hoe moet het zadel nou liggen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: hoe moet het zadel nou liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:55

Ik geef het op..... Succes

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:56

Het is geheel offtopic, maar het verhaal verandert wel vaak nu.
Paard staat dus te koop, want eigenaar vind het een miskoop.
En jij gaat er nu geld in stoppen om het beest te mogen 'verzorgen', waarop de eigenaar het paard verkoopt wanneer er een gek langs komt die het geld ervoor neerlegt ?

Overigens vraag ik me af of jij een DA bent, dat je zo goed kunt inschatten wat ze allemaal zou mankeren.

Dravers zijn erg gevoelige paarden, ze vertrouwen mensen niet zomaar, maar als ze je vertrouwen, gaan ze voor je door het vuur.

Lelijk doen met aansingelen doen meerdere paarden.

Al met al zou Harley niet mogen lijden onder jouw gevoelens voor dit paard, Harley is namelijk jouw verantwoordelijkheid.
Het interesseert mij ook best weinig dat jij EUR 50,00 voor de hoefsmid betaalt voor hem, want wat wil je ermee zeggen?
Speciaal beslag kost zoveel meer iedere 8 weken.
Een ziek paard nog veel meer.

Stop met betalen voor die draver, als niemand eraan kan zitten behalve jij mag je die toch wel blijven verzorgen.

Spaar lekker voor een goed zadel voor Harley, en indien je geen goede zadelmaker hebt gevonden volgend jaar, open hier dan nog een apart topic over.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:01

Doe een van de twee weg, bespaart je een hoop geld.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:01

Ik heb dit topic met verbazing gelezen...Wat Celien zegt vind ik zo'n slechte nog niet, je hebt hem nu al zo vaak op MP/Kapazza gezet, maar haalt hem er elke keer weer af en elke keer verschijnt er weer een topic waaruit blijkt dat je gewoon te weinig geld hebt om helemaal voor Harley te gaan (lijkt het!).
Zelf zou ik stoppen met de zwarte merrie waar je 100 per maand aan uitgeeft voor enkel wat grondwerk. Stop daarmee, stop 100,- per maand in het potje voor Harley...en ga lekker met hem grondwerken dan i.p.v. met de merrie. Hebben jullie beide meer aan denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:04

Dan verkoop je je bloedeigen knol lekker en ga je dat andere beest 24/7 leasen.

Doe niet alsof je dom bent.

Dit is zo irritant echt omg.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:07

Ik vind het wel triest dat je dat ander paard boven je eigen paard kiest... Verkoop dan Harley en koop dat paard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:07

Ze staat EVENTUEEL te koop.
Maar nee zolang ik ervoor betaal wordt ze niet verkocht. Dat is de afspraak.

Ik weet gewoon dat ze pijn heeft door haar reactie als ik op de rug druk geef naast de ruggegraat of op de buik waar de singel ligt. Ze gaat dan piepen en stampt met haar achterbeen naar de muur. Dat zegt voor mij genoeg.
Ik ken de symptomen vqn pijn. En het zadel (wintec cair) ligt ook niet lekker bij haar. Drukt op de schoft omdat ze een hoge schoft heeft. Dit zadel bied geen vrijheid en daardoor kan ze ook niet in een vw nw positie lopen.

Ik heb niet te weinig geld. Anders zou ik noit naar equitom geweest zijn met harley voor zijn knieprobleem te achterhalen.
Daarnaast stond hij te koop omwille van andere rzdenen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:09

Art_Ificious schreef:

Ik weet gewoon dat ze pijn heeft door haar reactie als ik op de rug druk geef naast de ruggegraat of op de buik waar de singel ligt. Ze gaat dan piepen en stampt met haar achterbeen naar de muur. Dat zegt voor mij genoeg.
Ik ken de symptomen vqn pijn. En het zadel (wintec cair) ligt ook niet lekker bij haar. Drukt op de schoft omdat ze een hoge schoft heeft. Dit zadel bied geen vrijheid en daardoor kan ze ook niet in een vw nw positie lopen.

Ik heb niet te weinig geld. Anders zou ik noit naar equitom geweest zijn met harley voor zijn knieprobleem te achterhalen.

Maar ondertussen welk 100,- betalen, opzadelen en gaan rijden 8)7 schiet mij maar heel erg lek.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:12

Ik heb ook alles eens doorlezen, wat een zooi!

