(Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:05

Sammie schreef:
Ik vind 1150 erg veel geld voor een tweedehands. Ja tenzij ze nieuw 3000-4000 euro zijn. Maar bij deze., voor 100 meer heb je een nieuwe(er).

Maar prijzen Google je toch voor aankoop?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:07

Kan je niet een mailtje naar KN sturen?
Als ik de foto's zie geloof ik niet dat dit zadel 15 jaar oud is, daarvoor missen er ook een aantal getallen in de nummers. Ik vermoed dat ze op een andere nummering over gegaan zijn en dat dit een nieuwer zadel is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:07

Nou, lijkt mij niet. En imo ook geen vereiste.. Zeker niet in het geval van ts die daar ter plekke stond..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:08

Zadel ziet er idd als nieuw uit. Begrijp wel de gevoelens van ts, je hebt een fijn zadel gekocht maar voelt je zo wel wat bedrogen en beroofd van je centjes. Je kan het maar één keer uitgeven.

Of er werkelijk met zoveel woorden gelogen is kunnen wij lastig opmaken denk ik. Het kan ook volledig verkeerd begrepen zijn of gewoon door de zaak op die prijs geschat.
Maar persoonlijk zou ik er ook nog even achteraan gaan, want begrijp het gevoel.

Wellicht ook nog een optie een onafhankelijke zadelmaker het zadel te laten taxeren? Dat is wellicht voor je gevoel ook prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:09

little_birdy schreef:
Isab123 schreef:
Hoi,

Ik heb vanmiddag een tweedehands zadel gekocht via een ruitersportzaak. Er werd verteld dat dit zadel weer ingeruild was na de koop. Nu kom ik er vanavond achter, na opzoeken van de betekenis van de cijfers onder het zweetblad, dat dit zadel uit mei 2001 komt. Ik heb het gevoel de volle mep betaald te hebben voor een zadel van 15 jaar oud. Hij ziet er overigens nog wel netjes uit. Wat is jullie mening en volgens jullie de waarde?

Alvast bedankt.

Wat is hier gelogen aan ? De vorige persoon heeft het zadel gekocht en daarna weer ingeruild op een andere.

De zadelmaker kan ook niet ruiken waar het zadel vandaan gekomen is?

dan had ts beter onderzoek moeten doen.

zadel is gewoon nieuw snap de commotie niet...
Voor zover ik begreep zeiden ze dat het zadel nieuw was, maar blijkt het nu uit 2001 te komen, dat klopt niet helemaal.

TS vertrouwde op de eerlijkheid van de ruitersportzaak, als ze had geweten dat deze zadels veel goedkoper worden aangeboden, had ze het waarschijnlijk niet daar gekocht.
Ik vind vertrouwen in deze maatschappij en deze tijd iets dat niet vaak meer voor komt en daarom ook erg jammer dat mensen daar dus op deze manier van profiteren.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:10

Heel eventjes voor de nieuwe staat van het zadel.Potje schoensmeer doet wonderen.Als je goed poets en weer opwrijft kan je een oud zadel nieuw laten lijken.Je komt er pas achter als je een paar keer met een lichte broek heb gereden.Je broek ziet dan zwart je zadel lichter van kleur :-)

Ik vraag me echt af wie er van hier nu echt bewust 1100 euro voor een 15 jarig zadel zou betalen.Ik geloof er eerlijk gezegd niks van.Dus ik zou me toch ook belazerd voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:12

beatje schreef:
Ik vraag me echt af wie er van hier nu echt bewust 1100 euro voor een 15 jarig zadel zou betalen.Ik geloof er eerlijk gezegd niks van.Dus ik zou me toch ook belazerd voelen.
Dit dus. :j Zeker als de nieuwprijs maar iets hoger ligt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:26

KBK, het productie jaar zegt niets over het feit of hij nieuw is of niet.

Een zadel in nagenoeg nieuwstaat doet in een ruitersportzaak gemiddeld: nieuwprijs -20 tot 30%.
Als ik uitga van 1500 nieuwprijs dan is het dus -20% in dit geval.

