Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:06

Little_Gift schreef:
Frustraties? Minderwaardigheidscomplex?
Die zaken halen jullie er allemaal bij hoor :D
Ik kaats énkel de bal terug!

Lastig om normaal te blijven doen als je gefrustreerd bent he? Ik zie dat je in meer topics wat vreemde gefrustreerde reacties geeft. Cursusje omgaan met persoonlijke frustratie zou geen kwaad kunnen.

Askja

Re: Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:11

Little_Gift, verveel je je? Ga lekker ergens anders rellen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:14

Askja schreef:

Doet ze al :+

Little_Gift

Re: Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:15

Wat jullie zien als rellen en frustratie is niet meer dan vlakaf zwart op wit zeggen wat mijn mening is. Ik hang er geen bloemetjes rond en zal zeker niet de ene te dik noemen en de ander niet, afhankelijk van wel of niet bokt - lid en termijn.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:17

Little_Gift schreef:
Wat jullie zien als rellen en frustratie is niet meer dan vlakaf zwart op wit zeggen wat mijn mening is. Ik hang er geen bloemetjes rond en zal zeker niet de ene te dik noemen en de ander niet, afhankelijk van wel of niet bokt - lid en termijn.

Get off your high horse. "Ik zeg gewoon eerlijk wat ik vind" is een zelfingenomen manier om te zeggen "ik ben asociaal en het boeit me niet of ik andere mensen kwets." Niemand vroeg om jouw mening over Jesters haar gewicht en het is al helemaal niet relevant voor het topic. (En ik wil ook nogmaals benadrukken dat Jester een heel normaal figuur heeft.)

Dat onze reactie iets te maken heeft met bokt-lidmaatschap oid raakt kant noch wal. Houd je eigen rare hersenkronkels even in bedwang.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 25-05-18 08:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:21

Ierpier schreef:
Askja schreef:

Doet ze al :+

:') Lekker puberaal. Zelden zo'n triest figuur ontmoet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:25

Mensen, laten we vooral niet overal een probleem van maken. De meeste dikkies weten zelf ook wel dat ze stevig zijn, dus daar hoef je ze niet steeds op te wijzen.

Waar het hier om gaat is of een bepaald gewicht op een bepaald paard kan. Of dat gewicht nu hoort bij een bol dwergje van 100kg en 1,20m hoog of bij een slungel van 100kg en 2,10m lang, dat doet er in dit geval even niet toe.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:34

Nies_ schreef:

Nou nou van jou mag het dus wel? :D
Je doet nou net hetzelfde hoor dus eigenlijk maak je nu perfect mijn initieel standpunt :9

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:35

@LG: De stalgenoot van TS vernederen of kwetsen gebeurd niet, dat is keiharde waarheid. Ze is gewoon te zwaar voor haar pony. Jester heeft ook geen sixpack maar is zeker niet zo dik en zwaar als TS haar stalgenootje. Daarnaast is er een aardig verschil of je op een ijslander van 1.40 hoog zit of een KWPN'er van 1.68 + zoals Jester.

Ik denk dat je even de feiten naast elkaar moet leggen LG, dan ga je duidelijk zien dat je appels met peren aan het rechttrekken bent. Wat vind jij een normaal figuur dan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:36

@LG: Ik zie dat in andere topics ook word benoemd dat je een ''probleem'' hebt.
Citaat:
Little_Gift schreef:
En welke problemen heb ik dan Mossel?
Echt spannend dit :D

Ik zou je frustratie toch eerst bij jezelf gaan zoeken. :wave:

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:37

Little_Gift schreef:
Nou nou ik vind Jester nou ook niet bepaald het toonbeeld van slankheid kijkende naar haar profielfoto's dus om dan als eerste de steen te werpen vind ik wel ironisch!
En nu ben ik benieuwd naar de aanvallen die komen :D

Pardon ? Waar haal je het lef vandaan... Daar gaat het hier toch helemaal niet om ?
Zij gaat niet op een pony van 140 zitten...
Omdat ik ook iets gezegd heb en zelf ook stevig ben betekend dat voor mij ook volgens jouw ???
Echt belachelijk...

