitloos of met een ongebroken watertrens, maar echt aannemen doet ze het niet. Bitloos kan ze heel netjes lopen, maar helaas is ze qua karakter ook de makkelijkste niet en hoef ik me hier met wat frisser weer echt niet meer aan te wagen :o Rijtechnisch is er ook nog genoeg te halen hoor, maar het contrast is te groot. Ze lijkt gewone bitjes gewoon echt niet te moeten. Ze vindt ze niet fijn. Ik heb van alles geprobeerd, Sprenger, Myler, gebroken, ongebroken, maar niks waar ze echt de interesse in heeft om lekker op te gaan lopen. Misschien moet ze gewoon geen metaal maar een lekker rubber bitje.


Mijn bitfitter zegt altijd: Eet jij je eitje liever met een plastic of ijzer lepeltje?

Zo hebben paarden ook voorkeur voor kunststof en metaal.
Mijn pony accepteert geen kunststof en met iets wat flexibel is hoef ik helemaal niet aan te komen. Dan zijn we stuurloos en met een gewoon bitje is ze fijn zacht in de hand.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:27

Ik zeg rubber want bij gel heb ik het beeld dat als ik er in zou bijten dat je dan voor korte tijd mn gebit er in zou zien staan. Dat is hier nu ook weer niet bij. Het is zeker zachter dan kunststof maar gel vind ik vooral zachter klinken dan dat ik dit bit ervaar.
Maar goed ik ben geen bitfitter en omschrijf het misschien wel heel anders als dat een ander zou doen hoor dus baseer vooral je keuze niet volledig op mij. Ik wil vooral aanvullen hier omdat ik zelf zo lang heb getwijfeld dus hoop iets van meerwaarde te kunnen geven.

Mijn paard doet overigens ook echt nul met een bit in zijn mond dat was een van de redenen om te testen dus ik kom hier ook op terug.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:27

Ik heb er nu een paar keer mee gereden. Paard loopt er goed op, maar geen wereld van verschil met mijn normale bitje.
Denk wel dat ik m ga houden.

_E_

Berichten: 383
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:56

Bevalt het bit nog goed bij iedereen?

Ik heb hem nu twee weken geleden besteld, maar ze kunnen hem nog niet leveren door de corona perikelen.. Dus moet nog even geduld hebben.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:59

Ik heb toch besloten m terug te sturen.

Ik kon er in het begin best fijn mee rijden. Ondanks het puber gedrag van mijn paardje.. hier had ze al last van voor ik met dit Winderen bit ging rijden. Dus ze was al wel wat vervelend steeds, maar tussendoor zaten echt wel fijne stukken. Tot vrijdag, man.. ik kon werkelijk geen bocht maken, ze was echt continu alleen maar tegen de hand. Terwijl dit eigenlijk steeds weer beter ging.
Ik heb op dat moment gelijk z'n oude bit weer ingedaan. En hoewel nog steeds wel wat vervelend was het echt gelijk een stuk minder.

Gezien ik al op het eind van de testperiode zat heb ik m maar gelijk terug gestuurd.


**Paard is nog jong, is lichamelijk helemaal in orde, en zadels worden 3/4x per jaar nagekeken. Zijn recent zelfs nog gedaan. Dit is echt een kwestie van puber gedrag, als je niet te veel doet, doet ze ook niks. Maar ze wil gewoon niet aan het werk.
Zodra we gaan springen/crossen of op buitenrit is er niks aan de hand. Heerlijk te rijden, en gedraagt zich als een engeltje.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:27

Daarom ben ik ook een voorstander om vaker met een bit te rijden voor je kan zeggen of het wat is. Jammer maar gelukkig kon je hem terugsturen.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:40

Ik denk dat ik de flexi watertrens maar ga bestellen om te testen. Hoop dat die past qua maat, want ze heeft normaal 12.5cm inclusief acavallo bitringen.

wendy1987

Berichten: 6989
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:25

Ik twijfel nog steeds.. vind testen wel fijn maar vind t stiekem ook wel veel geld.. meestal koop ik alles tweedehands namelijk.. Maar nu al langer aan t proberen en nog niets gevonden waar ze gewoon fijn op loopt...

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:56

igor001 schreef:
Ik denk dat ik de flexi watertrens maar ga bestellen om te testen. Hoop dat die past qua maat, want ze heeft normaal 12.5cm inclusief acavallo bitringen.


Ik heb normaal 13.5 maar omdat ongebroken bitten vaak wat groot vallen heb ik de 12.5 besteld. Vind m als een 13.0 vallen eigenlijk, net tussen de 2 in.


