Erreplus zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:23

Laurievc schreef:
Iemand een idee of er in België ook verdelers zijn?
Edit: of regio Noord-Brabant?

Omgeving Eindhoven; Ruyters voor Ruiters. Ben daar echt zo enorm fijn mee geholpen!

Capriootje

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:32

Is een vriendin van mij ook super enthousiast over! Ik zit ver buiten hun regio dus zelf geen ervaring mee

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:42

Mijn zadelmaker is trouwens Edwin ligtvoet van Saddlematch.

Boef2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:50

FenixJL schreef:
Jammer dat je bij erreplus alleen niet zo veel kan aanpassen zoals bij custom
Wou weer een lakrandje en Swarovski mat op me zadel |(

Custom kun je echt niet vergelijken qua kwaliteit met erreplus....is een fiat panda versus volvo xc90

Kees is top!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 06:36

En van een lakrandje is nog nooit een paard beter gaan lopen :D
Al kan er bij erreplus ook eea

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:17

Ik vind al die opsmuk zoals lak en diamantjes eigenlijk niet eens mooi. Net zo min als fel gekleurde laarzen of laarzen van croco-leer. :o Ik vind het nogal kermisachtig staan. Daarbij lijdt allemaal zo af van het totale beeld. Maar ieder zijn ding. :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:18

Qua dressuur zadels heeft Kees veel tegenwoordig met lak en bling. Zelf als springruiter begrijp ik het niet maar hij zei dat er enorme vraag naar is.

Lak randje wat jij krijgt is wel chique Astrid :j subtiel en niet té.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:23

Capriootje schreef:
Hij heeft met van die buigbare dingen z'n rug op meerdere plekken gemeten en overgetrokken op papier. Foto's gemaakt van de rug en de cm's en wensen erbij gezet op het formulier. Zoals de lengte van de zweetbladen liet hij in het boekje zien wat de mogelijkheden waren en qua vorm van de voorste boog in mijn geval voor het springzadel. Alles bij elkaar duurde best lang en kwam heel goed op mij over :j
.

Klinkt niet bijzonder. Zo doet Custom het ook.
Mijn eigen merkloze zadelmaker werkt ook op deze manier. Van mijn jonge merrie is er nu een naslagwerk waarin haar groei en verandering mooi te volgen is.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:08

Jaa ik wel hoor diamantjes!! Ik rij geen wedstrijd onze paarden staan thuis en ik durf nog niet zo goed weg met deze dus het is niet voor de show maar vind het zelf leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:40

Ik volg graag, vind de zadels erg mooi en hoop er eentje te kunnen passen. :)
Merrie is nog niet helemaal zadelmak, maar zal veel baat hebben bij dit type zadel.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:12

Belker schreef:
Capriootje schreef:
Hij heeft met van die buigbare dingen z'n rug op meerdere plekken gemeten en overgetrokken op papier. Foto's gemaakt van de rug en de cm's en wensen erbij gezet op het formulier. Zoals de lengte van de zweetbladen liet hij in het boekje zien wat de mogelijkheden waren en qua vorm van de voorste boog in mijn geval voor het springzadel. Alles bij elkaar duurde best lang en kwam heel goed op mij over :j
.

Klinkt niet bijzonder. Zo doet Custom het ook.
Mijn eigen merkloze zadelmaker werkt ook op deze manier. Van mijn jonge merrie is er nu een naslagwerk waarin haar groei en verandering mooi te volgen is.

Dat heb ik dus ook altijd. Waar zit de meerwaarde? Ok de marketing is tiptop, dat is een feit.
laatst mijn oude passier GG van zolder gehaald en eigenlijk liep mijn beestje daar net zo goed onder.
Uit de mode, dat wel, maar kwaliteit is onberispelijk (leder, stiksels etc)

Met al die bling en laktoestanden vind ik het steeds erger worden. En hoe lang blijft dat mooi?

En als je dan kijkt naar bvb de wereldtop, Isabelle Werth, die rijdt simpel rond op een wintec :+ :D, en dat sinds ik me dressuur herinner met haar. Dus is het niet allemaal wat hype? Ik ken mensen die amper hun nieuwe zadel hebben, en er start een nieuwe hype, en hop het wordt een nieuwe. En daardoor gaan die prijzen de lucht in vrees ik.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:31

Het opmeten zelf is ook niet bijzonder denk ik, zal overal (bij de goede) wel beetje hetzelfde zijn. Wat ik belangrijk vind is dat het uitgebreid gebeurt en niet alleen de boommaat. Dat de vorm van de rug en hoogte schoft ook word meegenomen en dat gebeurt :) hoe hij straks pasgemaakt wordt op m'n paard ben ik wel benieuwd naar, heb dat nooit van dichtbij gezien met infrarood of stoom oid. :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:42

Rugwelving, vorm schoft, hoogte schoft wordt allemaal opgemeten en overgenomen op papier. Inclusief omvang buik in cm. Op deze manier monitor je de veranderingen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:02

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:09

Belker schreef:
Rugwelving, vorm schoft, hoogte schoft wordt allemaal opgemeten en overgenomen op papier. Inclusief omvang buik in cm. Op deze manier monitor je de veranderingen.

