Pfff, bestaan ze überhaupt? Dubbelgebr. trens 20,5 á 21cm!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:07

Is Nicky's Keet nu officieel dicht of bestaat de winkel an sich nog wel? Heb daar eens voor mijn verzameling een 20,5 cm bit gekocht namelijk, Billy Allen toen.

Mag Ebay eventueel ook?
Laat Ebay maar, op .co.uk en .com ben ik geen dubbel gebroken tegen gekomen in die maat. :n

terpentijn

Re: Pfff, bestaan ze überhaupt? Dubbelgebr. trens 20,5 á 21cm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:10

Heb net iemand gevraagd die ook Trekpaarden heeft (Belgische) maar die gebruikt ook alleen een stangbit, hebbie dus ook weer niks aan...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:11

Yup vriendin van mij rijd ook op haar trekpaard maar kon ook alleen een stang vinden dus dat maar gebruikt :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:13

Bedankt voor de link, Nienschaap!

Toch vreemd, alsof Trekpaarden een harde mond hebben van nature dan 'gewone' paarden. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:16

Je kunt http://www.thehorsebitshop.com/ ook benaderen, die mensen weten uit de raarste hoeken van de wereld precies jouw bit vandaan te toveren (of thans diegene die ik dan wilde voor mijn verzameling). :P

[edit] heb ze gemaild voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:22

Dat is lief!
Iris heeft dat ook al gedaan en ze hebben al gereageerd. :o
Ik denk dat ik dat maar ga doen, al wacht ik nog even antwoord van een ander mailtje af. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:24

Serieus? Dacht dat ik het topic grondig door had gelezen. :o

[edit] Eerste pagina meteen al, stom van mij. #) Ik moest ze toevallig toch nog mailen en moest meteen hier aan denken, zal mijn enthousiasme wel geweest zijn. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:25

Ben ook erg benieuwd of het gaat lukken. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:27

Bokker spicegirl weet ook altijd bitten links en rechts vandaan te toveren, heb ik ook al vele juweeltjes aan te danken, wellicht kan zij je helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:28

Ik zal het onthouden, mocht ik geen reactie krijgen van Trust. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:29

Nu wil ik ze ook vinden, slecht voor mijn planning dit. _O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:30

KoudbloedKim schreef:
Bedankt voor de link, Nienschaap!

Toch vreemd, alsof Trekpaarden een harde mond hebben van nature dan 'gewone' paarden. :=

Waarom zou een ongebroken bit per definitie strenger zijn dan een dubbelgebroken bit? Is van meerdere factoren afhankelijk in de paardenmond en de ruiter.

Zou je niet eens een bitpasser kunnen bellen? Wellicht dat zij ideeën hebben voor bitten.

Overigens vind ik 60/80 euro niet extreem duur voor een bit, de Sprenger bitten beginnen pas bij die prijzen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:33

Haha, ik meen dat ik een héle tijd geleden eentje had gevonden, maar ik kan hem echt nergens meer vinden.

Kaitlyn, zie je mij dat ergens zeggen? :)
Heb al contact gehad met een bitpasser, maar hij kon mij ook niet verder helpen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:37

KoudbloedKim schreef:
Haha, ik meen dat ik een héle tijd geleden eentje had gevonden, maar ik kan hem echt nergens meer vinden.

Kaitlyn, zie je mij dat ergens zeggen? :)
Heb al contact gehad met een bitpasser, maar hij kon mij ook niet verder helpen.

Niet met die woorden, maar je reageerde op een Bokker boven je waarvan de vriendin alleen een stang kon vinden in die maat, dat het lijkt alsof trekpaarden een harde mond hebben. Maar het bit hoeft dus niet per definitie daar iets over te zeggen.

Excuses als ik je verkeerd begrepen heb daarin. :)

Jammer dat de bitpasser je niet verder kon helpen. Hoop dat je snel vindt wat je zoekt. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:38

Ik heb ook even voor je gezicht bij diverse leveranciers, maar bij geen enkele te bestellen.
Grootste was een dubbel gebroken B stang in 19.5 (met 3 ringen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:40

Kaitlyn, ik bedoel meer dan heel veel [ras]-eigenaren er bij voorbaat al een stang (vaak menbitten met hefboomwerking) induwen, omdat ze verwachten dat dit ras door een trensje rent, terwijl dat helemaal niet het geval is.
Het bit is zo scherp als de hand van de ruiter, maar waarom zou je er een Liverpoolstang inhangen, als je ook op een Trensje kunt rijden. :)

Kiki1976, dat is jammer.
Ik ga morgen of dit weekend Kim's mond even goed opmeten, dan weten we de exacte maat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:41

KoudbloedKim schreef:
Kaitlyn, ik bedoel meer dan heel veel Trekpaard-eigenaren er bij voorbaat al een stang (vaak menbitten met hefboomwerking) induwen, omdat ze verwachten dat dit ras door een trensje rent, terwijl dat helemaal niet het geval is.
Het bit is zo scherp als de hand van de ruiter, maar waarom zou je er een Liverpoolstang inhangen, als je ook op een Trensje kunt rijden. :)

Kiki1976, dat is jammer.
Ik ga morgen of dit weekend Kim's mond even goed opmeten, dan weten we de exacte maat.

Oh op die manier, dan had ik je inderdaad niet goed begrepen. :o Sorry!

Ik ben het absoluut met je eens hoor, als het vriendelijker kan waarom niet?

Ik ben op Duitse sites aan het zoeken maar tot nog toe was 18.5 het grootste dat ik kon vinden. Zal nog even doorzoeken, je weet nooit wat je "per ongeluk expres" tegenkomt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:45

Inderdaad, ik vergeet alleen op zulke momenten om het op te slaan en tegen de tijd dat ik het dan nodig heb, kan ik het niet weer vinden. :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:52

Klinkt vrij herkenbaar. :+ :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:57

Joh verzenden uit de uk met royal airmail is niet 30 euro. Per flop betaalde ik voor 100 gram 3 pond. Klein pakje zal max 7 pond zijn. Bestel vaak via ebay in engeland en heb nog nooit zoveel betaald.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:48

ik zal komend weekend Morries reservebit even opmeten, dat is precies wat je zoekt, maar ik weet zo snel even niet hoe groot ie is, zal ook wel iets in die richting zijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:56

jeeejtje dat is nog eens een maat haha! :')

Ummh tja zo snel weet ik ook niks, misschien als er boerderijen bij je in de buurt zin daar eens vragen, zie altied wel zo'n oud spul liggen misschien zit daar toch nog iets bij? Ik zal ook eens even in de kast kijken want ik heb ontiegelijk veel van mijn opa gekregen van dat groot soort spul! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:57

Bedankt, Morrie. :j

Hier in de buurt zijn zeer weinig mensen met Trekpaarden helaas en al helemaal onder het zadel.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:58

klinkt raar maar trekpaard stamboeken eens een mailtje sturen?

Misschien weten hun iemand die ze verkoopt of maakt? Zullen toch meer mensen tegen aanlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:59

Ik ken eigenlijk al een heel groot deel van alle Trekpaarden-verkooplocaties. :o
Loop al bijna 8 jaar tegen de problemen aan. _O-
Dus ik vrees dat die geen aanvullende informatie hebben.