Is de nieuwprijs 1200, dan heb je flink betaald.
Maar anderzijds, is een nieuwe die over 2 weken hetzelfde eruit ziet perse beter?

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:02

Ik heb drie symphonies, heerlijke zadels, allemaal oud, twee van begin jaren 2000. Die laatste twee hebben geen rode klipjes, alleen het heeeele oude zadel heeft ze. Dus geen rode klipjes wil niet zeggen dat het zadel ook heel nieuw is.
Echter, dit zadel van TS ziet er gloednieuw uit. Die van mij zijn fijn, maar zien er echt anders uit. En hebben daarom ook een stuk minder gekost. Geniet van je mooie zadel zou ik zeggen. Daar kun je zo 30 jaar mee vooruit ;-)

Ik zal morgen eens even naar de nummering kijken trouwens, om te zien of Myca niet gelijk heeft en ze op een andere nummering over zijn gegaan...

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 00:52

beatje schreef:
Heel eventjes voor de nieuwe staat van het zadel.Potje schoensmeer doet wonderen.Als je goed poets en weer opwrijft kan je een oud zadel nieuw laten lijken.Je komt er pas achter als je een paar keer met een lichte broek heb gereden.Je broek ziet dan zwart je zadel lichter van kleur :-)

Nu je het zegt, dit had ik inderdaad! Ik dacht ik haal er even een doekje overheen en hang hem netjes weg, dit was een licht doekje en deze was zwart geworden. Ik heb daar verder niet veel achter gezocht, ik zei wel nog tegen mijn vriend, moet je kijken helemaal zwart..

KoudbloedKim schreef:
little_birdy schreef:

Wat is hier gelogen aan ? De vorige persoon heeft het zadel gekocht en daarna weer ingeruild op een andere.

De zadelmaker kan ook niet ruiken waar het zadel vandaan gekomen is?

dan had ts beter onderzoek moeten doen.

zadel is gewoon nieuw snap de commotie niet...
Voor zover ik begreep zeiden ze dat het zadel nieuw was, maar blijkt het nu uit 2001 te komen, dat klopt niet helemaal.

TS vertrouwde op de eerlijkheid van de ruitersportzaak, als ze had geweten dat deze zadels veel goedkoper worden aangeboden, had ze het waarschijnlijk niet daar gekocht.
Ik vind vertrouwen in deze maatschappij en deze tijd iets dat niet vaak meer voor komt en daarom ook erg jammer dat mensen daar dus op deze manier van profiteren.

Klopt KBK, maar vooral als ik had geweten dat dit zadel (naar alle waarschijnlijkheid) uit 2001 komt, had ik het niet gekocht. Ik heb 1100 euro betaald omdat hij goed lag op mijn paard, vrij nieuw was (verteld is nieuw gekocht en recent na kort gebruik weer teruggebracht) en er heel netjes uit zag. Ik had dit geld nooit uitgegeven voor een zadel van 15 jaar oud. Simpelweg omdat als ik het zadel bij wijze van spreken volgend jaar weer zou willen verkopen, dit bedrag er bij lange na niet voor zou krijgen, los van de goede staat van het zadel. Je gaat er vrijwel altijd wat op achteruit, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand anders een zadel van 15/16 jaar oud voor dit bedrag zou kopen. Dan had ik mijn paard weer ingeladen, betaald voor het consult en vriendelijk bedankt voor de tijd.
De nieuwwaarde ligt tussen de 1700 en 1920 euro. 1250 euro is een actie van Divoza.

Ik heb geen spijt van de grote uitgave. Dit is een keuze geweest, maar wel gebaseerd op hele andere informatie waar ik later achter ben gekomen. Dit is voor mij achtergehouden/niet verteld/onwetendheid van de verkoper, wat het ook is, ik voel mij in ieder geval toch wel in de maling genomen. Ik snap jullie mening ook, je hebt een fijn zadel, laat het gaan, maar ik vind dit zeker waard om achteraan te gaan.

Weet iemand of het gebruikelijk is dat de beugelophanging van Sprenger is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:03

KoudbloedKim schreef:
Niet mee eens...
Er is tegen TS gelogen en dat vind ik niet kunnen.

