countrymill en tweedehands zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:29

Afbeelding

Dit is dus mijn marie nu

Nee zadelmaker gaf verder geen advies.
Misschien er dan niet op....wil zo graag -O-

Rizette

Re: countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:23

Wat heeft je Marie toch onder het zadel? Is dat een grote oude drukplek of wat is daar toch aan de hand?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 23:23

Marije; ik zou gewoon lekker gaan longeren etc tot je een goed zadel heb! En maak je niet druk joh. Er zijn zoveel positieve ervaringen. Baal behoorlijk hoor, maar moet het wel relativeren. Het kan niet altijd goed gaan.

Heb er nog is over nagedacht. Denk dat ik ga vragen of ik nogmaals kan komen met paard, ze mijn aangekochte zaden terug nemen en ik mijn geld terug krijg, en we een nieuwe proberen. Is wel redelijk toch? Maar zal het morgen eens overleggen. Ik kan wel weer opzoek naar een andere zadelmaker... maar normaal gesproken gaat het goed bij Countrymill.. Er is mij geen zadel gegund, op naar zadel 15 :')

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:27

Was een zweetplek van na het rijden.

Denk dat het goed is om ze de kans te geven hun fout te herstellen.
Kunnen ze ook uitleggen waarom dit probleem nu optreedt, ben ik benieuwd naar.

Zij zullen het vast graag, goed met je oplossen.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:05

Als je bij cm een zadel koopt krijg je een maand bedenk tijd.
In die maand mag je je zadel terug brengen, en samen zoeken ze dan met je naar wat anders, lukt dit niet krijg je je aan koop bedrag terug.
Dit is mij verteld toen ik mijn zadel kocht.
Dus ik weet zeker dat ze het netjes gaan oplossen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:56

Mnon1994 schreef:
Als je bij cm een zadel koopt krijg je een maand bedenk tijd.
In die maand mag je je zadel terug brengen, en samen zoeken ze dan met je naar wat anders, lukt dit niet krijg je je aan koop bedrag terug.
Dit is mij verteld toen ik mijn zadel kocht.
Dus ik weet zeker dat ze het netjes gaan oplossen.

Ik ben er ook 100% van overtuigd dat Herman het netjes oplost. Ik ben niet anders van hem gewend ;)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:36

Hier ook positieve ervaring met cm hoor.

Voor ene paard zadel aangepast en dat ligt geweldig.

Voor mijn andere ontzettend gevoelige mutserige paard zijn we er niet uit gekomen. Was ik al bang voor.
In eerste instantie leek hij goed te gaan onder een tribal. Deze dan ook aangeschaft, even mee gereden maar na iets meer dan een week opgebeld. Paard zeurt, hij vindt het weer niets. Ik moet toch echt weer aan lucht geloven.
Tribal leek echt prima te liggen, cm heeft het heel netjes gedaan maar het ligt echt aan dit paard.
Kon het zadel gewoon terug brengen en kreeg volledig geld terug.
Super netjes, goede service!

Volgende x ga ik gewoon weer naar cm!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:44

Ik ben gisteren ook tevreden thuisgekomen van de cm. Arno heeft alle tijd met me genomen en ik ben uiteindelijk uitgekomen op een mooi tweedehands tribal zadel ruim onder mijn budget :)
Paard liet zelf voelen dat hij deze het fijnste vond en ik vond hem zelf ook het fijnste dus dat sloot mooi aan.
Hij wilde ook mijn dressuurzadel nog bekijken en vertelde eerlijk dat dit zadel voor tijdelijk nog best op te lossen is met mijn zadelbontje, dus hij probeerde ook absoluut geen geld af te troggelen door te zeggen dat hij direct aangepast moet worden.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:58

Top! Foto?

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:28

wwillemijn schreef:
Top! Foto?

Afbeelding

Vanmorgen nog even lekker mee gereden. Paard wilde beter nageven en verzamelen dan hij de laatste maand heeft willen doen. Voor mij een goed teken dus :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:44

Die is mooi!!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:00

Wat jij hebt is een springzadel Kim?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:50

Super mooi zadel Kim! Hopen dat deze ook slootproof is :P hoeveel heeft deze gekost als ik vragen mag? Ben zelf ook nog op zoek naar een ander springzadel.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 01:22

Bedankt :) ben er zelf ook erg blij mee!

Ja het is een springzadel met vlakkere zit maar veel kniewrong. Heb ik wel nodig voor de afspringen ed bij de eventing haha.

