AlphaDaemon schreef:Btw, TS. Weet je zeker dat het niet iets kan zijn als wat iemand eerder heeft genoemd als een stukje rondzwervend kraakbeen (of bot?) in de schoft?
Want om eerlijk te zijn vind ik het wel maf dat zo veel niet werkt. Ik bewonder hoe veel dingen je allemaal al hebt geprobeerd en ik weet zeker dat je goed voor je paardje zorgt, maar op mij komt het over alsof er geen oplossing is ofzo qua ander type bit. Als zelfs bij het longeren de mond al kapot gaat (en ik neem aan dat je paard niet continu aan de kletter gaat, dus dat er eigenlijk amper druk zit op het bit)... Wat gebeurt er als je gewoon hoofdstel in doet en je gaat zonder touw longeren? Zet eventueel de helft vd bak af. Want als puur het hebben van een bit in zijn mond er al voor zorgt dat het open gaat, heb ik toch echt mijn twijfels of een ander bit het oplost. Misschien dat een kunststof bit nog kan helpen ofzo? Als het dan bij het vrij longeren al open gaat, dan weet je ook zeker dat het niet aan je hand / de aanleuning whatever kan liggen.
Ik krijg namelijk het idee dat je straks sowieso met een regulier bit moet kunnen rijden als je wilt kunnen starten (ik weet niet precies welke bitten allemaal wel en niet mogen hoor, maar ik geloof dat leren bitten niet mogen bijvoorbeeld). En ik vind het ook vrij normaal dat een paard met zachte hand op een vriendelijk bit gereden moet kunnen worden. Zou het probleem dus elders kunnen liggen?
Uiteraard speelt dit mee in mijn gedachten. ik probeerde de dierenarts te spreken maar de dierenarts die mijn paard altijd behandeld was er vandaag niet. En er is maar 1 dierenarts die ik erbij wil hebben dus de vraag nog niet kunnen stellen..
Er is dus wel een bit waar de mondhoeken overleven. Dat is het stangetje.. maar na 4 dagen begon hij met zijn tong te rommelen.. dus nog steeds de ideale bit niet gevonden.