Wie wil meebestellen op Hööks?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Wie wil meebestellen op Hööks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:42

Hoe is de kwaliteit van Hööks? Met welk merk is het vergelijkbaar? Ik zoek een nieuw hoofdstel en deze prijzen zijn niet duur :9

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:01

Vandaag de Lingus gepast en meteen een les mee gereden. Samen met instructrice hoofdstel afgesteld.
Voor de mooi zou de neusriem iets moeten zakken. Maar als ik de neusriem 1 gaatje lager deed en het bit op het strakste gaatje, vond ik dat het achter de oren wat los zat. (kon je bijna over zijn oren trekken) Dus neusriem 1 gaatje hoger en bitriempjes 1 gaatje langer. Het kan zo net bij de jukbeenderen. Het sluit nu ook beter aan achter zijn oren. Wel vind ik de voorkant erg tegen de achterkant van zijn oren aankomen, maar dat komt misschien door de frontriem. Ik moet van de week nog even testen. Frontriem eraf, die zakt nu ook naar beneden en ik ben niet van zoveel leer. Dus kijken of het hoofdstel dan nog anders valt.

Ik rij mijn ruin normaal gesproken met een micklem. Sinds 2012 rijden we daarmee. Daarvoor met een gewoon IJslands hoofdstel (bakstuk met lage neusriem). Sinds we met de micklem rijden kan hij veel makkelijker nageven en is er veel meer rust. Heel blij mee dus eigenlijk. Was erg benieuwd hoe hij op de Lingus zou reageren, maar eigenlijk dus precies hetzelfde als op de micklem. De les ging super en hij leek het hoofdstel wel prettig te vinden. In ieder geval geen sterrenkijken, schudden etc. Dus de Lingus mag blijven! Nu nog even een aantal keer testen hoe ik hm het beste kan afstellen en dan soppen en rijden.

Ik heb eerder van hooks IJslander hoofdstellen gehad en die kwaliteit was erg goed (beter dan de micklem die ik heb := ) De lingus voelt ook heel soepel. De bitriempjes voelen iets harder aan, maar al met al gewoon keurig voor deze prijs. Ik kan geen vergelijking maken met gewone merken aangezien ik alleen tuig van ijslandermerken gebruik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:45

Hij zit erg mooi!!
Ik heb ook besloten dat ik de Lingus ga bestellen :j

Ik heb alleen geen creditcard... iemand met creditcard die mee wilt bestellen? :))

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:03

SayaJones schreef:
Hij zit erg mooi!!
Ik heb ook besloten dat ik de Lingus ga bestellen :j

Ik heb alleen geen creditcard... iemand met creditcard die mee wilt bestellen? :))

Ik wil wel meebestellen. Ga ook voor de lingus, ben helemaal verliefd Haha! <3

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:10

ShadowFax schreef:
Vandaag de Lingus gepast en meteen een les mee gereden. Samen met instructrice hoofdstel afgesteld.
Voor de mooi zou de neusriem iets moeten zakken. Maar als ik de neusriem 1 gaatje lager deed en het bit op het strakste gaatje, vond ik dat het achter de oren wat los zat. (kon je bijna over zijn oren trekken) Dus neusriem 1 gaatje hoger en bitriempjes 1 gaatje langer. Het kan zo net bij de jukbeenderen. Het sluit nu ook beter aan achter zijn oren. Wel vind ik de voorkant erg tegen de achterkant van zijn oren aankomen, maar dat komt misschien door de frontriem. Ik moet van de week nog even testen. Frontriem eraf, die zakt nu ook naar beneden en ik ben niet van zoveel leer. Dus kijken of het hoofdstel dan nog anders valt.

Ik rij mijn ruin normaal gesproken met een micklem. Sinds 2012 rijden we daarmee. Daarvoor met een gewoon IJslands hoofdstel (bakstuk met lage neusriem). Sinds we met de micklem rijden kan hij veel makkelijker nageven en is er veel meer rust. Heel blij mee dus eigenlijk. Was erg benieuwd hoe hij op de Lingus zou reageren, maar eigenlijk dus precies hetzelfde als op de micklem. De les ging super en hij leek het hoofdstel wel prettig te vinden. In ieder geval geen sterrenkijken, schudden etc. Dus de Lingus mag blijven! Nu nog even een aantal keer testen hoe ik hm het beste kan afstellen en dan soppen en rijden.

Ik heb eerder van hooks IJslander hoofdstellen gehad en die kwaliteit was erg goed (beter dan de micklem die ik heb := ) De lingus voelt ook heel soepel. De bitriempjes voelen iets harder aan, maar al met al gewoon keurig voor deze prijs. Ik kan geen vergelijking maken met gewone merken aangezien ik alleen tuig van ijslandermerken gebruik.

