Waar kan jij moeilijk aan komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:08

JEvv schreef:
marley93 schreef:
Iets wat echt goed werkt tegen mok... -O-

Droogzetters (wat voor koeien gebruikt wordt), zei toevallig laatst iemand.

Dit inderdaad! Strandrit met door het water stappen ook. Ik voer nu een half jaar er kleefkruid bij en daarmee is het ook goed te managen. Idee erachter is dat het het immuunsysteem helpt

yarrah

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:16

Ik ben opzoek naar een bijzonder mooi Tweed rijjasje. Ik ben net 2 weken in engeland geweest, maar nog niets gevonden en we zijn bij een paar grote Tack shops geweest. Veel gepast, ik weet nu wel dat ik de goedkope jasjes beter kan laten hangen. En richting de 300 pond moet gaan. Hopelijk volgend jaar tijdens een County Fair o.i.d.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:18

marley93 schreef:

Onvoldoende helpt: zalf bijvoorbeeld: zinkzalf, uiercreme, onbekend merk dierenarts, aloe Vera indien gebruik is in combinatie met drooghouden. Goede ervaring met: 2 weken lang, om de andere dag wassen met Betadine scrub, 15 minuten inweken, loszittende korstjes verwijden zonder wondjes te veroorzaken, droogmaken en daarna en dagelijks insmeren met Sudocrem.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:20

yarrah schreef:
Ik ben opzoek naar een bijzonder mooi Tweed rijjasje. Ik ben net 2 weken in engeland geweest, maar nog niets gevonden en we zijn bij een paar grote Tack shops geweest. Veel gepast, ik weet nu wel dat ik de goedkope jasjes beter kan laten hangen. En richting de 300 pond moet gaan. Hopelijk volgend jaar tijdens een County Fair o.i.d.

Wat je ook kan doen: in Engeland of Ierland de stof kopen die je mooi vindt en dan een jasje laten maken. Op die manier wordt het precies zoals je zelf wilt en kun je er jaren mee doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:59

FatCat schreef:
Dekens voor paarden met breede shouders en lage hals inzet

Die bestaan niet. Geloof me, ik kan het weten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:01

Koper schreef:
FatCat schreef:

Hebben jullie al eens gekeken op de bighorseshop, in de UK. Verzenden ook naar België, heel correct en grote maten. Irish cobs, Shires etc.. Ik bestel er veel voor mijn reuzen, maar gebruik geen dekens dus daar zelf geen ervaring. Hoor wel veel goede dingen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:22

Mooi bruin tweedehands tuig voor mijn mini appaloosa. Op marktplaats al e.e.a. gevonden maar alle 3 de verkopers willen niet verzenden, alleen laten ophalen. Maar het is allemaal meer dan 2 of 3 uur rijden enkele reis. -O-

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:44

pol1 schreef:
Halster met vaste ring is te koop bij decathlon!

Graag nu de gouden tip voor vliegenspray :D paardenparfum/ bremsen bremsen.. grand national, veerust niets werkt!!

Zelf een beetje Hertshoornolie toevoegen aan de vliegenspray. O.a. te koop bij Agradi

poes schreef:
Een rijbroek die écht lang genoeg is (en ja, ik lees de lange broeken topics en ik heb alle suggesties gepast).

Heb je al eens bij de herenbroeken in lengtematen gekeken? De damesbroeken van Euro-star in lengtematen zijn me alsnog (veel) te kort, de herenversie in lengtemaat komt in de buurt! :D Hebben ook nog fijne (grotere) steekzakken dan de damesversie. Deze bijvoorbeeld

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:54

Passende deken voor brede en kleine fries. En springschoenen voor een fries.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:59

Ik ben een beetje erg afgehaakt bij de "normale" ruitersportzaken. Veel van hetzelfde in foeilelijke kleuren met veel glittertroep. Wat heeft een paard daar nou aan? Teveel "mode" dingetjes, die slechts 1 seizoen meegaan (want dan komt de nieuwe collectie) en peperduur zijn.
Daarnaast worden er bij die zaken nog behoorlijk veel martelwerktuigen verkocht en daar doe ik liever niet aan mee.
Ik bestel veel via internet en ken een paar westernstores, waar wél stoere en degelijke dingen te koop zijn. De martelwerktuigenafdeling laat ik vér uit het zicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:00

