eilleen333 schreef:Wat ik mis:
- echt kennis van zaken. Als ik een supplement wil hebben voor iets specifieks dat ze me dan ook iets kunnen vertellen wat niet op de verpakking staat. Wat is het verschil tussen ongebroken, enkelgebroken en dubbelgebroken bitten? Bij de EJ hebben ze vaak geen idee. Idem voor de pasvormen van dekens. Ze hebben geen idee welke deken ik het best kan aanschaffen als mijn eigen merk niet op voorraad is. Ze komen dan standaard met het eigen merk aanzetten, waarvan ik dan al heb gezegd dat die op mijn paard niet fijn past.
Als ik uitleg dat mijn paard jeuk heeft komen ze met allerlei smeerseltjes, maar niemand vraagt ooit wat ik mijn paard BV voer.
- meer dan alleen spullen voor dressuur. Je ziet wel steeds meer 'natural' producten, maar voor BV aangespannen rijden vind je bijna niets.
- kundige reparatieservice voor kapot tuig. Nu maakt mijn zus het zelf, maar in de ruitersportzaken hier is het over het algemeen om te huilen (vaak sturen ze je ook naar de schoenmaker). Er is er eentje die echt goed is hier in de buurt.
Waar ik me aan erger:
-je kan alleen mode kopen. Bling bling is in, dus normale hoofdstellen hebben ze niet. Alles is voorzien van glimmertjes of kleurtjes, en de kwaliteit van het leer is vaak om te huilen. Kleding voor Ruiters idem. Alles heeft een kunstleren zitvlak... Dat wil ik niet, maar dan is de keus zeer beperkt.
Jij moet bij de winkel komen shoppen waar wij vaste klant zijn, veel spullen voor aangespannen rijden en iemand in de winkel met veel verstand van zaken
ze kan ook zelf tuig repareren in de winkel, en verkoopt no nonsense tuig, gewoon bruin/zwart zonder bling. Wat ze niet heeft bestelt ze voor je. Maar misschien wel wat uit de richting voor jou.