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:40

Little_Gift schreef:
Nou nou ik vind Jester nou ook niet bepaald het toonbeeld van slankheid kijkende naar haar profielfoto's dus om dan als eerste de steen te werpen vind ik wel ironisch!

Klein detail: Jester past met haar figuur wel gewoon op haar paard ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:41

horses_m schreef:
Omdat ik ook iets gezegd heb en zelf ook stevig ben betekend dat voor mij ook volgens jouw ???
Echt belachelijk...

Euhh... Ja? :')
En wat is dat tegenwoordig met het woordje stevig? Noem een kat een kat hé zeg...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:43

SteffiiY schreef:
@LG: Ik zie dat in andere topics ook word benoemd dat je een ''probleem'' hebt.
Ik zou je frustratie toch eerst bij jezelf gaan zoeken. :wave:

Ik zie hier nochtans enkel frustraties bij zij die de knuppel in het hoenderhok hebben zien vallen hoor en er als de kippen bij zijn te reageren :D
Ik heb me zelf eigenlijk nog nooit zo goed en relax gevoeld, dus frustreer maar lekker verder :D

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:44

Heerlijk positief allemaal. _/-\o_ :P

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:45

Little_Gift schreef:
horses_m schreef:
Echt belachelijk...

Euhh... Ja? :')
En wat is dat tegenwoordig met het woordje stevig? Noem een kat een kat hé zeg...

Wtf.. maar zowel ik als jester halen het niet in onze hoofd om op een pony van 140 te gaan zitten...
Waar dit hele topic ook om gaat..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:45

Little_Gift schreef:
Nies_ schreef:

Nou nou van jou mag het dus wel? :D
Je doet nou net hetzelfde hoor dus eigenlijk maak je nu perfect mijn initieel standpunt :9

Ik doe zeker niet hetzelfde als jij. Poeh zeg zou wat wezen! Ik verbaas me enkel met regelmaat hoe zielig mensen kunnen zijn en laat ik nou net vanmorgen zo'n geval voorbij zien komen.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:46

Little_Gift schreef:

Zelf heb je geeneens foto's in je profiel, dan moet je vooral niet zo naar doen over andere mensen!!! Plus dat dit gewoon überhaupt een domme opmerking is, wel of geen foto's. Overigens betekent het niet dat als je zelf "stevig" bent, dat je niet kan zien dat iemand anders te zwaar is voor zijn/haar paard, dus raap even de weinige hersencellen die je nog over hebt bij elkaar, en doe maar normaal *D

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:50

oomens schreef:
Mensen, laten we vooral niet overal een probleem van maken. De meeste dikkies weten zelf ook wel dat ze stevig zijn, dus daar hoef je ze niet steeds op te wijzen.

Waar het hier om gaat is of een bepaald gewicht op een bepaald paard kan. Of dat gewicht nu hoort bij een bol dwergje van 100kg en 1,20m hoog of bij een slungel van 100kg en 2,10m lang, dat doet er in dit geval even niet toe.

"de meeste dikkies"??!! jeetje wat een rare verwoording :?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:02

n_love_qwert schreef:
"de meeste dikkies"??!! jeetje wat een rare verwoording :?

'Dikkerds' dan? 'Vetkleppen' klinkt zo onaardig en bij 'propjes' impliceer je gelijk dat de obese persoon in kwestie ook relatief kort is.