[ [url=m/VYXd2M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jKyYwm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7JirHu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3abIAL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg bedankt voor je uitgebreide verslag! En wat staat hij prachtig zeg! <3

Ik ga hem zeker zelf ook proberen ben helemaal om! Ben heel benieuwd wat mijn pony ervan vind :o

Ik denk dat jij een cob hebt toch? Zal ik mogen vragen wat voorn soort hoofd je pony heeft? (Lang, kort, breed etc)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:17

Ik ken Hooks niet, dus dit is gewoon een vraagje uit interesse. Maar waarom samen bestellen? Zijn de taksen of verzendingskosten dan zo duur?

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:19

CalipsoLover schreef:
Ik ken Hooks niet, dus dit is gewoon een vraagje uit interesse. Maar waarom samen bestellen? Zijn de taksen of verzendingskosten dan zo duur?

Om te bestellen moet je een bedrag van minimaal €50 hebben en als je iets wilt dat goedkoper is zou je het dus niet kunnen bestellen. Ook moet je een creditcard hebben om te kunnen betalen en niet iedereen heeft dat :o

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:23

Ominira schreef:
CalipsoLover schreef:

Om te bestellen moet je een bedrag van minimaal €50 hebben en als je iets wilt dat goedkoper is zou je het dus niet kunnen bestellen. Ook moet je een creditcard hebben om te kunnen betalen en niet iedereen heeft dat :o

Snap het! Voor degene die dan toch onafhankelijk willen bestellen: Je kan ook met een paypall normaal gezien betalen waardoor je gewone kaart dus wel werkt :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:31

Damm ik had eigenlijk op een negatieve review gehoopt van de lingues...nu wil ik er 1 in het bruin en 1 in het zwart :9

En als ik dan toch bestel meteen een paar teugels bij, borstuig, enz :):)

Iemand ervaring met de teugels van hooks?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:36

CalipsoLover schreef:
Ominira schreef:
CalipsoLover schreef:

Snap het! Voor degene die dan toch onafhankelijk willen bestellen: Je kan ook met een paypall normaal gezien betalen waardoor je gewone kaart dus wel werkt :)

Ja? Kun je wel met PayPall betalen?
Ik zag bij betalingswijze alleen maar VISA en Mastercard staan..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 20:39

Huh, 3 quotes?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:42

Oh, ja een mod extraatje := :))
Normaal haal ik de overige quotes weg maar eigenlijk vergeet ik t 9 van de 10x :+

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:24

Ominira schreef:
ShadowFax schreef:

[ [url=m/VYXd2M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jKyYwm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7JirHu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3abIAL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg bedankt voor je uitgebreide verslag! En wat staat hij prachtig zeg! <3

Ik ga hem zeker zelf ook proberen ben helemaal om! Ben heel benieuwd wat mijn pony ervan vind :o

Ik denk dat jij een cob hebt toch? Zal ik mogen vragen wat voorn soort hoofd je pony heeft? (Lang, kort, breed etc)

Maar paard heeft voor een IJslander een normaal tot breed hoofd. Ik koop altijd cob en past prima! Ik zou voor de cob gaan. Denk dat de full te veel gaat wijken. In die zin, hoe leg ik dat uit.. de neusriem zit aan de achterkant niet vast, dus die driehoekjes/de hoeken bij het jukbeen kan je gewoon openen als het ware. Moet ook nog vormen denk ik. Maar bij een full gaat het misschien van het hoofd staan.

Ik zal van de week wanneer ik weer ga rijden opnieuw foto’s maken zonder frontriem en opnieuw verslag uitbrengen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:35

Ominira schreef:
Is er iemand die mij misschien wat meer kan vertellen over hoe de chester valt? Mijn pony schommelt tussen cob en full en de ene keer past cob goed en is full echt te groot en de andere keer is het andersom %) ze heeft niet echt een ras maar het is een beetje een haflinger typ, geen sport haflinger maar ook niet echt zo’n ‘oud’ typ, een beetje er tussen in zeg maar. Iemand ervaring met zo’n situatie?

En zijn er mensen die ervaring hebben met de chester? Hoe bevalt die en hebben jullie misschien iets van een foto?

En de lingus hoe bevalt die?

Ik zit met dezelfde vraag. Wel een volle haf, 1,50m ongeveer en tussen modern en wat ouderwetser in. Van FRA heeft ze bij mijn kaptoom (Baro) maat cob en dan alles op zijn kleinst. Super fijne kaptoom, maar kan absoluut geen bitje eraan hangen, omdat - hoe ik er ook mee klooi - het bitje altijd te laag in de mond uitkomt. Maar FRA valt ruim. Haar halsters heeft ze meestal (Horsegear) in maat cob op zijn ruimst, maat full op zn strakst is dan weer echt te groot (zelfde bij bijv Imperial Riding halsters)... Hellup! ;)

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:42

ShadowFax schreef:
Maar paard heeft voor een IJslander een normaal tot breed hoofd. Ik koop altijd cob en past prima! Ik zou voor de cob gaan. Denk dat de full te veel gaat wijken. In die zin, hoe leg ik dat uit.. de neusriem zit aan de achterkant niet vast, dus die driehoekjes/de hoeken bij het jukbeen kan je gewoon openen als het ware. Moet ook nog vormen denk ik. Maar bij een full gaat het misschien van het hoofd staan.

