welk graasmasker is aan te raden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:01

Eline91 schreef:
De Tough1 valt inderdaad vrij klein :) Ik heb hem al een aantal jaar en ik geloof dat ik de Pony maat had, maar die past perfect voor mijn A-pony's en shetters :)
Voor een B/C pony heb je volgens mij Cob nodig, voor een D/E pony Horse en voor een paard Large Horse.
De maskers komen uit de VS, en voor hen is een Quarter van 1m45 al een paard. Hun paarden zijn gewoon kleiner dan de onze :)

Tancreda, beter de grootste maat nemen dus voor je merrie ;)

Bedankt!

Rideltje1992

Re: welk graasmasker is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:24

Heeft iemand toevallig een foto van hoe je het beste de duct tape bij de greenguard kan plakken bij de kin?

Weet nog niet of het nodig is maar het word wel aangeraden.
Zou niet weten hoe ik dat het beste kan doen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:14

Pasterza schreef:
Jotoma, bij http://www.cheepoo.nl vind je graasmaskers die een kopie zijn van de Tough1. De maten komen niet geheel overeen, ze vallen wat kleiner. Ik raad je aan om de maattabel te raadplegen. Iets wat ik dus niet deed :o

Ik heb het inmiddels kunnen ruilen voor een maat groter. Super service! *\o/*
Volgend jaar maar direct de grootste bestellen, ik weet nu eindelijk welke maat ik nodig heb :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:26

Ik heb in overleg de full besteld, hopelijk zijn ze exact 23 mei binnen én is het de juiste maat :)

Jessnepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:23

MillyH schreef:
Jammer dat er geen maat shet is..
Anders had ik hem wel willen proberen..

Hey milly

Wij hebben nu ook maat shett!(let op maar 2 op voorraad)
Op http://www.cheepoo.nl hebben we maattabel waar je kan zien hoe groot alles is.

Groetjes Jessica

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:22

Masker gister ontvangen en vandaag geprobeerd. Qua maat volgens mij prima qua breedte korf (2 vingers aan elke kant), maar volgens mij moest er ook nog ruimte tussen lip en bakje toch? Dat lukte me minimaal.

Vooralsnog nog geen fan (past niet in elektrische drinkbak, spelen met andere paarden doen zij door met halsters te spelen maar hij kan nu zn lippen niet gebruiken en hij ging juist eten waar t gras kort was en nam veel zand mee). Heb m een uurtje omgelaten en daarna weer zonder gezet, volgend weekend geef ik het nog weer even een kans. Maar op dit moment neig ik toch naar max 4 uur op t gras zonder masker en de rest op paddock met hooi.

Vond het aardig gefrustreerd. Eerst 25 sec puntjes gras eraf halen en dan pas 1 hap op eten. Het reduceert zeker, maar ik vind het toch sneu.

Hoe zien jullie dit?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:25

Azmay schreef:
Ik kreeg het nylon niet goed geknipt dus heb het mijn vriend laten doen. Ze kan nu iig wel goed ademen :+
[ [url=m/kNuo0W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze vind dit wel veel prettiger dus als deze kapot gaat komt er wel een met meer vrijheid bij de neus :j

Dit werkt geweldig!

De duwt het masker tegen de grond en trekt dan een plukje gras naar binnen en ze sloopt hem helemaal niet.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:45

Jotoma. In het begin moeten ze er erg aan wennen. Ik heb dit steeds met een uurtje per dag opgebouwd.
Mijn paarden lopen al 4 jaar met graasmasker en ze zijn er tegenwoordig echt pro in geworden.
Het reduceert nog steeds en precies genoeg. Ze zijn toch de hele dag lekker bezig op de wei maar blijven wel mooi qua gewicht.

Soms denk ik zelfs dat ze er doorheen hebben gegeten als ik hoor hoe snel ze grazen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:51

Ik heb het mijn paard voorgedaan. Heb een half uur lang lang gras geplukt en dat vlak boven de grond gehouden zodat het net leek alsof ze zelf graasde. Vervolgens een uur het zelf laten uitzoeken en de volgende dag herhaald. Zodra ze het doorhad dagelijks een uur langer met graasmasker laten staan. Inmiddels is ze er erg handig in geworden. Ze duwt het lange gras plat op de grond en bijt het onderaan af zodat er een lange pluk door het gat verdwijnt. Zelfs hooi krijgt ze erdoor, al is dat niet de bedoeling.
Met de slowfeeder heb ik d'r ook geholpen door hooi uit zo'n maas te laten steken, uiteindelijk had ze het door en hóe! :Y)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:47

Slowfeeder had hij zo door. Dit ook, maar ik vind het gebrek aan sociaal contact ook erg belangrijk. Uiteindelijk is het doel van het graasmasker goed, maar ik vind het middel niet super.
Ik ga het dit weekend denk ik nog wel een keer een uurtje proberen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:41

Marocje schreef:
Ik heb een laars gebruikt, en met tyrips (?) vast gemaakt. Werkt prima!

