Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarliesV schreef:Ik heb zelf een extreem brede haflinger en daar een Trekker Luxus op liggen.
Ze heeft boommaat 42 dus qua breedte herken ik je probleem.
Zadel is niet smal maar zit heerlijk. Ook op lange ritten geen centje pijn.
Mocht je in de buurt wonen wil ik best een keer met het zadel bij je langs komen zodat je kan kijken of het wat voor je kan zijn.
Zelf ben ik destijds heel goed geholpen door Esther Groen van Greendistance
Maar goed of dat een oplossing is voor jou weet ik natuurlijk niet omdat ik niet kamp met dezelfde klachten.
De Ultimate Luxury heeft een smalle zit. Ook fijn is dat je de boommaat heel makkelijk kan aanpassen, dus als je paardje (verder) afvalt of van bespiering veranderd kan het zadel gewoon meeveranderen. Wij gebruiken onze Trekker voor een draver, een kleine new forest én voor een flink uit de kluiten gewassen fjord. Past alle drie prima. De ruiter van de Fjord kreeg ook bekkenklachten met haar eigen zadel, maar met de Trekker gaat het veel beter. Ook best fijne prijsklasse ...
Swift schreef:Ik heb ook een Trekker gehad en dat was voor de vernieuwde Ghost op de markt kwam inderdaad de beste optie voor ons maar qua smalle zit wat mij betreft niet vergelijkbaar met de Ghost. Met de Trekker kon in rijden maar met langere ritten kreeg ik toch weer last en ging ik 'ingeknikt' zitten met mijn slechte heup om die te ontlasten. Met de Ghost is dat geen probleem meer en kan ik recht zitten, ook op lange ritten.