Ik zal van de week wanneer ik weer ga rijden opnieuw foto’s maken zonder frontriem en opnieuw verslag uitbrengen.

Dankjewel! Ik denk dat ik inderdaad voor cob ga.

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:45

Skippy01 schreef:
Ominira schreef:
Is er iemand die mij misschien wat meer kan vertellen over hoe de chester valt? Mijn pony schommelt tussen cob en full en de ene keer past cob goed en is full echt te groot en de andere keer is het andersom %) ze heeft niet echt een ras maar het is een beetje een haflinger typ, geen sport haflinger maar ook niet echt zo’n ‘oud’ typ, een beetje er tussen in zeg maar. Iemand ervaring met zo’n situatie?

En zijn er mensen die ervaring hebben met de chester? Hoe bevalt die en hebben jullie misschien iets van een foto?

En de lingus hoe bevalt die?

Ik zit met dezelfde vraag. Wel een volle haf, 1,50m ongeveer en tussen modern en wat ouderwetser in. Van FRA heeft ze bij mijn kaptoom (Baro) maat cob en dan alles op zijn kleinst. Super fijne kaptoom, maar kan absoluut geen bitje eraan hangen, omdat - hoe ik er ook mee klooi - het bitje altijd te laag in de mond uitkomt. Maar FRA valt ruim. Haar halsters heeft ze meestal (Horsegear) in maat cob op zijn ruimst, maat full op zn strakst is dan weer echt te groot (zelfde bij bijv Imperial Riding halsters)... Hellup! ;)

Om welke van de hoofdstellen gaat het? Ik ga zelf nu voor de lingus en neem maat cob, maar denk dat chester qua maat ongeveer hetzelfde valt dus ik had dan ook cob genomen. Gewoon proberen er is vast wel iemand die hem als hij niet past over wil nemen. ;) :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:24

Ominira schreef:
Skippy01 schreef:

Om welke van de hoofdstellen gaat het? Ik ga zelf nu voor de lingus en neem maat cob, maar denk dat chester qua maat ongeveer hetzelfde valt dus ik had dan ook cob genomen. Gewoon proberen er is vast wel iemand die hem als hij niet past over wil nemen. ;) :+

Ow, sorry, zowel interesse in de lingus als de chester ;)

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:58

Skippy01 schreef:
Ow, sorry, zowel interesse in de lingus als de chester ;)

Haha dat had ik ook maar ga toch voor de lingus :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:10

Als er iemand gaat bestellen, wil ik ook nog een keer meedoen!

Wil mijn hoofdstel ook in het zwart! :+

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:13

Kaitlyn schreef:
Als er iemand gaat bestellen, wil ik ook nog een keer meedoen!

Wil mijn hoofdstel ook in het zwart! :+

Ik wil aankomende vrijdag gaan bestellen dus als je wilt kan ik ook gelijk voor jou bestellen. :j
Als je wilt dat ik ook voor jou bestel stuur me dan maar een pb :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 09:48

Ik bestel echt NOOIT meer bij Hööks. Ben echt zo ontzettend klaar met die lui. Gewoon niet toegeven dat ze mijn pakket kwijt zijn en mooi weer blijven spelen. Ik heb net weer een mail gestuurd of iemand van die afdeling Customer Service een keertje zijn werk wil gaan doen en mij, de customer, wat service wil gaan verlenen. Het is (%^**#$£) een bestelling van ruim 2 maand terug. Hoe moeilijk kan dit zijn?

Zo rampage uit....

Pfffff

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:42

Wat ontzettend rot.
Ik kreeg zojuist een bericht dat mijn bestelling eerder wordt geleverd. Ipv 8 aug nu 17 juli.
En de vorige keer ook helemaal geen problemen en binnen een week mijn spullen binnen.

Hoop voor je dat ze het wel gaan oplossen!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:47

Bij mij was de Lingus ook zo binnen, wel balen dat ze niet willen meewerken..

Wat ik grappig vind dat ik op de laatste foto van de Lingus hier een lheel ander ogo zie op de frontriem, die zit er bij mij niet op in die kleur, hihi misschien ben ik genept :=

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:43

_PatriciaH schreef:
Bij mij was de Lingus ook zo binnen, wel balen dat ze niet willen meewerken..

Wat ik grappig vind dat ik op de laatste foto van de Lingus hier een lheel ander ogo zie op de frontriem, die zit er bij mij niet op in die kleur, hihi misschien ben ik genept :=

Afbeelding
Dit is mijn logo, denk dat de zon hm liet schitteren :o
Of misschien zat er nog een beschermstickertje op ofzo wat ik niet gezien heb?!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:47

Oooh die lingus is geweldig!
Weet iemand of de frontriem eraf kan en er een eigen op kan?