Zorg eerst en vooral voor je eigen paard met een passend zadel! Jij vindt 1400 euro veel? Ik heb er een van 3500 en dat is mijn 4de zadel op 5 jaar tijd (allemaal nieuw gekocht maar er telkens uitgegroeid)

Daar bij is mijn merrie ook zuur, zij piept ook enorm maar is wel gezond, ze is gewoon een gevoelige merrie, zoals er zoveel zijn!

Maak gewoon een keuze waar je 100% voor kan gaan en doe geen 2 dingen maar half...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:13

Hallo TS wat zit er in jouw bovenkamer.

Weten dat ze pijn heeft maar er wel lekker met je reet op gaan zitten.

nikilover

Art_Ificious schreef:

Zo te horen ben je zelf een volleerd dierenarts/zadelpasser, ik denk niet dat jij nog hulp van andere mensen nodig hebt :)

En al die dingen die jij opnoemt zijn NIET relevant.
Als je niet te weinig geld had zou er geen probleem zijn om een goed passend zadel.
Zoals meerderen aan hebben gegeven, soms heb je 'mazzel' en kun je een zadel kopen die perfect ligt voor een relatief lage prijs.
Maar als de goedkopere zadels niet passen, zal je toch meer geld neer moeten gaan tellen voor een zadel.
Dat is niet te voorspellen, daarom zeggen mensen: Stop met die merrie en leg extra geld voor Harley opzij, dat mochten de kosten oplopen, dit geen probleem meer is.

En die afspraak, heb je dat zwart op wit?
100 euro per maand is natuurlijk nooit genoeg om een paard te onderhouden, en als de staleigenaar er zelf helemaal niks mee kan doen, lijkt hij wel gek het paard aan te houden als hij daar zelf verlies op maakt.

sanne1992

TS, elke keer lees ik toch weer vol verbazing jou topics.

Elk advies sla je in de weg, en toch vraag je elke keer weer om hulp.
Even een vraag, misschien heb ik er al wel overheen gelezen, maar hoelang betaal je al voor de draver merrie? Je zegt, elke maand 100 euro ervoor te betalen, maar vindt 1500 euro te duur voor haar. Besef je wel dat je in minder dan anderhalf jaar tijd dit al voor haar zou betalen.

Daarnaast zeg je:
Citaat:
Tevens wie zegt dat ik geen geld wil uitgeven aan harley? Ik laat al een smid komen die 50€ kost inclusief km kosten. Terwijl een stalgenoot het ook zou kunnen doen voor maar 15€.

Waarom haal je dit aan? Als paardeneigenaar zijn dat gewoon standaard kosten, en helemaal niks extra's. Ik betaal 25 euro aan mijn hoefsmid elke 8 weken, zou hij 50 euro vragen zou ik het ook doen. Dat hoort er nu eenmaal bij.

Hetzelfde geldt voor een passend zadel, het zijn allemaal kosten die bij het hebben van een eigen paard horen. Het enige aan kosten die je niet van te voren kan weten zijn evt. dierenarts kosten bij ziek zijn. Alle overige kosten kan je van te voren berekenen en erop inspelen. Kan je het niet betalen, dan moet je geen paard nemen.

De kwestie zadel, ja zadels zijn duur. Maar, als je een zadel hebt wat goed past. Kan je hier tich jaar meer door. Hebben jullie beide plezier ervan, en kan je genieten van je paard. Ik zeg niet dat goedkope zadels slecht zijn, maar sommige paarden zijn nu eenmaal niet gebouwd met een rug waar elk zadel direct goed op ligt. Zorg dat je een zadelpasser zoekt, vergroot je budget wat, en stop evt. met je lease paard. 100 euro is veel geld voor de dingen die je er mee kan/mag doen. Stop dat geld liever in je eigen paard.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:14

Volgens mij zei ze juist dat ze er alleen grond werk mee doet

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:14

Dat ik met de merrie bezig ben wil helemaal niet zeggen dat harley geen aandacht meer krijgt.
In tegendeel. Hij geniet juist van de periode op de wei en mijn aanwezighzid zonder werkplicht. Hij houdt niet van longeren en af en toe doe ik met hem ook gehoorzaamheid en wandelingen. (vandaar vrijdag de longeerles). Maar aan aandacht ontbreekt het hem niet. Ik geef hem zelfs nog extra vitaminebrok bij terwijl hij genoeg voer krijgt op stal. (Alleen ruwvoer zou wat meer mogen).

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:15

_Dominique schreef:
Hallo TS wat zit er in jouw bovenkamer.

Weten dat ze pijn heeft maar er wel lekker met je reet op gaan zitten.