Ik ken zadelmaker(ster)s die dat doen. Dat ziet er zo knullig uit. Het wordt niet eens symetrisch op het paard gelegd. Het komt wel heel interessant over ook met dat geteken op papier maar ik heb het meerdere keren gezien en vond het grote kul. Het werd gewoon scheef boven op het paard gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:10

Gewoon oude wijn in nieuwe zakken ;-)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:57

bulck schreef:
En als je dan kijkt naar bvb de wereldtop, Isabelle Werth, die rijdt simpel rond op een wintec :+ :D, en dat sinds ik me dressuur herinner met haar. Dus is het niet allemaal wat hype? Ik ken mensen die amper hun nieuwe zadel hebben, en er start een nieuwe hype, en hop het wordt een nieuwe. En daardoor gaan die prijzen de lucht in vrees ik.

Dus Isabelle is in haar eentje de hele wereldttop?
Al deel ik je mening dat zij voor mij ook wel dé dressuuramazone is hoor :)
Maar niet iedereen rijdt op een Wintec GP en mijn paard zou onder een Wintec helaas zelfs geen Z lopen. Waarom weet ik niet, maar hij loopt er van geen kant onder.

Ook eens dat sommige mensen nieuwe zadelmerken als hype zien en ook ik heb op een stal gestaan waar de Customs, Luc Childerics en MSFC's elkaar binnen een tijdsbestek van 4 jaar afwisselden. Dat ik dacht: maar vorige maand was dat andere merk nog jouw ultieme droom en moest iedereen dat kopen?
En ik krijg de kriebels van een hoop ruiters/amazones die in een stoelzit op hun paard hangen in 1 of ander nieuw merk waarbij we blijkbaar gestopt zijn met in balans en met schouder/heup/hak op 1 lijn zitten.

Maar puur voor mezelf sprekend: ik heb een hoop op dit paard geprobeerd. Passier, Euroriding, Wintec, enz. Met een oude KN Symphonie kwamen we nog het fijnst weg en daar zat ik prima op. Had ik er nooit wat anders op gelegd, dan had ik nooit het verschil geweten en gewoon gedacht dat er weinig rek meer in het paard zat. Voor ons is het verschil tussen dat zadel en Erreplus (maar ook Prestige, al zat ik daar zelf minder op) echt heel erg groot. Voor mij groot genoeg de financiële afweging te maken. Ja, 3400 euro is een heleboel geld, eens. Maar daar krijg ik ook echt wel meer rijplezier voor terug.

Hoe dat voor een ander is kan ik niet zeggen. Sommigen zullen wellicht wel voor Erreplus gaan als zijnde een hype (alhoewel ik t merk niet echt kende toen het op mijn paard werd gelegd, dus zo mega vind ik de marketing dan ook weer niet, itt Custom). Als ik hier het topic zo zie, zoals bijv Capriootje, die heeft ook meerdere zadels geprobeerd en had op Erreplus het beste gevoel. En zoals ik al eerder zei: er zullen zeker ook combinaties zijn voor wie Erreplus helemaal niks is.
Maar om het nou direct af te doen als hype, dat vind ik te kort door de bocht. (dit trouwens niet op Bulck als reactie maar op meerdere posts. Lijkt anders zo doordat ik dat stukje over Isabelle quote)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:01

Ik had inderdaad ook nog nooit van het merk gehoord hahaha. Maar ze hebben het druk zat volgnens mij dus die reclame niet nodig. Dacht ook altijd dat ik niet beter kon zitten dan op mijn huidige zadel maar wooooowwwww......... Opeens zat ik WEL goed :-). Dus laat maar banketstaaf met die hype, ik ben blij dat ik "er tegenaan" gelopen ben.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:04

astridastrid schreef:
Ik had inderdaad ook nog nooit van het merk gehoord hahaha. Maar ze hebben het druk zat volgnens mij dus die reclame niet nodig. Dacht ook altijd dat ik niet beter kon zitten dan op mijn huidige zadel maar wooooowwwww......... Opeens zat ik WEL goed :-). Dus laat maar banketstaaf met die hype, ik ben blij dat ik "er tegenaan" gelopen ben.

Precies dat :D

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:14

Laurievc schreef:

Heb er nog eentje gevonden voor je
Jos aben van Hermans ruitersport

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:30

Jos aben zit in België en is de importeur van erreplus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:12

Het is wel zo dat veel mensen wel achter de meute aanlopen. Eerst was het Hulsebos, toen was het euroriding of Passier, toen werd het Wow en daarna kwam Arno Brandt, nu lees ik weer de Tribal en zo gaat het maar door. En als men nou beter is gaan zitten of rijden. Helaas. Ik vind persoonlijk Hulsebos en Euroriding wel fijne zadels, ook de KN symfony behoort nog tot mijn favorieten. Ik heb weleens een nieuw merk geprobeerd maar ik blijf voorlopig heerlijk met mijn Hulsebos rijden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:20

FenixJL schreef:
Laurievc schreef:

Heb er nog eentje gevonden voor je
Jos aben van Hermans ruitersport

Bedankt voor de tip! :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:45

Ik ken niemand die een Erreplus heeft :')
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw zadel dat mijn houding zou verbeteren, graag iets met diepe zit ed. Ik had eerst een anatomica op proef maar ik was niet tevreden over die afwerking dus terug gebracht en kwam dan vorig jaar per toeval op die ruiterzaak waar ze alles met 50% korting verkochten (horse planet te eppegem, ook watté in Ninove verkoopt ze)
Mijn houding is wel verbeterd tov mijn vorige kieffer, maar dat is allemaal persoonlijk. Ik zit graag vast in mijn zadel, ik heb dan altijd het gevoel dat ik er nooit zou vanaf vallen :+