welk zadel merk is dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: welk zadel merk is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:03

Waar jullie van wakker liggen zeg. Heb getemd. Denk dat het nu allang duidelijk is voor TS.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 15:13

had zelf ook al getemd ;)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:13

chimello schreef:
Waar jullie van wakker liggen zeg. Heb getemd. Denk dat het nu allang duidelijk is voor TS.

Ja ik zou daar echt wel even wakker van hebben gelegen als ik dat zadel daadwerkelijk gekocht had. Ik weet niet hoe graag jij opgelicht wordt, ik liever niet...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:19

Met een beetje verstand zie je zelf ook wel wat je op je paard z'n rug legt.
Onderzoek ligt ook deels bij de koper.

TS heeft de advertentie aangepast en het is nog niet goed. Nee, jullie gaan heel sneu even de hele berichten geschiedenis van TS naar boven halen. Het kan mij persoonlijk niet schelen wat TS zegt en of het klopt of niet maar die moeite ga ik me dus echt niet doen om haar hele bokt geschiedenis naar boven te halen.

Maar bon, dit denk ik er dus van. TS heeft netjes gehandeld door naar jullie te luisteren, wat mij betreft lijkt het zo opgelost. Ga ergens anders entertainment zoeken, jongens.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:30

Mamamier: het zadel ís toch ook in prima staat?!

Ts jij moet er voor vragen wat je wilt en verkopen aan wie het kopen wilt. Het is maar wat de gek er voor wilt geven. Of je het gaat krijgen is natuurlijk een tweede maar dat kun je dan altijd later nog uitzoeken.

Ik heb zelf een zadel waarvan ik dacht merkloos te zijn maar bleek toch een merkzadel te zijn. Zeg niet dat bij die zadels het geval is hoor :) maar denk dat menig over dat zadel ook zou zeggen dat het merkloos is (is nl niet zo bekend in nederland)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:35

chimello schreef:
Met een beetje verstand zie je zelf ook wel wat je op je paard z'n rug legt.
Onderzoek ligt ook deels bij de koper.

TS heeft de advertentie aangepast en het is nog niet goed. Nee, jullie gaan heel sneu even de hele berichten geschiedenis van TS naar boven halen. Het kan mij persoonlijk niet schelen wat TS zegt en of het klopt of niet maar die moeite ga ik me dus echt niet doen om haar hele bokt geschiedenis naar boven te halen.

Maar bon, dit denk ik er dus van. TS heeft netjes gehandeld door naar jullie te luisteren, wat mij betreft lijkt het zo opgelost. Ga ergens anders entertainment zoeken, jongens.

Ja,dat onderzoek doe ik echt wel. Maar dan had ik het al betaald hè. Na aankoop had de zadelmaker erbij gekomen en was ik dus 180 euro armer geweest plus de kosten van de zadelmaker. Maar als ik letterlijk vraag of het in goede staat is en zij glashard met deze voorkennis ja antwoordt, ben je niet goed bezig. Gelukkig heb ik wel "heel sneu" zoals jij vindt, naar oude berichten gezocht waardoor ik van de koop af kon zien...

Ze heeft niet geluisterd, ze heeft het pas aangepast nadat ik dit topic vond en vroeg of het om hetzelfde zadel ging. In pb vertelde ze dat ze denkt dat ze de mensen hier niet gelooft omdat men haar op bokt niet mag of zo...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:45

Het zadel is ook in goede staat. Of het op je paard past, is een ander verhaal. Maar dat geldt voor een merkzadel net zo goed.

Voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rang zitten.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:04

Het zadel is alleen nog geschikt als oefen materiaal voor zadelmakers cursus. Dat ziet ze nu zelf ook in want ze de advertentie aangepast. Dus niet als rijzadel en met dat doel wilde ze het mij verkopen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:06

mamamier schreef:
Het zadel is alleen nog geschikt als oefen materiaal voor zadelmakers cursus. Dat ziet ze nu zelf ook in want ze de advertentie aangepast. Dus niet als rijzadel en met dat doel wilde ze het mij verkopen.

Nouja, àls het zou passen (en die kans is met dit soort zadels wel erg klein) dan kan je er natuurlijk prima op rijden. Mits het dan ook niet scheef is en dergelijke en dat blijft een beetje de vraag met deze kwaliteit, maar er zou best een kleine kans zijn dat iemand er wel goed mee weg kan. :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:10

mamamier schreef:

En dat is dus je reinste onzin. Ook een zadelmarktzadel kan prima op je paard passen en dan kan je er gewoon mee rijden.

lovesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:13

Staat er op dat ringetje geen afkorting Bij Wintec is dat meestal zo

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:21

Liselot schreef:
mamamier schreef:

En dat is dus je reinste onzin. Ook een zadelmarktzadel kan prima op je paard passen en dan kan je er gewoon mee rijden.

Dat is wat men er hier over gezegd heeft en wat nu ook in haar advertentie staat. Ik heb het niet verzonnen... Met de info die er nu staat had ik er nooit op gereageerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:30

Ja en de mensen hier zijn allemaal zadelmakers en hebben het zadel in het echt bewonderd.

Van zo'n foto kun je gewoon weinig zeggen. Dat het geen merkzadel is, dat is duidelijk. Maar dat er niet mee te rijden valt, dat is gewoon niet per se waar. Daar moet een zadelmaker over oordelen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:04

Ik heb het nooit over een merkzadel gehad. Dat was de discussie ook niet. Maar als zoveel mensen hetzelfde zeggen en ts geeft aan het niet als rijzadel te verkopen, en ik reageer op de advertentie, is het in mijn ogen niet oké om het dan alsnog proberen te verkopen als rijzadel.

