Paard en zadel te breed voor ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:23

DubbelFun

Re: Paard en zadel te breed voor ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:39

Zie ik nog steeds geen westernmodel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:41

Misschien dat je eens contact met ze op kunt nemen. :j
Het is een Nederlands product.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:32

Vrijdag komt iemand met Ghost zadels. Ik ben benieuwd. Hoop dat het iets is. Mijn Hidalgo gaat toch niet zo lekker en is ook niet passend te krijgen op mijn andere paard. Dus als de Ghost past, moet de Hidalgo toch weer de deur uit, helaas. Maar we wachten vrijdag nog even af.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:22

Heb net een ghost gepast. Het wordt een Quevis picolo. Ik werd hier zó blij van! Ik heb alleen even in de bak gereden, dus op de lange afstanden moet hij nog getest worden. Maar ik heb goede hoop. Over 6 weken kan ik hem 24 dagen testen. Ik hoop echt dat dit de oplossing is! *\o/*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:51

Wauw, dat klinkt goed! Fijn!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:00

Wat fijn dat de Ghost ook voor jou en jou paard de oplossing lijkt te zijn! Ik wordt er ook nog elke rit weer heel blij van, zo fijn om pijnvrij te kunnen rijden op mijn tankje!

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:26

MarliesV schreef:
Ik heb zelf een extreem brede haflinger en daar een Trekker Luxus op liggen.

Ze heeft boommaat 42 dus qua breedte herken ik je probleem.

Zadel is niet smal maar zit heerlijk. Ook op lange ritten geen centje pijn.

Mocht je in de buurt wonen wil ik best een keer met het zadel bij je langs komen zodat je kan kijken of het wat voor je kan zijn.

Zelf ben ik destijds heel goed geholpen door Esther Groen van Greendistance

Maar goed of dat een oplossing is voor jou weet ik natuurlijk niet omdat ik niet kamp met dezelfde klachten.

Trekker kan ik ook aanraden :j De Ultimate Luxury heeft een smalle zit. Ook fijn is dat je de boommaat heel makkelijk kan aanpassen, dus als je paardje (verder) afvalt of van bespiering veranderd kan het zadel gewoon meeveranderen. Wij gebruiken onze Trekker voor een draver, een kleine new forest én voor een flink uit de kluiten gewassen fjord. Past alle drie prima. De ruiter van de Fjord kreeg ook bekkenklachten met haar eigen zadel, maar met de Trekker gaat het veel beter. Ook best fijne prijsklasse ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 11:33

Dat is ook nog een optie, inderdaad, als de Ghost het toch niet blijkt te zijn. Heb ik toen als eens getest en zat ook lekker. Maar ik gad er 1 met vaste kniewrongen. Dat vond ik niks. Die luxury is volgens mij met verplaatsbare wrongen, toch?

Maar ga eerst voor de Ghost. Ik kijk er echt naar uit! Wel een beetje lang wachten, helaas, maarja. Kan niet alles hebben, nietwaar.... :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:56

Ik heb ook een Trekker gehad en dat was voor de vernieuwde Ghost op de markt kwam inderdaad de beste optie voor ons maar qua smalle zit wat mij betreft niet vergelijkbaar met de Ghost. Met de Trekker kon in rijden maar met langere ritten kreeg ik toch weer last en ging ik 'ingeknikt' zitten met mijn slechte heup om die te ontlasten. Met de Ghost is dat geen probleem meer en kan ik recht zitten, ook op lange ritten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 12:12

Swift schreef:
Ik heb ook een Trekker gehad en dat was voor de vernieuwde Ghost op de markt kwam inderdaad de beste optie voor ons maar qua smalle zit wat mij betreft niet vergelijkbaar met de Ghost. Met de Trekker kon in rijden maar met langere ritten kreeg ik toch weer last en ging ik 'ingeknikt' zitten met mijn slechte heup om die te ontlasten. Met de Ghost is dat geen probleem meer en kan ik recht zitten, ook op lange ritten.

