Nieuwere zadelmerken ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:40

Peelie schreef:
Skyway, komt in juni of juli officieel uit op de markt :D

Vertel!

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:43

idefix4 schreef:
Peelie schreef:
Skyway, komt in juni of juli officieel uit op de markt :D

Vertel!

Lees mijn andere berichten even terug.

Verder kan ik er nog niet zo veel over vertellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:46

Peelie schreef:
Op de foto lijkt dat idd een beetje zo. Irl is dat niet het geval. Daarbij is het zweetblad een fractie naar voren geplaatst.

De beugelriemen hangen haaks recht naar beneden tov de boom ;) dit zadel is ook geschikt voor paarden met wat meer schoft. Zodoende heeft mijn paard duidelijk meer ruimte rond de schoft.

Als het zadel ingereden is zal ik nog eens opnieuw een foto plaatsen ;)

Jouw zadel heeft te weinig ruimte in de kamer. Hij ligt aan de voorzijde te hoog. Een zadel moet goed liggen en niet pas na het inrijden. Waar je beugelriemen hangen vind ik niet eens zo'belangrijk. Wel dat je zadel aan de voorzijde niet over de schoft zakt.

Nielojram

Berichten: 7896
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:52

_Rataplan schreef:
Jouw zadel heeft te weinig ruimte in de kamer. Hij ligt aan de voorzijde te hoog. Een zadel moet goed liggen en niet pas na het inrijden. Waar je beugelriemen hangen vind ik niet eens zo'belangrijk. Wel dat je zadel aan de voorzijde niet over de schoft zakt.


Ik deel je mening dat dit zadel naar voren ligt, zeker als je de inzicht hebt waar de schouderkop zich bevindt.
Maar, als de eigenaresse het zadel wat meer naar achteren legt, zal het wrs wel op de juiste plek liggen.
Te lang is het zeker niet!

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:58

Ik heb idd terug zitten lezen. Ik ben de Engelsen zo intens beu, dat ik ga bekijken of een zadel van Nederlandse bodem kans maakt. Ik heb meerdere inkopers en engelse verkopers gesproken. Engelsen zijn vaak drama als op nakomen van afspraken komt. Butterfly ken ik ook. Ik durfde er niet aan te beginnen. Ik zie hetzelfde probleem bij schleese af en toe. De pasvorm is niet prettig. Qua prijs zit het hem idd in de inkoopprijs. Engelse pond was duur. Nu moeten ze duur inkopen op het continent. Een paar gerenommeerde merken gebruiken Italiaans leer. Verder is leer duurder geworden door de gekkekoeienziekte. Stieren worden nu jonger geslacht. Dat komt de kwaliteit niet ten goede.

En tja. Wintec wordt ook veel aangeboden. Kn ook. Zoveel mensen zoveel wensen. Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde.

Ik merk wel dat Duitsers meer met techniek doen dan Engeland. Maar meestal blijkt dat wat er al is beter is. De meeste ruiters staan ook meer open voor traditionele zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:03

Ik zat onlangs naar foto's te kijken van het NK dressuur. Tjonge zeg. Zowat iedereen rijdt met een zadel met zo'n enorme kniewrong die er voor moet zorgen dat de ruiterbenen naar achter blijven want de ruiters hangen zover achterover dat die benen wel naar voor willen. :oo
Als dat de trend van de nieuwe merken is haak ik af.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:07

De skyway heeft dan weer geen dikke wrongen en zorgt ervoor dat je benen netjes afhangen zoals het hoort. Ik zat meteen in balans erin. Kan niet wachten tot ie klaar is!

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:09

Heb je een foto van de Skyway?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:11

Die heeft Peelie geplaatst. De mijne is in bestelling.

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:14

Ik bedoelde eigenlijk een rijfoto maar die komen vast nog wel een keer. Wat is de levertijd eigenlijk?

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:16

Rataplan. Ik merk dat de echte klassieke ruiter niks kan met de wrongen. Lak is ook eerder onpraktisch. Maar ja ook hier geldt de wet van vraag en aanbod.

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:19

Een beetje wrong kan ik nog wel snappen maar er wordt tegenwoordig zo slecht gereden dat een zadel de fouten dan moet compenseren.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:20

Skyway geeft een hele vrije zit met steun wanneer nodig. Heerlijk!
Ik zal rijfoto's laten maken als ik hem eenmaal heb.

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:21

wanneer krijg je je zadel Wwillemijn?