Heb je foto's ben ook wel erg benieuwd ik heb een beetje hetzelfde probleem.....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:45

BelleNaturel schreef:
Ik heb deze net besteld: http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-p ... 69a38e0dbe

Ik hoop dat hij bevalt, ziet er een fijn graasmasker uit. Een vriendin van mij is er heel tevreden mee dus ik ben benieuwd.

Ik zit er ook over te denken dus ben heel benieuwd naar je bevindingen:-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:47

IngridM schreef:
Marocje schreef:
Ik heb een laars gebruikt, en met tyrips (?) vast gemaakt. Werkt prima!

Heb je foto's ben ook wel erg benieuwd ik heb een beetje hetzelfde probleem.....

Nee sorry, heb hem er alweer uit gehaald: het gat was echt te klein dus mijn pony was in 1 dag een hazewindhond.. Ook niet helemaal de bedoeling..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:48

Haha ja dat is ook niet de bedoeling.....

Wat ik me trouwens afvraag; krijgen de paarden niet veel minder binnen met het gaatje van de bloempot of de tough one dan bij de greenguard? Ik vind dat ze bij de greenguard best nog veel kunnen (vr)eten :-)
Wat vinden jullie over de verschillende gaten bij de verschillende maskers?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:08

Naarstig op zoek naar die easy breath (immitatie) met vast halster maat full !!! Heb er éën, andere pony moet er ook één :j loop tegen uitverkocht aan, snik :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:12

room10 schreef:
Naarstig op zoek naar die easy breath (immitatie) met vast halster maat full !!! Heb er éën, andere pony moet er ook één :j loop tegen uitverkocht aan, snik :o

Een gewone open knippen zoals ik heb gedaan geen optie? Of is er meer verschil? :o

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:48

Azmay schreef:
room10 schreef:

Een gewone open knippen zoals ik heb gedaan geen optie? Of is er meer verschil? :o

Ik heb die easy breath zal maar zeggen, ook daar bandje bij de neus alsnog weg geknipt, nu neus helemaal vrij !! Ik moest echt nog zo'n zelfde
voor vriendin, maar heb gemailt, direct antwoord, ze zijn weer te bestellen !!

BelleNaturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:02

IngridM schreef:
BelleNaturel schreef:
Ik heb deze net besteld: http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-p ... 69a38e0dbe

Ik hoop dat hij bevalt, ziet er een fijn graasmasker uit. Een vriendin van mij is er heel tevreden mee dus ik ben benieuwd.

Ik zit er ook over te denken dus ben heel benieuwd naar je bevindingen:-)

Heel tevreden met het graasmasker. Ze draagt het nu 3 weken bijna continu. Het blijf perfect zitten en ze heeft geen wondjes, had toch enkele schuurplekjes verwacht maar gelukkig niets te zien. Heb aan de kin wel een bontje gehangen ter bescherming al lijkt me dat niet nodig. Nu is mijn merrie sowieso niet gevoelig voor wondjes en houdt ze halsters altijd goed aan.

Ik vind wel dat ze er nog redelijk veel mee kan eten, ze staat op een weide met veel gras en is toch een beetje bijgekomen naar mijn gevoel (maar niet ontploft zoals het zou zijn zonder masker). Ik ga het dieetplaatje met kleinere gaatjes bijbestellen, want voor mijn dikkie zijn de gaatjes nog net iets te groot. Voor het andere paard hier op de weide is het ideaal. Conclusie: heel tevreden met dit graasmasker, een bloempotmodel lijkt me niet zo confortabel.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:25

Bedankt voor je reactie Belle Naturel. Toevalig vandaag de tough one easybreath gekocht puur prijstechnisch. Mocht die niet bevallen schaf ik volgend jaar deze aan :-)