:') :') :') :') :')

veeg me op

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:15

Maar TS, wat wil je nou bereiken met het leasen van de draver? Je hebt een eigen paard die in mijn ogen de hoogste prioriteit moet hebben en de beste zorg. Dat je nog een lease paard hebt is leuk, maar als een random iemand tegen de stalbaas zegt "2000 euro" is die verkocht en jouw geld is weg. Dan ga je terug naar je eigen paard die dat geld nodig heeft voor een nieuw zadel, maar die staat stil omdat je er geen geld voor hebt en je liever je geld in een paard wilde stoppen die je nooit meer ziet. Je snapt zelf toch ook wel dat dat niet heel logisch is?
Dan open je daar weer een topic op Bokt en krijg je weer zulke reacties als wat je nu krijgt.
Verander de wereld, begin bij jezelf! Stop met die draver en steek je geld in je eigen paard of ruil Harley om voor die draver. Niet zo blijven aanmodderen. Knopen doorhakken!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:17

Art_Ificious schreef:
Dat ik met de merrie bezig ben wil helemaal niet zeggen dat harley geen aandacht meer krijgt.
In tegendeel. Hij geniet juist van de periode op de wei en mijn aanwezighzid zonder werkplicht. Hij houdt niet van longeren en af en toe doe ik met hem ook gehoorzaamheid en wandelingen. (vandaar vrijdag de longeerles). Maar aan aandacht ontbreekt het hem niet. Ik geef hem zelfs nog extra vitaminebrok bij terwijl hij genoeg voer krijgt op stal. (Alleen ruwvoer zou wat meer mogen).

T gaat in dit geval niet om aandacht, maar t feit dat je allles maar duur vind (zoals een zadel van meer dan 800,-). Tjah als je niet t geld gaat besteden aan een ander scheelt dat nogal.. dan heb je zo in 6 maanden 600,- extra bij elkaar.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:18

Art_Ificious schreef:

Dit is wederom niet relevant....

Tuurlijk vind Harley het prima zo. :')

En die vitaminebrok ? Wauw, mijn paard krijgt dat ook, naast dat hij een goed passend zadel heeft. Ik voel mezelf nu toch wel echt heel speciaal. :roll:

Het gaat erom dat je genoeg geld opzij dient te hebben voor een GOED zadel.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:18

Ik heb het even allemaal gelezen. ik schrik hier best van.... 100 euro betalen voor een paard wat pijn heeft, zoals jij dat zegt. waarom betaal je daar 100 euro voor elke maand? als het dier zoveel pijn heeft is het misschien handig om daar wat aan te laten doen!? overleg met de eigenaar. Waarom meer geld uitgeven aan een paard dat niet van jou is dan je enige echte eigen pony? geef je eigen pony lekker alle aandacht en bespaar die 100 euro per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:21

Moet er niet aan denken dat ik naast mijn eigen paard nog even maandelijks een meijer neerleg voor een andere knol die niet helemaal in zn sas is. :7 Maar wie ben ik he.

Als jij met geld kan strooien zoals zwarte piet dat doet met kruidnoten (mag dat nog zwarte piet oh wat grof kom hup met zn alle naar het Malieveld om te protesteren). Dan moet je vooral doorgaan waar je mee bezig bent. Je stelt je eigen knol nu achter, vind het sowieso een bizar verhaal en eigenlijk vraag ik me af of dit alles niet nep is. Ik kan er niet met mn bolle toet bij dat dit gewoon echt gebeurd. Dat er echt mensen zijn die dit doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:24

Neverland schreef:
Volgens mij zei ze juist dat ze er alleen grond werk mee doet

Inderdaad tenminste iemand die wel alles leest.

Ik rij haar niet. Maar ze wordt wel nog in de lessen gebruikt wat dus wel voor extra geld zorgt voor stalbaas(gelukkig maar 1 a 2x per week omdat stalbaas er vooral mensen op zet die de merrie nog niet kennen).
En miqschien zegt het niet veel dat gepiep maar ze is duidelijk zo door pijn want aan de longe doet ze alles. Loopt ze netjes met hoofd omlaag en ontspant ze zich wel.

Ik heb haar ook gereden maar week liever naast haar dan op haar.

