Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Re: Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:51

Spiegels in pashokjes vind ik erg fijn! Ook vind ik het prettig als je in het pashokje je artikelen kunt ophangen, anders wordt het altijd zo'n zooitje bij mij :(

Verder vindt ik het heel erg irritant dat, bij de winkel waar ik regelmatig kom, de dekjes echt totaal niet op ook maar enige volgorde liggen. Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden als er verschillende rekken zijn met bijvoorbeeld alleen veelzijdigheidsdekjes, en dat ze dan op maat pony beginnen en zo verder. Ik vind het altijd (te) leuk om een nieuwe dekjes te kopen, maar niet als elk leuk dekje wat ik pak de verkeerde maat is omdat alles door elkaar hangt :')

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:23

Waar ik me soms in de plaatselijke zaakjes aan stoor is dat de prijzen op sommige artikelen missen! En dan moet je de hele tijd vragen :Y)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:51

Missende prijzen zijn voor mij echt een reden om niet meer in een zaak te komen behalve als de nood echt hoog is. Ik koop in principe niets zonder prijskaartje. Als je voer verkoopt, dan hoeft heus niet elke zak bestickerd te zijn, maar zorg wel dat er een lijstje hangt waar alle producten op staan met prijs en aantal kg's.

Een tijdje terug ook weer een dierenwinkel waar de zakken hondenvoer niet geprijsd waren. Er zaten echt een aantal merken tussen die ik niet kende maar ik wel geïnteresseerd in was, maar zonder prijsje haak ik toch echt af.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:02

En als er ook een website is, wil ik die producten ook graag in de winkel kunnen vinden.
Vaak kijk ik voor ik ga, eerst op de site.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:19

Voldoende haakjes om je kleren op te kunnen hangen :)*
Niks vervelender tijdens het kleren passen is als alle hangertjes op de grond vallen als je er ééntje af pakt omdat er maar anderhalf haakje is voor vier broeken :')

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 20:45

Meester in ruitersport heet mijn bedrijf,
Ik heb zowel een webshop als een winkel in Grootebroek, de webshop word nog erg aan geklust maar al leuke acties te zien

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:35

Ik vind een spiegel zowel in als buiten het pashokje een pré. Daarnaast zou ik het erg fijn vinden als er kleding is voor diverse 'vormen': lange benen, korte benen, slanke taille, minder slanke taille. En personeel dat hier helemaal in thuis is en de klant vrijblijvend van alles kan adviseren.

Zelf vind ik het altijd minder prettig om te bestellen, mocht ik het bij het passen toch niks vinden, kan het dan nog wel terug? En ik rij niet graag twee keer heen en weer naar een rutiersport zaak, dan bestel ik het liever online.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:45

Ik vraag me af of het niet een idee is voor iemand om een ruitershop te maken met alleen ruiterkleding en dus geen paardenspullen.
Dat er weinig te vinden is buiten standaard komt nl voornamelijk door ruimte gebrek en bovendien heb je dan inderdad vaak nog een verkoper die er niet echt verstand van heeft of de tijd om je te helpen met verschillenden modellen passen.
Ik denk dat een kledingzaak met zuiver ruiterkleding ook voor de jongens/heren dan een vooruitgang is wat keuze betreft.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:01

Ik vindt het ontzettend storen als ze niet hebben wat ik zoek. Of dat te weinig keuze uit het gene wat ik zoek.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:16

Wat ik mis:

- echt kennis van zaken. Als ik een supplement wil hebben voor iets specifieks dat ze me dan ook iets kunnen vertellen wat niet op de verpakking staat. Wat is het verschil tussen ongebroken, enkelgebroken en dubbelgebroken bitten? Bij de EJ hebben ze vaak geen idee. Idem voor de pasvormen van dekens. Ze hebben geen idee welke deken ik het best kan aanschaffen als mijn eigen merk niet op voorraad is. Ze komen dan standaard met het eigen merk aanzetten, waarvan ik dan al heb gezegd dat die op mijn paard niet fijn past.
Als ik uitleg dat mijn paard jeuk heeft komen ze met allerlei smeerseltjes, maar niemand vraagt ooit wat ik mijn paard BV voer.
- meer dan alleen spullen voor dressuur. Je ziet wel steeds meer 'natural' producten, maar voor BV aangespannen rijden vind je bijna niets.
- kundige reparatieservice voor kapot tuig. Nu maakt mijn zus het zelf, maar in de ruitersportzaken hier is het over het algemeen om te huilen (vaak sturen ze je ook naar de schoenmaker). Er is er eentje die echt goed is hier in de buurt.