Dé shampoo om de staat van mijn schimmel die de hele dag buiten staan echt weer wit te krijgen -O-

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:30

goede kwaliteit western tuig, ik voel het leer graag wat ik koop en de western winkels zijn best schaars.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:59

Koper schreef:
FatCat schreef:

Al eens naar de big neck versies van Bucas gekeken?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:01

Geveerde stijgbeugels met breed voetbed en gedraaid bovenstuk. Nergens te vinden. Alleen dure Elastosteps in Duitsland maar die kan ik.in Nederland weer neegens vinden.
En fijne dekens met voorgevormde rug en teruggesneden schoft. Heb er eentje bij Arthurs gekocht bij de Christmas sale maar zijn verder ook bijna nergens te vinden voor schappelijke prijzen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:18

Maik79 schreef:
pol1 schreef:
Halster met vaste ring is te koop bij decathlon!

Graag nu de gouden tip voor vliegenspray :D paardenparfum/ bremsen bremsen.. grand national, veerust niets werkt!!

Zelf een beetje Hertshoornolie toevoegen aan de vliegenspray. O.a. te koop bij Agradi

poes schreef:
Een rijbroek die écht lang genoeg is (en ja, ik lees de lange broeken topics en ik heb alle suggesties gepast).

Heb je al eens bij de herenbroeken in lengtematen gekeken? De damesbroeken van Euro-star in lengtematen zijn me alsnog (veel) te kort, de herenversie in lengtemaat komt in de buurt! :D Hebben ook nog fijne (grotere) steekzakken dan de damesversie. Deze bijvoorbeeld

Zit dat niet gek?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:40

Koper schreef:
FatCat schreef:

Granoek schreef:
Hebben jullie al eens gekeken op de bighorseshop, in de UK. Verzenden ook naar België, heel correct en grote maten. Irish cobs, Shires etc.. Ik bestel er veel voor mijn reuzen, maar gebruik geen dekens dus daar zelf geen ervaring. Hoor wel veel goede dingen

Nee schat, natuurlijk heb ik daar niet gekeken. Ik heb een IJslander. Zijn ego is wel big maar de rest niet.

Citaat:
Al eens naar de big neck versies van Bucas gekeken?

Ja, gekeken volop. En ik twijfel enorm. Zo'n dure deken die straks misschien ook niet past. Het gaat niet om de breedte he. Maar om het decolleté.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:02

Een neopreen neusonderlegger, boven vast te maken met klittenband, om om de neusriem van een sidepull te krijgen.

Nog steeds niet gevonden. :'(
Laatst bijgewerkt door Fair op 29-09-17 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:13

Fair schreef:
Een neopreem neusonderlegger, boven vast te maken met klittenband, om om de neusriem van een sidepull te krijgen.

Heb je al bij de kinkettingonderleggers gekeken? Of zoek je iets voor de hele lengte van de neusriem?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:23

Koper schreef:
Fair schreef:
Een neopreen neusonderlegger, boven vast te maken met klittenband, om om de neusriem van een sidepull te krijgen.

Heb je al bij de kinkettingonderleggers gekeken? Of zoek je iets voor de hele lengte van de neusriem?

Ja dat zoek ik inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:44

@koper ik heb daar zo'n bont ding voor die je normaal om je halster doet, misschien hebben ze dat ook in neopreen?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:00

poes schreef:
Maik79 schreef:

Zit dat niet gek?

Bij mij niet, maar ik heb ook niet echt een zandloperfiguur. Ben juist blij dat ze niet ultralaag zitten of knellen bij m'n buik.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:03

AlwaysH schreef:
Snoepjes die madame lekker vindt, behalve de saaie, ronde brokken dan!

Misschien bij kiwi & co die hebben heel veel verschillende soorten en smaken snoepjes

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:04

Anoniem schreef:
@koper ik heb daar zo'n bont ding voor die je normaal om je halster doet, misschien hebben ze dat ook in neopreen?

Het is niet voor mij maar voor Fair :)

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:05

marley93 schreef:

De badedas shampoo
Paar keer in de week herhalen en dan is het zo weg

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:07

Koper schreef:
Anoniem schreef:

Het is niet voor mij maar voor Fair :)

Ik zoek idd simpelweg een neusbontje alleen dan van neopreen. Het bestaat wel, maar dan is het gewoon 1 stuk zonder klittenband. En dat krijg ik niet om een sidepull heen omdat dat allemaal vastzit.