Haar rug
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:28

ik zal als eerste met de stalbaas overleggen over het voer wat ze krijgt, daar mogen behoorlijk wat kilo's bij

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:29

De enige die hier de dupe is, isnharley. Al het geld gaat op aan andere dingen en eenmpaard die niet van haar is. Ze betaald zelfs 50 euro voor de hs en hij krijgt zelfs vitaminekoeken. Het is niet zelfs maar vanzelfsprekend dat de hoef Smit zo duur kost en dan vindmikmhet nog meevallen. Het zijn standaard dingen waar je het over hebt. Straks is de merriemweg ennhadnjenhetngeld wat je nu voor haarnuitgeeft ook kunnen opsparen voor een goed zadel. Alsmje zeg maar wat 1000 euro spaart wil dat niet zeggen dat jenzadel,ook 1000 euro moet kosten. Voor het zelfde vind je een zadel van 200 euro die goed aan te passen is opmharley. Maar je hebt wel wat achter den hand mocht neen zadel,onverhoopt wel duurder zijn dan de misschien aanwezige 500 euro. Leg die 100 voor de merrie 3 a 4 maanden opzij en je hebt al 8 a 900 euro.die merrie is er straks niet meer maar harley wel en die moet dan lijden omdat jij de voorkeur gaf aan de merrie. Stop met de merrie enmlegmdatngeld bij een zadel of verkoopmharley en ga verder met de merrie. Of verkoopmharley en stop helemaal met de paarden

Anoniem

Jij hebt toch ook altijd weer bijzondere topics. 8-)

Even heel se: je hebt een eigen paardje waarvan je zelf zegt dat je die het liefste inlaadt en naar EquiTom brengt om eindelijk uit te laten zoeken wat er nou met zijn been mis is. Dat is te duur. Dus ga je in plaats van sparen voor die reis/behandeling sparen voor een zadel. Je kunt € 100 per maand sparen, DUS mag het zadel maximaal € 500 zijn (want over vijf maand stop je met sparen).
Tegelijkertijd huur je voor € 100 een draver met lichamelijke gebreken en gedragsproblemen. Een dergelijk paard kost maximaal € 1000. Jij hebt het geld niet om dat paard te kopen en dus betaal je € 100 per maand - en je bent je er totaal niet van bewust dat je over 10 maanden dus € 1000 in de lucht hebt weggegooid zonder er ook maar iets tastbaars (zoals een eigen paard of eigen goed zadel of Equitom behandeling van je pony) aan over te houden?

Ik zou Harley (zeker omdat je er al mensen op had zitten toen hij nog 2 was) pas op zijn 4e herinrijden. Het is een iele pony die in feite gewoon te klein is gebleven voor jou. Als je er als te lange en te zware ruiter dan alsnog op wilt zitten, dan zul je geduld moeten hebben. Als je het rijden nog een jaar uitstelt heb je meer geld voor een goed zadel (dan spaar je bijvoorbeeld 10 maanden lang € 100) en een pony die jou beter kan dragen.

En die draver... Ik denk dat het voor iedereen het beste is als je daarmee stopt: je schrijft dat je voor € 100/maand dat paard als "jouw paard" mag beschouwen - maar je schrijft dat er tegelijkertijd nog steeds mensen met een niet passend zadel op rijden en dat het paard niet behandeld wordt voor haar rugproblemen. Als je écht de eigenaar was geweest dan had ze én geen ruiters meer hoeven dragen én was haar rug behandeld.
Helaas is het nu zo dat - doordat jij in feite de hele aankoopprijs aan het betalen bent zonder dat je zeggenschap over het paard hebt - dat het paard door deze deal met jou langer in deze nare situatie blijft zitten. Was jij er niet geweest, dan was ze allang verkocht geweest en had ze tenminste nog een kansje gehad op een eigenaar die er níet op reed en haar wél naar de dierenarts bracht.
Natuurlijk hou je van dat paard, maar op deze manier houdt jouw (goedbedoelde) liefde waarschijnlijk juist een hele nare situatie voor dat paard in stand.
Als je echt van dat paard houdt dan zou ik stoppen met betalen en met de eigenaar naar een nieuw (beter!) plekje zoeken. Op die manier kun je haar namelijk wél helpen, hoe jammer het ook voor je is als ze daarmee uit jouw leven verdwijnt.

Evelijn

Ik zou iig stoppen met de stal eigenaar te spekken... dan kan dat mooi in een potje waar je dan de belangrijke dingen van kan betalen.

Dravertje ziet er inderdaad niet florisant uit maar is NIET jou verantwoordelijkheid.... als jij geen 100 euro betaald is de kans groot dat zij gewoon verhuisd... en dat kan bijna alleen maar beter voor haar zijn.