Hoofdstel ergernissen en wensen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe ziet jou perfecte hoofdstel eruit?

Rondgenaaid
128 (4%)
Brede riempjes (plat)
73 (2%)
Smalle riemjes (plat)
153 (4%)
Brede neusriem
240 (7%)
Smalle neusriem
55 (1%)
Aansnoer neusriem
194 (6%)
Normale neusriem
100 (3%)
Anatomisch hoofdstel
177 (5%)
Zwart
243 (7%)
Bruin
110 (3%)
Andere kleur (blauw, leger groen enz.)
13 (0%)
Bitloos
42 (1%)
Lak accenten (front/neusriem)
124 (4%)
Croco accenten (front/neusriem)
23 (0%)
Blinde sluitingen
186 (6%)
Gesp sluitingen
91 (2%)
Gouden gespen
75 (2%)
Zilveren gespen
226 (7%)
Zwarte gespen
19 (0%)
Neus/frontriem versierd met stiksels
53 (1%)
Neusriem vastmaken aan twee gespen (elke kant van het hoofd één)
136 (4%)
Neusriem over het kopstuk, vastmaken met één gesp (alleen links)
101 (3%)
Keelriem vast maken met twee gespen (elke kant van het hoofd één)
128 (4%)
Keelriem vast maken met één gesp (alleen links)
136 (4%)
Anatomisch gevormd kopstuk
239 (7%)

Totaal aantal stemmen: 3065

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:20

idefix4 schreef:
Ik heb het onderzoek opgevraagd. Fairfax heeft daar een uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ze hebben diverse tests gedaan ook met en zonder frontriem. Het drukpunt zat dan op de naad waar de bakstukken en de keelriem werden bevestigd. Ik zag al dat er een reactie op is: Alledrie naast elkaar.

Ook onderlegt is extra druk en de naad werkt ook drukkend. In Engeland willen ze af van de sperriem. (Ik ook al jaren) Allerlei onderzoeken wezen er op dat het paard het minste druk ervaarde bij een lage neusriem. Als 2e kwam de mexicaanse riem uit de bus. De ringetjes werken drukverdelend. En 3e was de hoge riem, zonder sperriem. Maar zoals ik al zei zijn dat woorden in een gesprek terwijl we bling en dergelijke stonden uit te vinden. Het onderzoek wacht ik even af op papier.

Er worden ook pascursussen aangeboden voor hoofdstellen. Dat wil ik doen bij een onafhankelijke zadelmaker in Engeland. Fairfax heeft dit onderzoek gedaan en tja, hun hoofdstel is natuurlijk weer het beste. -O-

Dan ben ik toch ook wel heel benieuwd hoe bv een Micklem, PS of Sweden, stubben freedom of dyon diffrence het ervan af brengt tegenover de fairfax!!
Vooral als ik zie dat een fairfax hoofdstel behalve het kopstuk dat anatomisch gevormd is verder niet veel "bijzonders" is

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 13:34

idefix4 schreef:
Ik heb het onderzoek opgevraagd. Fairfax heeft daar een uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ze hebben diverse tests gedaan ook met en zonder frontriem. Het drukpunt zat dan op de naad waar de bakstukken en de keelriem werden bevestigd. Ik zag al dat er een reactie op is: Alledrie naast elkaar.

Ook onderlegt is extra druk en de naad werkt ook drukkend. In Engeland willen ze af van de sperriem. (Ik ook al jaren) Allerlei onderzoeken wezen er op dat het paard het minste druk ervaarde bij een lage neusriem. Als 2e kwam de mexicaanse riem uit de bus. De ringetjes werken drukverdelend. En 3e was de hoge riem, zonder sperriem. Maar zoals ik al zei zijn dat woorden in een gesprek terwijl we bling en dergelijke stonden uit te vinden. Het onderzoek wacht ik even af op papier.

Er worden ook pascursussen aangeboden voor hoofdstellen. Dat wil ik doen bij een onafhankelijke zadelmaker in Engeland. Fairfax heeft dit onderzoek gedaan en tja, hun hoofdstel is natuurlijk weer het beste. -O-

Hoi wat leuk dat je zelf hoofdstellen maakt! Zou ik voor mijn project een keer langs mogen komen?

idefix4

Re: Hoofdstel ergernissen en wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:27

Wat voor project? Van mij mag iedereen langskomen. Fairfax heeft nog niet gereageerd. Maar ja, het is weekend... :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:26

Weet iemand welk hoofdstel wit onderlegd is, ook achter de oren? En dan liever niet de BR kingston, want die heb ik al in zwart/zwart :)

KaasKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:35

Lizzyy schreef:
Weet iemand welk hoofdstel wit onderlegd is, ook achter de oren? En dan liever niet de BR kingston, want die heb ik al in zwart/zwart :)
Paardenbijoux heeft een hoofdstel met achter de oren ook wit onderlegd http://www.paardenbijoux.com/PB-Houston ... -hoofdstel

Het hoofdstel wat ik graag zou willen kan ik nergens vinden.. Iemand misschien enig idee?

