Nieuwe type neusriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:32

Krijg net dit terug van de KNHS:

Op dit moment is deze neusriem niet toegestaan. Enkel de neusriemen benoemd in het wedstrijdreglement zijn toegestaan. Deze neusriem wordt bevestigd aan het bit, en dat komt niet voor in ons reglement.

-O-

Anoniem

Re: Nieuwe type neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:37

Ja precies wat ze mij ook verteld hebben inderdaad..

Dus als ze het al gaan veranderen zal het pas op zn vroegst 1 april 2016 worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:40

Ik heb even teruggemaild met vraag of er kans is dat er wel verandering in komt, dan zal het inderdaad pas wel 1 april worden maar dat is even niet anders.
Ben gewoon benieuwd wat ze met zo'n 'nieuw product' gaan doen, of ze er wel naar gaan/kunnen kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:43

Ja 1 april volgend jaar he :) want de verandering van dit jaar liggen er al.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:50

KimD schreef:
Ja want ik wilde eigenlijk een lage neusriem aanschaffen, maar ik vind dit er eigenlijk nog prettiger uitzien.

Een lage neusriem is echt niet vriendelijker dan een hoge :)

zie zooo vaak met inspanning dat de neus helemaal dichtgedrukt word door die lage neusriemen! :) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:01

Elke neusriem die vastgesnoerd wordt is een prut neusriem, hoog, laag , gecombineerd maakt niet uit.

De neusriem is zo vriendelijk als de hand die hem dichtmaakt :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:08

Yvank_ schreef:
Elke neusriem die vastgesnoerd wordt is een prut neusriem, hoog, laag , gecombineerd maakt niet uit.

De neusriem is zo vriendelijk als de hand die hem dichtmaakt :)

Precies! *D :o

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:16

Ik ga dit ook eens uittesten (met een gewone sperriem), want mijn merrie heeft ook een heel gevoelige moeilijke mond, ze doet bij het minste haar mond open, of trekt haar onderlip omlaag. Ik rij momenteel met een lage neusriem, wat haar beter ligt als een gecombineerde, maar ik snoer sowieso niets toe (ondanks dat sommige professionals het je anders proberen aan te praten! -O- )

Benieuwd naar het resultaat! Wel jammer dat je er niet mag mee starten...indien dit goed werkt voor mijn merrie zal ik dit bij onze federatie ook moeten navragen...maar ik vrees ervoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:23

Yvank_ schreef:
Ja 1 april volgend jaar he :) want de verandering van dit jaar liggen er al.

Oh ja inderdaad -O-

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:26

Diortje_vds schreef:
Ik ga dit ook eens uittesten (met een gewone sperriem), want mijn merrie heeft ook een heel gevoelige moeilijke mond, ze doet bij het minste haar mond open, of trekt haar onderlip omlaag. Ik rij momenteel met een lage neusriem, wat haar beter ligt als een gecombineerde, maar ik snoer sowieso niets toe (ondanks dat sommige professionals het je anders proberen aan te praten! -O- )

Benieuwd naar het resultaat! Wel jammer dat je er niet mag mee starten...indien dit goed werkt voor mijn merrie zal ik dit bij onze federatie ook moeten navragen...maar ik vrees ervoor...

Ik liep eens stage in omg woudenberg. Bij iemand in de subtop. Het paard die ze trainde voor een klant was constant aan het staken. ze schopte, en hing in die teugels. hij gooide uit blinde paniek zijn tong over het bit, en toen moest ik eraan HANGEN. ik ben toen ook weg gelopen. stelletje debielen....

-O- Maargoed, weer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:40

Ik kom trouwens mijn mening even wijzigen.
Ik heb gister voor het eerst met deze neusriem gesprongen (met mijn merrie die best heet kan worden van springen).
Na 3 sprongen ben ik afgestapt en heb m'n normale neusriem weer omgedaan. Met deze had ik 0,0 te vertellen omdat m'n hulpen gewoon niet doorkwamen, daar had ik vorige week met de dressuur ook al wat last van, maar minder.
Merrie had na 1 sprong al door dat ik d'r niet is een keer flink op de rem kon trekken om omtrekken, en met mijn slimme fanatieke springpown werkte dat helaas dus niet...

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:51

Heb het gisteren uitgetest, op links voelde het heel fijn en deed ze haar mond niet meer open, maar op rechts werd ze heel lastig en wou helemaal niet nageven.

Misschien probeer ik het nogmaals maar het voelde niet goed. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:58

Anoniem schreef:
Ik las trouwens dan [naam] zei dat ze klein uitvallen, ik heb gewoon een Full besteld en moest er een gaatje bijprikken :=
Wij hebben hem ook op z'n langst of 1 na langst, terwijl [naam] maar een smal koppie heeft. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:59

Die van mij heeft een smal maar wel "lang" hoofd, zal het ook wel mee te maken hebben haha

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:20

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze neusriem?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:05

Dyonne schreef:
[ Afbeelding ]
Blijft op zich prima zitten met de sperriem zo dubbel.

Ik heb mijn sperriem ook zo gedaan alleen dat vond zijn neusje niet zo prettig.. Misschien dat het leer te hard was? Maar dat wordt hem niet.. Ik denk dat zodra ik mijn bonus heb de Micklem Competition ga namen. Zit nog te twijfelen of ik deze voor in de tussentijd ga nemen..