Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nouvel schreef:Het is inderdaad best lastig om je zadel op de juiste plek te houden als je een wat buikig paard hebt met de singelplek dicht tegen de voorbenen aan.
Vaan kun je dan je zadel wel goed naar achteren leggen bij het opzadelen, maar schuift het uiteindelijk weer naar de makkelijkste plek toe...
MartineC1711 schreef:Nou dan zal ik het maar toegeven; ik vind het vaak lastig om te kijken of het zadel goed ligt. Mijn instructrice zei het laatst al, je mag 'm wel iets meer naar achteren leggen..
Toch blijf ik dat wel lastig vinden.
Nouvel schreef:Het is inderdaad best lastig om je zadel op de juiste plek te houden als je een wat buikig paard hebt met de singelplek dicht tegen de voorbenen aan.
Vaan kun je dan je zadel wel goed naar achteren leggen bij het opzadelen, maar schuift het uiteindelijk weer naar de makkelijkste plek toe...
Maar er zijn ook nog zat mensen die gewoon al te ver naar voren opzadelen...

Starbreeze schreef:Nouvel schreef:Het is inderdaad best lastig om je zadel op de juiste plek te houden als je een wat buikig paard hebt met de singelplek dicht tegen de voorbenen aan.
Maar er zijn ook nog zat mensen die gewoon al te ver naar voren opzadelen...
Mijn paard heeft ook zo'n lastige bouw, hoge schoft, breed in de schouders, singelplek die erg ver naar voren ligt.
Ik heb nu een zadel waarbij de voorste singelstoot ook door de wrong gehaald kan worden, dit scheelt zeker al een cm of 5, daarnaast rij ik met een gebogen comfortsingel, zadel ligt echt perfect achter de schouder nu en blijft daar ook liggen
Foto van leenzadel met singelstoot in normale positie:
[ [url=m/K4IBsU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leenzadel met voorste stoot door de wrong
[ [url=m/LpqsPI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mijn zadel icm comfortsingel:
[ [url=m/Ct4vyW.jpg]Afbeelding[/url] ]
en is voor hem op maat gemaakt (Schutte). Ik zal morgen een foto zonder dekje maken.
dat lijkt zo wel idd. Wanneer het bij hem niet goed ligt laat hij dat direct merken. Het zadel is op zijn breedte gemaakt maar hij gaf zelfs aan dat niet prettig te vinden. Na een verbreding van enkele mm's vond meneer het wel goed.

Starbreeze schreef:@Hannanas en Nouvel, dat lijkt misschien zo door het dekje maar mijn zadel ligt daar enkele cm achter de schoudersen is voor hem op maat gemaakt (Schutte). Ik zal morgen een foto zonder dekje maken.
De kleine singelplek wordt niet groter helaas dus dit is het best haalbare. De stoot loopt recht naar beneden en er knelt niets, hij heeft een bol buikjedat lijkt zo wel idd. Wanneer het bij hem niet goed ligt laat hij dat direct merken. Het zadel is op zijn breedte gemaakt maar hij gaf zelfs aan dat niet prettig te vinden. Na een verbreding van enkele mm's vond meneer het wel goed.
Prins op de erwt is het haha.
Er zitten zelfs uitsnedes in het kussen voor zijn grote schouders.
[ [url=m/WnCp7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Starbreeze schreef:Het zadel ligt enkele cm's achter de schouders, hoe ver moet ie dan terug liggen volgens jou?