Ik heb besloten om m te houden.
Normaal als ik van de rechter hand naar links wissel krijg ik paard niet op de rechter (buiten) teugel. Met dit bit gaat dat vloeiend over en ik merk dat ik veel meer gelijke druk op 2 teugels heb.

Ik twijfelde omdat ik vond dat hij nogal sterk voorwaarts neerwaarts en dus zwaar was erop maar mijn instructeur is er even op gegaan en had dat zo opgelost dus dat lag echt aan mij.

Ik ben dus wel voorzichtig tevreden! Had het natuurlijk het liefst van de daken geschreeuwd maar helaas blijft paardrijden sowieso moeilijk haha.

Heb tussendoor ook nog even met mn eigen trust gereden en halverwege naar deze gewisseld.
Toen ik vd week met cross les mn bevel bit in had was paard wel écht boos op het bit en dat is normaal niet zo. Ga dus volgende keer met cross les dit bit ook maar proberen. Dat oranje zou iig goed staan bij mn eventing set hahaha


Mocht iemand in de buurt van den haag gewoon voor 1 dagje willen proberen dan ben je welkom om pb te sturen om m een dagje op te komen halen (uiteraard wel if you break it you buy it).

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:34

We hebben 12.5 van een ongebroken watertrens... maar het is gewoon een kwpn’er, zal raar zijn als ze daar niks passends voor hebben? Ga ze woensdag even bellen en dan bestellen.

Goed om je ervaring te horen. Dat hangen ben ik ook een beetje bang voor, omdat ze nogal hard is in de mond. Het interesseert haar werkelijk waar niks wat je met dat bit doet. Dat was helaas al toen ik haar kocht. Al hangt ze bitloos dan weer niet, dat heb ik haar heeeel snel afgeleerd door meteen alles los te gooien.

Dat ongelijke druk is hier ook een probleem. Geeft dus hoop haha.

Manuelhu

Berichten: 40
Geregistreerd: 14-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:45

Ik volg ook :)

_E_

Berichten: 383
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:04

Afbeelding

Afbeelding

Ik had een dubbel gebroken bit maat 13.5. Nu een flexi stang maat 12.5 besteld, maar twijfel toch of hij niet net iets te smal is.. Wat vinden jullie?

Change3x

Berichten: 6618
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:18

Volgensmij past die wel hoor!

Bij mij zit hij geloof ik hetzelfde.

Afbeelding
Afbeelding

Edit: omdat je neusriem en sperrigem vrij hoog zitten vind ik het wel lastiger beoordelen.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 01:15

Bij mij zit ie ook zo idd. Lastig dat je niet gewoon allebei even kan indien om verschil te zien hè?
Ik twijfelde ook wel hoor maar aangezien ik ook geen zin had om deze terug te sturen en de ander te bestellen met e kans dat deze dan toch beter zou zijn doe ik het er maar mee want te veel speling lijkt mij minder stabiliteit.

Ik ben overigens wel steeds wat positiever. Paard is afgelopen week wel echt kei vooruit gegaan met rijden.

germie

Berichten: 26118
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:14

Jullie hebben 1 maat kleiner besteld dan normaal?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:09

Ja omdat stangetjes vaak groter vallen. Ik heb normaal 13.5 dus heb 12.5 besteld.
Ik heb m niet na gemeten maar het bit valt er precies tussenin dus schat de winderen op 13.0

germie

Berichten: 26118
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:38

zodiacje schreef:
Ja omdat stangetjes vaak groter vallen. Ik heb normaal 13.5 dus heb 12.5 besteld.
Ik heb m niet na gemeten maar het bit valt er precies tussenin dus schat de winderen op 13.0

Ik heb hier ook altijd een 13.5, en soms een 13. Dan zou 12.5 moeten passen? Lijkt wel klein, dat had ik ook altijd bij e-pony's. Heb ook geen klein paard of paard met fijn hoofd. Maar een 13 past normaal gesproken.

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:58

Waarom heeft het bit deze specifieke kleur? heeft dat nog een doel?

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:03

AaronYve schreef:
Waarom heeft het bit deze specifieke kleur? heeft dat nog een doel?


Ik gok op handelskenmerk

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:06

Ja ik vind het zo lelijk, ben mij aan het verdiepen in dit bit maar die kleur staat mij echt tegen.
Ik heb geen moeilijk paard maar wil geen ijzer meer en rubber bit is te dik. Ik las dat deze minder dik zouden zijn.