Ervaring met de Barefoot Lazy Mountain/Happy Valley?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring met de Barefoot Lazy Mountain/Happy Valley?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:05

Mooi! Welke maat is het eigenlijk?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:08

maat 1 als goed is haha

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 18:45

Nou, vandaag pasconsult gehad en het is toch de Freemax geworden ipv de Lazy Mountain, wie had dat gedacht :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:46

Joh mag ik weten waarom ?
Eventueel via pb

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 18:52

Sorry was lui want typ op telefoon en m'n hand begint te slapen :D Maar: ik was vooral geïnteresseerd in de Lazy Mountain voor de steunblokken en het zekere gevoel wat dat zou geven. Ik had gedacht dat ze minder flexibel zouden zijn dan dat ze waren. De voorste blokken vond ik wel fijn, maar de cantle was voor mij te slap. Hij zat wel heerlijk, zoals op wolkjes. Maar ook met draven zat ik minder fijn, benen staken ook wat meer af en zadel ligt er ook iets meer bovenop. De Freemax sloot beter direct aan, meer close contact gevoel voor mijn idee, en ik zat er heerlijk in, steviger. Misschien dat ik persoonlijk toch meer de behoefte had aan dat gevoel van een boomzadel. De Freemax klopte gewoon. Al vond ik het ook wel lastig, de Lazy Mountain was al zo lang mijn droom voor wanneer ik eindelijk mijn eigen paard had :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:07

Oke dankjewel voor de feedback daarover !

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:12

Thanks!! Ga die nog eens even nader bekijken. Gisteren gesmst voor een nieuwe afspraak voor pasconsult, zin in, want vandaag de eerste ondeugende voorjaarsbokken gehad met mijn Fellsattel, maar een paar beugels zijn dan geen overbodige luxe haha. Gelukkig hield ponylief zich enigszins in dus ik kon wel blijven zitten...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:57

even een schopje!

inmiddels ook een happy valley erbij gekocht,*arizona nut heb ik ook * erg blij mee
en zit verrassend stevig met mijn soms wegschietende monster :+

vraagje voor de wat langere gebruikers, hoe zit het met het slijten van de vacht waar je op zit?
gaat dat hard of valt het mee.
en gaat het zeg maar klontjes vormen in het wol , eeuhh bedoel dat gedeelte waar je op zit.
enwelke pads gebruiken jullie er onder?
ik wil lamsvel aan de onderkant dus de orginele bfpad word niet wat,
nu de kifra erondermaar vind de kleur niet echt top

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:16

christ westernpad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:40

missanita84 schreef:
even een schopje!

inmiddels ook een happy valley erbij gekocht,*arizona nut heb ik ook * erg blij mee
en zit verrassend stevig met mijn soms wegschietende monster :+

vraagje voor de wat langere gebruikers, hoe zit het met het slijten van de vacht waar je op zit?
gaat dat hard of valt het mee.
en gaat het zeg maar klontjes vormen in het wol , eeuhh bedoel dat gedeelte waar je op zit.

Heb je zo'n wolborsteltje met van die metalen tandjes erbij gekregen? Als je je vacht daar wekelijks even mee borstelt op de plek waar je zit dan blijft die fluffy en gaat hij niet vervilten/klontjes vormen. Christ verkoop die borsteltjes ook. Wel met een beetje beleid borstelen want ik ken ook iemand die er haar pad helemaal kaal mee geborsteld had. 8-) Je moet eigenlijk zo borstelen dat er geen haartjes in de borstel blijven zitten. Je trekt de haartjes dus niet op maar 'fluft' ze een beetje op.

@MissWeenie: heb je een oude of nieuwe Lazy Mountain getest? De eerste generatie Lazy Mountains had namelijk wel erg slappe cantle 'blokken' waardoor mensen op fotos permanent in een stoelzit zaten met hun achterwerk te ver naar achteren doorgeschoven. Dat leek mij niet alleen oncomfortabel voor de ruiter, maar vooral ook voor het paard om dat ruitergewicht zover achterop de nieren te krijgen. Tegenwoordig zouden de blokken steviger zijn, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen enkele foto/film gezien van iemand die niet in stoelzit naar achteren geschoven zit op een Barefoot Happy Valley/Lazy Mountain.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:52

ja die heb ik, wel van kifra horse maar dat was toen ook om mijn pads mee op te kammen, dan ga ik dat zeker doen! dank je!

je kunt evt bij de oude modellen zelf ook een schuimpje erin drukken vanachter dan is ie ook wat steviger die tip kreeg ik tijdje geleden.

ik zag ook de engelpads de round die zijn even een fractie goedkoper