Deze is nieuw rond de 2200/2300 maar ik heb hem tweedehands voor 1395.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 07:30

Kim_Asterix schreef:
Bedankt :) ben er zelf ook erg blij mee!

Ja het is een springzadel met vlakkere zit maar veel kniewrong. Heb ik wel nodig voor de afspringen ed bij de eventing haha.

Deze is nieuw rond de 2200/2300 maar ik heb hem tweedehands voor 1395.

Ik heb precies dezelfde gehad voor eventing en kon er echt niets mee :o vond de zit te vast en zweetbladen niet genoeg naar voren gesneden. -O-
Maar ben er sowieso achter gekomen dat ik niet goed zit in tribal zadels. Te vast en dwingend. Rijd nu met ouderwetse platte zadels met weinig wrong

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:21

Je kunt Tribal zo laten maken als je wilt, ook qua zit en wrongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:06

wwillemijn schreef:
Je kunt Tribal zo laten maken als je wilt, ook qua zit en wrongen.

Nee sommige dingen zitten in het model. In de dr zadels voel ik mij een waterskiër, achterover en been naar voren. Het zelfde als bij bates, anatomica etc.
En de springzadels vind ik te breed waardoor ik op mijn paard zit ipv eromheen.

Ik zit beter in Duitse merken zoals kn en passier.

En ben dus ook blij dat cm ook andere merken verkopen

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 13:48

Ik denk dat ik het zadel terug breng. Wilde een nieuwe afspraak maar nog steeds niets gehoord, word van het kastje naar de muur gestuurd. Heb al 5 keer gebeld inmiddels. Zou vandaag terug gebeld worden, als dat niet gebeurd is het voor mij over. Dan maar weer boomloos.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:59

Herman en Bert werken niet op woensdag. Je zou zelf even de planning kunnen bellen.

Ze lossen het echt netjes op! Heb zelf ook wat pech gehad, en is super opgelost.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 16:49

wwillemijn schreef:
Herman en Bert werken niet op woensdag. Je zou zelf even de planning kunnen bellen.

Ze lossen het echt netjes op! Heb zelf ook wat pech gehad, en is super opgelost.

ik heb de planning vorige week woensdag ook gebeld. En die zeiden toen dat herman mij zou bellen is ook gebeurd maar kon nog geen Afspraak maken op daf moment (hij had meting). Zou terug gebeld worden. Na een aantal dagen zelf maar weer gebeld, gisteren zeiden ze dat de planning mij vandaag zou bellen. Dus ik wacht nog even af. Misschien ben ik wel te ongeduldig.. ga niet meer zelf bellen, voel me een stalker na vijf keer bellen haha

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:54

Ik vind het helemaal niet raar dat je zo vaak beld hoor... ze hadden je eerder terug moeten bellen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:20

Esaqar schreef:
Ik vind het helemaal niet raar dat je zo vaak beld hoor... ze hadden je eerder terug moeten bellen.

Inderdaad. Heb zelf deze week ook weer contact op moeten nemen en dat loopt ook erg moeizaam. Maar goed, liever slecht contact en een goed zadel dan andersom :D

Ik ga vrijdag langs om mijn nieuwe springzadel te laten controleren, dan koop ik die en kom ik binnenkort weer met paard en al om dat zadel aan te laten meten. Denk dat tegen die tijd mijn dressuurzadel ook wel weer mee kan. Weet iemand hoelang gebruikelijk is tussen de aanschaf en eerste controle? Was een tweedehandsje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ElSea op 01-03-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:24

Nieuw is altijd 3 maanden, 2e hands 6 - 8 maanden zei arno ons toen

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:04

liekec schreef:
Esaqar schreef:

Inderdaad. Heb zelf deze week ook weer contact op moeten nemen en dat loopt ook erg moeizaam. Maar goed, liever slecht contact en een goed zadel dan andersom :D

Ik ga vrijdag langs om mijn nieuwe springzadel te laten controleren, dan koop ik die en kom ik binnenkort weer met paard en al om dat zadel aan te laten meten. Denk dat tegen die tijd mijn dressuurzadel ook wel weer mee kan. Weet iemand hoelang gebruikelijk is tussen de aanschaf en eerste controle? Was een tweedehandsje.

[ [url=m/eiLBtA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zadel zier er echt super fijn uit zeg! Van welk merk is ie?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:59

Remark schreef:
liekec schreef:

[ [url=m/eiLBtA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zadel zier er echt super fijn uit zeg! Van welk merk is ie?

Dit is van het merk Kentaur, de olympic! Mooie zachte wrongen.