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:26

Dit zadel heeft de kleinste wrongen die ik ooit op een zadel het gehad. Het is praktisch niks... Ik zal morgen wat extra foto's maken voor de liefhebbers ;)

Ik heb geloof ik 5/6 weken op mn zadel gewacht. Erg snel dus.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:27

7-9 weken

Overigens hoor je iedereen altijd hard roepen dat je een zadel moet beoordelen tijdens het rijden. Maar hier zie ik toch veel commentaar van hoe het in stilstand op een paard ligt en vanaf een foto. Bijv het zadel van mijn merrie; ligt in stilstand tegen de schouder. Zodra zij gaat lopen kan ik m'n vinger onder takken leggen en voel ik dat ie ruim achter de schouder ligt. Zodra ik ga halthouden voel ik weer dat ie net tegen de schouder ligt. Een paard in beweging neemt lengte in de bovenlijn waardoor je zadel anders ligt.
Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 29-04-17 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:28

Peelie schreef:
Dit zadel heeft de kleinste wrongen die ik ooit op een zadel het gehad. Het is praktisch niks... Ik zal morgen wat extra foto's maken voor de liefhebbers ;)

Ik heb geloof ik 5/6 weken op mn zadel gewacht. Erg snel dus.



Ik hoop ook korter te wachten dan de 8-10 weken, maar ik heb bruin en dat duurt langer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:37

Peelie schreef:
Dit zadel heeft de kleinste wrongen die ik ooit op een zadel het gehad. Het is praktisch niks... Ik zal morgen wat extra foto's maken voor de liefhebbers ;)

Ik heb geloof ik 5/6 weken op mn zadel gewacht. Erg snel dus.


Ik vind de wrongen nog behoorlijk :o maar ook de vorm zou ik afschuwelijk vinden. Die dijbeen wrongen schakelen je zit uit mijn inziens.

Wat idefix schrijft is absoluut waar. ik als klassiekere ruiter kan idd niks met veel wrong en diepe zit. Daardoor blijf ik ook liever bij de ouderwetse (Duitse) merken.
Maar zo veel mensen, zoveel wensen :)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:44

Ik voel de wrong bij de skyway niet. Alleen als ik m'n been zou optrekken. Hij zit dus niet in de weg. En de zitting is standaard, niet diep. Bij die van Peelie ook standaard.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:44

Ze zijn echt klein. Morgen laat ik het zien ;) deze schakelen je been ook echt niet uit. Dat is er juist zo fijn aan :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:47

idefix4 schreef:
Rataplan. Ik merk dat de echte klassieke ruiter niks kan met de wrongen. Lak is ook eerder onpraktisch. Maar ja ook hier geldt de wet van vraag en aanbod.

Oeff ben blij dit te lezen, ik heb dus niks met dikke wrongen en vind het zo moeilijk een zadel te vinden wat en geen dikke wrongen heeft en ook nog eens op mijn korte rond geribte paard past.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:08

beatje schreef:
idefix4 schreef:
Rataplan. Ik merk dat de echte klassieke ruiter niks kan met de wrongen. Lak is ook eerder onpraktisch. Maar ja ook hier geldt de wet van vraag en aanbod.

Oeff ben blij dit te lezen, ik heb dus niks met dikke wrongen en vind het zo moeilijk een zadel te vinden wat en geen dikke wrongen heeft en ook nog eens op mijn korte rond geribte paard past.


Ik zit heel fijn in een kn symphonie. Maar die zijn weer niet geschikt voor rondere paarden. Daaleman heeft ook nog fijne zadels die ook nog wel passend te krijgen zijn op rondere paarden geloof ik.

xlindaa
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-12

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:17

Ik zag van de week een filmpje van een nieuw zadel dat ontwikkeld word of al is ontwikkeld, misschien hebben meer van jullie het wel gezien. Het is volgensmij nog niet op de markt en weet zo eigenlijk ook t merk niet.
Wat opvallend is aan het zadel dat het maar 4 kilo weegt. Vond het wel interessant maar kan er nu niks meer over vinden, iemand een idee?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:17

Anoniem schreef:


Oeff ben blij dit te lezen, ik heb dus niks met dikke wrongen en vind het zo moeilijk een zadel te vinden wat en geen dikke wrongen heeft en ook nog eens op mijn korte rond geribte paard past.[/quote]

Ik zit heel fijn in een kn symphonie. Maar die zijn weer niet geschikt voor rondere paarden. Daaleman heeft ook nog fijne zadels die ook nog wel passend te krijgen zijn op rondere paarden geloof ik.[/quote]
Die heb ik maar past niet meer |( .Dus het word sparen voor een nieuwe Daaleman. Ik heb ondertussen ook even op een ainsley gereden ,oud model zat voor mij heel lekker maar voor mijn paard te lang.

Ik en dus ook aan een Sella aan het denken,maar volgens mij hebben die ook veel wrong.
Niet nieuw maarniet heel bekend op de Markt zijn Sommer zadels,duits merk.Daar heb ik ook nog intresse in.