De Bond van Kleine Mensen twijfelde trouwens nog even of ze zwaar moesten tillen aan het feit dat je mijn gebruik van het woord 'dwergje' over het hoofd zag, maar ze maken zich niet dik en zullen daar niet te zwaar aan tillen.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:03

Beste mensen. Ijslanders zijn echt anders. Ik ben recent op ijsland geweest daar hanteren ze 110 kg als max. Zie daar ook veel grote mannen, die duidelijk meer dan 90 kg wegen,op ijslanders rijden. En het is ook nog eens zo dat ze tot hoge leeftijd bereden worden. Dat is volgens mij voldoende bewijs dat het kan en ook geen probleem is. Mijn ijslander draagt mijn 85 kg inmiddels 16 jaar elke dag en vertoont geen teken van slijtage. Ik moest er in ijsland ook even aan wennen hoor maar ze zijn gewoon anders en vanuit de geschiedenis zo gefokt. Ik heb een 17.5 inch zadel en dat spat zowel mij als mijn ijslander prima

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:04

[/quote]
'Dikkerds' dan? 'Vetkleppen' klinkt zo onaardig en bij 'propjes' impliceer je gelijk dat de obese persoon in kwestie ook relatief kort is.

De Bond van Kleine Mensen twijfelde trouwens nog even of ze zwaar moesten tillen aan het feit dat je mijn gebruik van het woord 'dwergje' over het hoofd zag, maar ze maken zich niet dik en zullen daar niet te zwaar aan tillen.[/quote]

Mensen die wat dikker/flinker/steviger/zwaarder zijn???? dikkies is nogal een denigrerend woord i.m.o. :j Je zal het vast niet zo bedoelen, maar ik denk niet dat iets dikkere mensen er blij van worden als je ze dikkie noemt toch :o :')

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:06

alexandras schreef:
Beste mensen. Ijslanders zijn echt anders. Ik ben recent op ijsland geweest daar hanteren ze 110 kg als max. Zie daar ook veel grote mannen, die duidelijk meer dan 90 kg wegen,op ijslanders rijden. En het is ook nog eens zo dat ze tot hoge leeftijd bereden worden. Dat is volgens mij voldoende bewijs dat het kan en ook geen probleem is. Mijn ijslander draagt mijn 85 kg inmiddels 16 jaar elke dag en vertoont geen teken van slijtage. Ik moest er in ijsland ook even aan wennen hoor maar ze zijn gewoon anders en vanuit de geschiedenis zo gefokt. Ik heb een 17.5 inch zadel en dat spat zowel mij als mijn ijslander prima

Precies, in Ijsland ja. Ik heb niet heel veel verstand van ijslanders dus correct me if im wrong, maar het lijkt me dat in nederland geboren ijslanders niet meer helemaal identiek zijn aan de "echte" ijslanders, die die mannen dragen. Ik vind gewoon dat een pony een pony is. En dat die ijslander meer kan dragen dan een iele pony van dezelfde grootte, dat geloof ik goed, maar 90 kg vind ik gewoon teveel op zo'n ponytje, ijslander of niet!!!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:09

Alexandras, anky’s Paarden worden over het algemeen ook relatief oud maar nog vind menig bokker dat ze die mishandeld heeft door er topsport mee te rijden. :P

Hoofdkern in dit vraagstuk was, hoe een grote inchmaat op een korte pony te krijgen. Waarbij een redelijke logische reactie komt, als er geen passende zadel te vinden is moet je er ook niet op gaan zitten.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:09

Ik noem iedereen dikkie, vind het een schattig woord. Ben zelf ook dikkie.

Vind de opmerking van lg wel heel grappig eig. Ze doet dit expres, had niet verwacht dat zoveel mensen erop zouden gaan reageren eig. Haha ze bedoelt niks op de persoonzelf. Ja jester is stevig, ben ik ook. Is niet erg. Is gewoon zo. En dat is helemaal prima!
Lg bedoelt dat waarom is het voor “jester” (lees iedereen die vind dat de pers in op te dik is) wel oké om te zeggen veel te dik en als je het dan tegen iemand anders zegt het opeens niet oké is. Sommige reacties naar ts toe zijn natuurlijk heel erg hard. En dat hoeft niet.