Als mijn zadelmaker komt en zegt dat het niet passend te maken is, is dat mijn probleem. Verkoop ik het Door. Maar als de zadelmaker zegt, hier moet je helemaal niet op willen rijden, kan ik het ook niet meer doorverkopen. En heel veel mensen in verschillende topics, zeggen dat je er niet mee moet willen rijden. Zou jij het dan alsnog kopen?

En voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is niet het geval hoor. Maar om nu voor een zadeltje erbij nog eens 1400 euro te betalen, pas ik voor. Vandaar dat ik reageerde op dit zadel. Omdat het misschien leuk was voor erbij. Als het huidige zadel een weekje bij de zadelmaker vertoeft of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:08

Je weet niet of dit zadel niet geschikt is om te rijden. Je vermoedt het naar aanleiding van random bokkers. Dat je het daarom niet koopt, prima. Maar of het zadel geschikt is om op te rijden weet je niet.

Ik kan van mijn 100% geschikte zadel ook wel foto's maken waarop het lijkt dat het zadel geen knip voor de neus waard is :)).

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:28

Nogmaals, dat was niet eens het issue. TS geeft al die random bokkers gelijk en geeft aan de advertentie te zullen veranderen. Dat doet ze echter niet en als ik reageer, zegt ze er niets over en wil het zadel gewoon als rijzadel verkopen. Dat kan op zich nog.... Als ik dan dit topic vind (op zoek naar een foto van het zadel op een paard om te zien of dit een beetje vergelijkbaar is met onze pony, dus niet om heel sneu oude topics Door te spitten) en ik vraag waarom ze het, tegen haar eigen woorden in, toch aan mij verkoopt als rijzadel, krijg ik geen antwoord. Nu is de advertentie wel veranderd, lijkt me dan toch dat ze zelf ook vindt dat het zadel niet geschikt is om nog mee te rijden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:30

je hebt mij gezegd een smaller type paard te hebben. Ik heb jou duidelijk verteld een haflinger en fjord die dus sowieso al veel forser gebouwd zijn.

Ik heb tevens dit zadel ook al eens op mijn new forester gelegd, maar heb ik toen niet meer aan gedacht.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 23-01-16 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:32

Ook op die pony is het zadel te smal helaas..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:46

Het is sowieso te groot voor de pony, zo op het eerste gezicht. Maar dat betekent niet dat het zadel niet geschikt gemaakt kan worden of kan zijn voor een ander paard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:54

pony was wel nog maar 2 ;)
echter ben ik volledig overgestapt op boomloos, ook voor de paardjes van mijn kennis, en heb nu dus een barefoot london voor mijn eigen pony.

(ps dat zadeldek is idd véél te groot)
Afbeelding

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:55

_San87_ schreef:
Het is sowieso te groot voor de pony, zo op het eerste gezicht. Maar dat betekent niet dat het zadel niet geschikt gemaakt kan worden of kan zijn voor een ander paard.

Dat zou misschien kunnen. Maar ik neem het risico niet met een zadel dat nu wordt aangeboden als zadel voor zadelmakerscursussen ipv als rijzadel. Zal niet voor niks zijn dat het gebruikersdoel ineens veranderd is. Succes ermee!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:56

grotendeels om van het gezeik af te zijn wat ik op de eerste pagina's kreeg.
Anders krijg ik wéér reacties dat ik nooit iets doe met de raad van anderen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:14

Het zadel is ECHT NIET intensief gebruikt. Dat zie je op meerdere fronten: singelstoten, geen slijtage op zweetbladen, geen deuken van gespen in de zweetbladen, zadelrokje is amper gevormd.
Zelfs het allerduurste zadel heeft na 10 jaar intensief gebruik duidelijk deze 'slijtage'.
Dit zadel is nog geen 50 euro waard.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 03:23

Ts: ik denk dat je dit zAdel prima ter verkoop kunt zetten als zijnde rijzadel. Maar nieuw is deze €200 en een beetje... Zou er dan niet meer dan €100 voor vragen en gok dat je dat er waarschijnlijk al niet voor krijgt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:53

Tja. Als n zadel past en als ok wordt bevonden door zadelmaker?

Ik liet altijd op papier zetten dat ik mocht passen. Alle fotos van vooraf genomen. Betalen. Mee nemen. Passen. Past? Zadelmaker erbij. Goedkeuring? Verkocht. Geen goedkeuring. Geld terug.

Heb wel eens gehad. Met n rossner 'volgens divoza helemaal goed. hier t bonnetje.' Ik de mijne erbij... voelen. Trekken... gebroken boom? Niks goed?

Blij als je alles op zwart wit hebt? Én dat eigenaar ook akkoord gaat....

Ik wil hiermee zeggen... dat jij als aankomend eigenaar zélf verantwoordelijk bent voor je eigen aankoop.
En dat mensen zonder kennis of kunde. Of geleende kennis van zadelmaker een zadel op de rug pleuren wat niet past.

Zo vanuit hier ga ik geen uitspraak doen of het zadel rijveilig is. Of hij degelijk genoeg in elkaar zit. Of de vulling nog wel correct is. Of de boom niet getwist is?
Of er mogelijk iets in dd kussen steekt met enkel hoge druk.

Dat zou n zadrlmaker moeten doen.

Ik denk inderdaad ook dat deze zadels gewoon zadelmarkt zadels zijn.
Dus die zijn door de manier van fabriceren en hun matheriaal geen klap waard.