Ik ree (paard is overleden) met een kieffer inzell 18 inch. Zat als een huis.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pieneliene schreef:Ik ben 182 met hele lange benen en heb een KN Symphonie, Dit zadel heeft redelijk platte wrongen. Ik vind dit zelf prettiger omdat ik best lange bovenbenen heb. Voor mij zitten dikkere wrongen erg vervelend, ik voel me dan in een houding gedrukt zeg maar.
Hiervoor had ik niet echt zadelproblemen.
nickynicole schreef:Ik zweer bij Vivary. Ik ben zelf een "gewone 1,70 m" maar naar verhouding heb ik lange benen. Voor een vriend van mij is het zadel dusdanig aangepast dat hij met zijn lange benen goed kan zitten in het zadel. Met andere woorden er kan nogal wat aangepast worden. Daarbij een erg goed zadel voor de rug van je paard.
Janine1990 schreef:Bedankt voor je foto! Geeft een heel duidelijk beeld. Maar weet je zeker dat het een 18 inch is? Ik vind dat je nogal ver achter op de lepel zit en veel meer ruimte heb je ook niet.
Als ik naar mezelf kijk, confectiemaat 42, heb ik een stuk meer ruimte...
Misschien zijn er hier meer mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
merelberfe schreef:Ik rijd met een Butterfly zadel. Specifiek de Christine. Ik ben zelf 1.82 maar vind het echt een superfijne zadel. Voordeel voor de ruiter is dat de wrongen met zeer stevige klitteband vastzitten, maar je kunt het dus zo instellen dat het voor jouw fijn rijd, er zijn ook heel veel verschillende soorten wrongen erbij te bestellen.
maaikemuis schreef:[ [url=m/D5LCzr.jpg]Afbeelding[/url] ]
180, met in verhouding lange stelten. Lengtemaat 34-36. Confectiemaat 38.
Neon schreef:Ja zadel is een 18 inch... had eigenlijk vanachter weer opgevuld moeten worden dan zat ik meer in het midden van het zadel... is echter niet meer gebeurd i.v.m. ziek paard
Janine1990 schreef:Bedankt voor je foto! Geeft een heel duidelijk beeld. Maar weet je zeker dat het een 18 inch is? Ik vind dat je nogal ver achter op de lepel zit en veel meer ruimte heb je ook niet.
Als ik naar mezelf kijk, confectiemaat 42, heb ik een stuk meer ruimte...
Misschien zijn er hier meer mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
punk143 schreef:Ik ben ook dik 1.80 m. Lange benen, pas ook nooit de standaard laarzen![]()
Op mijn ene paard heb ik ook een stubben maestoso en op mijn andere een rossner Montréal. Beide 18" en naar mijn mening allebei hele fijne zadels...
Janine1990 schreef:punk143 schreef:Ik ben ook dik 1.80 m. Lange benen, pas ook nooit de standaard laarzen![]()
Op mijn ene paard heb ik ook een stubben maestoso en op mijn andere een rossner Montréal. Beide 18" en naar mijn mening allebei hele fijne zadels...
Die eerste heb ik nu dus, maar daarin beweeg ik veel te veel.
Rossner zie ik eigenlijk niet echt zitten, omdat ik eerder een JC heb gehad (uit dezelfde fabriek, feitelijk hetzelfde zadel alleen heeft Divoza er zelf een merk aan willen geven) en dit totaal niet goed zat. Ik ging achter in het zadel zitten, ging krom zitten. Echt één groot drama!
punk143 schreef:Je moet vooral veel proberen, ik heb ook eerst wel 10, misschien wel 15 zadels geprobeerd voor ik de juiste gevonden had.. Ik zit in mijn rossner rechter en beter dan in mijn stubben.. Moest wel heel erg aan de stubben wennen, vind het nu wel een erg fijn zadel, maar toen ik hem net gekocht had dacht ik echt, waar ben ik aan begonnenal hoef ik de zadels niet te wisselen van paard, dat zit ook écht voor geen meter..
Janine1990 schreef:Esaqar schreef:Ik heb de laatste twee maanden met een Daaleman gereden en paste opzich prima. Ik kon alleen niet de overstap maken van een veelzijdigheidszadel (dus kortere beugels) naar een dressuurzadel naar 2 maanden niet gereden te hebben, een paard wat ook 2 maanden stil stond en dat met lange beugels, dus heb met kortere beugels gereden. Maar ben zelf ruim 1.80 en met lange beugels was het een perfect zadel!Wel weinig wrong, maar daar hou ik van.
Dat lijkt me inderdaad heel erg lastig. Ik heb de afgelopen 10 jaar maar één keer met een springzadel gereden en vond dat verschrikkelijk rijden!Omdat ik zo kort zat. Dus andersom lijkt het me ook een erg lastige overgang!
Maar heb verder nog problemen met je beenligging vanwege je lengte? Ik ben ook wel fan van mij Stubben, ik vind het lekker zitten. Echter zodra het wat moeilijker wordt, dan beginnen mijn benen enorm te wapperen en daarmee kom je natuurlijk in een vicieuze cirkel terecht en wordt het eerder slechter dan beter.
Anders had ik ook geen afstand willen doen van mijn zadel natuurlijk. Instructrice gaf aan dat het een goed idee was om te kijken naar een zadel met wat meer wrong.