Waar ik me aan erger:
-je kan alleen mode kopen. Bling bling is in, dus normale hoofdstellen hebben ze niet. Alles is voorzien van glimmertjes of kleurtjes, en de kwaliteit van het leer is vaak om te huilen. Kleding voor Ruiters idem. Alles heeft een kunstleren zitvlak... Dat wil ik niet, maar dan is de keus zeer beperkt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:34

Ik heb even je webshop opgezocht, het is in principe erg netjes en duidelijk waar je moet zoeken!
Ik heb alleen tekst door elkaar staan.. ik weet niet of dit komt omdat ik via mijn mobiel kijk, dat zou zomaar kunnen natuurlijk. (Zal zo op de laptop kijken)

Net als vele anderen stoor ik me aan het opdringerige gedoe. Er zitten hier 2 ruitersport zaken vlakbij elkaar, nou ik ben niet zoveel in de wat kleinere ruitersportzaak geweest, leuk assortiment en ook de basic collecties hebben ze voor leuke prijzen. Maar puur vanwege het "stiekem" in de gaten houden, als jij ergens kijkt zijn hun in diezelfde gang aan het aanvullen of verschuiven etc.. heel irritant! Daarom ga ik altijd naar de andere (hier heb ik zelf kort gewerkt), die word nu een epplejeck, was eerst een andere.. altijd vriendelijk en als je zegt te willen rond kijken laten ze je met rust :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:06

eilleen333 schreef:
Wat ik mis:

- echt kennis van zaken. Als ik een supplement wil hebben voor iets specifieks dat ze me dan ook iets kunnen vertellen wat niet op de verpakking staat. Wat is het verschil tussen ongebroken, enkelgebroken en dubbelgebroken bitten? Bij de EJ hebben ze vaak geen idee. Idem voor de pasvormen van dekens. Ze hebben geen idee welke deken ik het best kan aanschaffen als mijn eigen merk niet op voorraad is. Ze komen dan standaard met het eigen merk aanzetten, waarvan ik dan al heb gezegd dat die op mijn paard niet fijn past.
Als ik uitleg dat mijn paard jeuk heeft komen ze met allerlei smeerseltjes, maar niemand vraagt ooit wat ik mijn paard BV voer.
- meer dan alleen spullen voor dressuur. Je ziet wel steeds meer 'natural' producten, maar voor BV aangespannen rijden vind je bijna niets.
- kundige reparatieservice voor kapot tuig. Nu maakt mijn zus het zelf, maar in de ruitersportzaken hier is het over het algemeen om te huilen (vaak sturen ze je ook naar de schoenmaker). Er is er eentje die echt goed is hier in de buurt.

Waar ik me aan erger:
-je kan alleen mode kopen. Bling bling is in, dus normale hoofdstellen hebben ze niet. Alles is voorzien van glimmertjes of kleurtjes, en de kwaliteit van het leer is vaak om te huilen. Kleding voor Ruiters idem. Alles heeft een kunstleren zitvlak... Dat wil ik niet, maar dan is de keus zeer beperkt.

Jij moet bij de winkel komen shoppen waar wij vaste klant zijn, veel spullen voor aangespannen rijden en iemand in de winkel met veel verstand van zaken :j ze kan ook zelf tuig repareren in de winkel, en verkoopt no nonsense tuig, gewoon bruin/zwart zonder bling. Wat ze niet heeft bestelt ze voor je. Maar misschien wel wat uit de richting voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:50

Ik heb gelukkig een paar ruitershops in de buurt met elk een ander type assortiment, maar wel elk hele goede service :) en die waar mijn zadel vandaan komt is voor de 3e of 4e generatie zadelmaker en sinds de zoon erbij is ook voor menners, incl tuigen en tuigmakerij.

Wat mij wel stoort, is s je wat besteld dat je soms verplicht bent om het te kopen. Je zoekt een deken, zij adviseren maat X, het wordt geleverd, pasvorm blijkt 10x niks maar ruilen? Nee kan niet, want die is voor jou besteld.
Of als je wat online koopt dat je bij ruilen/terugzenden je verzendkosten niet terug krijgt.