idefix4 schreef:Ik heb het onderzoek opgevraagd. Fairfax heeft daar een uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ze hebben diverse tests gedaan ook met en zonder frontriem. Het drukpunt zat dan op de naad waar de bakstukken en de keelriem werden bevestigd. Ik zag al dat er een reactie op is: Alledrie naast elkaar.
Ook onderlegt is extra druk en de naad werkt ook drukkend. In Engeland willen ze af van de sperriem. (Ik ook al jaren) Allerlei onderzoeken wezen er op dat het paard het minste druk ervaarde bij een lage neusriem. Als 2e kwam de mexicaanse riem uit de bus. De ringetjes werken drukverdelend. En 3e was de hoge riem, zonder sperriem. Maar zoals ik al zei zijn dat woorden in een gesprek terwijl we bling en dergelijke stonden uit te vinden. Het onderzoek wacht ik even af op papier.
Er worden ook pascursussen aangeboden voor hoofdstellen. Dat wil ik doen bij een onafhankelijke zadelmaker in Engeland. Fairfax heeft dit onderzoek gedaan en tja, hun hoofdstel is natuurlijk weer het beste.
Dan ben ik toch ook wel heel benieuwd hoe bv een Micklem, PS of Sweden, stubben freedom of dyon diffrence het ervan af brengt tegenover de fairfax!!
Vooral als ik zie dat een fairfax hoofdstel behalve het kopstuk dat anatomisch gevormd is verder niet veel "bijzonders" is

maarja hij is dan ook wel heel erg mooi.....
)