Dit klinkt zo goed! Ik hoop echt dat dat ook voor mij geldt. Ik ga voor de Quevis Agnello Picolo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:39

Het is een hele tijd geleden, maar heb éíndelijk mijn nieuwe Gost-zadel kunnen proberen!

Ik moet zeggen, ik moet er erg aan wennen. Ik ben boomloze zadels gewend, rij heel regelmatig zonder zadel (niet op dit brede paard dan) en mijn balans is best goed, al zeg ik het zelf. Maar dit voelt als zonder zadel, maar mét beugels. En ik heb toch het idee dat ik wat meer in de stoelzit kom. Heb dus de beugels maar verhuisd naar de achterste ring. Eens kijken of dat helpt. Verder zit hij wel lekker. Ben heel benieuwd hoe ik me morgen voel! ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:42

Leuk! Even voor mijn beeldvorming: heb je ook een Ghost met lange zweetbladen getest? :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:46

Nee, ik heb er 1 met korte zweetbladen. De quevis. Ik wilde zo weinig mogelijk tussen mij en het paard, ivm de breedte van mijn paard en mijn beperking in het bekken.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:34

Ik denk dat het gewoon even wennen is.
Ik had jou een tijdje geleden volgens mij een pb gestuurd omdat ik ook op zoek was naar een oplossing. Uiteindelijk heb ik zelf ook de Ghost Quevis gekocht. Heb hem nu al een paar weken. In het begin vond ik het ook erg wiebelig. Ik ben het helemaal eens met de zin 'Het zadel dat er niet is', wat ze over de Ghost zeggen.
Ondertussen ben ik er aan gewend en vind ik het echt heeeerlijk zitten. Veel minder pijn aan mijn benen (wat ik in m'n dressuurzadel heel erg had).

Ik hoop dat het voor jou ook gewoon wennen is en dat je straks ook heerlijk zit ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 18:37

Het lijkt er vooralsnog wel op. Ik voel nog niks in mijn liezen. Dus ik heb goede hoop!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:25

Wat fijn om te lezen *\o/*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:32

ik heb ondertussen een hidalgo mallorca op mijn breed trekpaard. Ik zit er erg fijn in, zelfs minder breed dan in mijn massimo. Echter heb ik nog wat problemen betreft de weinige schoftvrijheid.
ik hoop straks een flexee te kunnen overnemen of te testen, en dan overweeg ik eventueel om de massimo en de hidalgo te verkopen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:40

Ik ken iemand met een exact hetzelfde probleem. Ze kan haar fries daarom niet meer rijden en heeft daarom een klein gangenpaard gekocht, een rocky mountain horse. Voor haar fries heeft ze een bijrijder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 23:37

Denk toch dat ik het morgen ga voelen. Maar eens zien hoe erg. We zullen zien.

Zi n gangenpaard wil ik ook wel. En van die paardjes heb ik inderdaad geen last. Maar ik heb al 5 paarden en aangezien hier niks de deur uit gaat, is dit wat het is.

Ik heb al een tijd niet gereden, dus ik moet zelf ook weer 'trainen'. Ik hoop dat de ghost zijn werk gaat doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:36

Ik maakte me gisteren wel een beetje zorgen over hoeveel pijn ik zou hebben vandaag, maar het valt alles mee! *\o/*

Zou zelfs zo kunnen worden dat ik er tzt geen last meer van heb (als ik weer km's ga maken). Maar zelfs hier kan ik wel mee leven. Ziet er dus positief uit. Ik ben blij!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:39

Wat een top bericht TS.

Las net dat er BUA zadels op de markt komen en toen moest ik gelijk aan dit topic denken.

Maar gelukkig heb je al wat gevonden!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:26

Wat zijn BUA zadels? Altijd goed om ieys achter de hand te hebben, hè? :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:17

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 18:47

Tnx! Die hou ik zeker in gedachten!