Afbeelding

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:42

Ik heb zelf een Döbert hoofdstel, anatomisch gevormd kopstuk en heel fijn zacht leer. (aansnoer) neusriem net wat breder als standaard, maar niet lomp groot.
Ik heb echt een hekel aan die rondgenaaide hoofdstellen. Die sluiten nooit fijn aan om het hoofd, en ik vind het gewoon niet mooi staan.
Mijn hoofdstel was dacht ik ook rond de €150,- vind ik een mooie prijs voor een kwalitatief goed hoofdstel. Heb er wel een aparte frontriem bij gedaan van Schockemöhle, die was achteraf per ongeluk bijna net zo duur als mijn hoofdstel zelf 8)7 maarja hij is dan ook wel heel erg mooi.....

KaasKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:43

Het hoofdstel wat ik zocht is waarschijnlijk een Uwe Steinhaus hoofdstel, ik kan het alleen nergens te koop vinden in een webshop o.i.d. |o :') :')

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:36

KaasKnol schreef:
Het hoofdstel wat ik zocht is waarschijnlijk een Uwe Steinhaus hoofdstel, ik kan het alleen nergens te koop vinden in een webshop o.i.d. |o :') :')

Ik kan ook niks vinden als ik daar op google! Wat is het precies voor een hoofdstel?

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:37

zelmago4it schreef:
Ik heb zelf een Döbert hoofdstel, anatomisch gevormd kopstuk en heel fijn zacht leer. (aansnoer) neusriem net wat breder als standaard, maar niet lomp groot.
Ik heb echt een hekel aan die rondgenaaide hoofdstellen. Die sluiten nooit fijn aan om het hoofd, en ik vind het gewoon niet mooi staan.
Mijn hoofdstel was dacht ik ook rond de €150,- vind ik een mooie prijs voor een kwalitatief goed hoofdstel. Heb er wel een aparte frontriem bij gedaan van Schockemöhle, die was achteraf per ongeluk bijna net zo duur als mijn hoofdstel zelf 8)7 maarja hij is dan ook wel heel erg mooi.....

Uiteindelijk dus nog 300 voor een hoofdstel dus haha. Mooie en kwalitatief goede frontriemen zijn best duur, maar dan doe je er ook heel lang mee!

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:39

KaasKnol schreef:
Lizzyy schreef:
Paardenbijoux heeft een hoofdstel met achter de oren ook wit onderlegd http://www.paardenbijoux.com/PB-Houston ... -hoofdstel

Het hoofdstel wat ik graag zou willen kan ik nergens vinden.. Iemand misschien enig idee?

[ Afbeelding ]

Mag het kopstuk ook anatomisch gevormd zijn en uit 1 deel bestaan? Dan weet ik misschien wel iets!

KaasKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:12

KaasKnol schreef:

[ Afbeelding ]

deze

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:34

oh ik ben ook wel benieuwd, wat gaaf hoofdstel!

KaasKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:46

Isabell Werth reed met Weihegold met de stang en trens versie van dit hoofdstel vgm. (Daarbij echt een top prestatie op JA := )

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:32

Weet iemand nog een mooi chocoladebruin, wit onderlegd hoofdstel? Brede neusriem en natuurlijk goed passend. Had vorig jaar een mooie bruine gekocht, weggelegd voor wedstrijd en tot de conclusie gekomen dat ie niet pastte, meeeh. Neusriem veel te breed en ik heb al een cob besteld. Nu heeft ie wel een fijn snoetje, maar niet Zo fijn!
Ook materiaal niet zo mooi als gehoopt, had voor E100 wel net ietsje meer verwacht. Die mag dus op marktplaats voor E50,dat vind ik m echt wel waard.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:55

danoesje schreef:
Weet iemand nog een mooi chocoladebruin, wit onderlegd hoofdstel? Brede neusriem en natuurlijk goed passend. Had vorig jaar een mooie bruine gekocht, weggelegd voor wedstrijd en tot de conclusie gekomen dat ie niet pastte, meeeh. Neusriem veel te breed en ik heb al een cob besteld. Nu heeft ie wel een fijn snoetje, maar niet Zo fijn!
Ook materiaal niet zo mooi als gehoopt, had voor E100 wel net ietsje meer verwacht. Die mag dus op marktplaats voor E50,dat vind ik m echt wel waard.

Hööks heeft mooie hoofdstellen, ook nette prijs/kwaliteit verhouding.