Dat de informatie waarschijnlijk niet klopt ben ik met je eens, maar het is nog helemaal niet duidelijk of er gelogen is.
Dat moet nog maar blijken en vind ik dus een aanname. Ik zou eerst netjes de reactie van de verkoper afwachten.
Wie weet is er toch een plausibele verklaring :)

mimp3

Re: (Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:39

Het zadel ziet er inderdaad heel nieuw uit. Maar als het zadel echt uit 2001 komt heb je teveel betaald. Er zit een kunststof boom in het zadel en die kunststof hard in de loop der jaren iets uit waardoor het minder flexibel word en daardoor kwetsbaarder. Dit is ook de reden waarom bij Divoza de zadels in de aanbieding zijn. KN is niet meer zo populair en blijven daardoor te lang in de winkel liggen. Wat betreft de beugelophanging e.d van Sprenger zijn is heel normaal. Sprenger produceert deze onderdelen en de betere Duitse Oostenrijkse merken kopen dit in voor hun eigen productie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:32

Heb je überhaupt geen retourrecht meer ts? Dan zou ik gewoon een nieuwe bestellen bij de divoza. :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:07

MarlindeRooz schreef:
Heb je überhaupt geen retourrecht meer ts? Dan zou ik gewoon een nieuwe bestellen bij de divoza. :o

Ja of dezelfde echt 2e hands kopen en 500 euro besparen voor een vakantie ofzo. :P

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:37

Ik zou even een reactie afwachten van KN over de leeftijd van het zadel en daarmee evt teruggaan naar de ruitersportzaak. Als blijkt dat zij een fout hebben gemaakt denk ik wel dat ze korting geven of dat je hem helemaal kan teruggeven. Ligt er een beetje aan hoe klantvriendelijk ze zijn, maar ik denk dat een winkel dat meestal wel doet als ze nog willen dat je ooit terugkomt haha

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 09:48

Ja inderdaad even afwachten het antwoord van KN afwachten, en met die informatie naar de winkel. Bedankt voor de reacties. Ik houd jullie op de hoogte.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:32

Mijn KN uit 2001 heeft ook ophangingen van Sprenger.
Een zadel kun je zwart maken met verf wat je bij de schoenhersteller koopt.
Alleen na een paar weken gaat het zwart er wel weer aff.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:59

Easy_Rider schreef:
Mijn KN uit 2001 heeft ook ophangingen van Sprenger.
Een zadel kun je zwart maken met verf wat je bij de schoenhersteller koopt.
Alleen na een paar weken gaat het zwart er wel weer aff.

Dat is niet altijd zo. Ik heb een zadel ooit ook helemaal geverfd en dat heeft nooit afgegeven, is ook amper gesleten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:10

Maar de vorm krijg jee toch niet anders?

Ik bedoel als hij gebruikt is zou je toch wel meer vorm rondom de wrongen hebben?

Nieuwe singelstoten zouden ze er dan ook aan gedaan hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:17

Hij is echt wel nieuw hoor. Bij Divoza hebben ze wel wat beters te doen dan zadels pimpen.
Hij is gewoon lang geleden gemaakt en pas recentelijk verkocht.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:21

Hij is volgens mij niet bij de duvoza gekocht

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:42

heb je nog antwoordt gekregen van de winkel en van kn ?
Laatst bijgewerkt door anna_gail op 06-05-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:58

anna_gail schreef:
heb je nog antwoordt gekregen van de winkelen van kn ?

Lees anders deze pagina even terug.....

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:01

Nu ben ik wel benieuwd hoe oud mijn zadel is zal van de week eens kijken heb 550 betaald vorig jaar is helemaal aangepast opgevuld dus die kosten zaten bij de prijs van de zadelmaker

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:12

Cayenne schreef:
anna_gail schreef:
heb je nog antwoordt gekregen van de winkelen van kn ?

Lees anders deze pagina even terug.....

Misschien kijk ik erover heen maar ik lees niet welk antwoordt TS van de winkel heeft gehad.