Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilangok schreef:Vandaag mijn nieuwe Cheyenne maat 1 gepast, op de foto trouwens niet aangesingelt. Ik ga er nog wel een andere pad bij kopen, gewoon de pad van barefoot of een andere bruine/zwarte pad die het zadel wat beter aansluit (als iemand nog een pad kwijt wilt, graag, haha).
De bedoeling is dat er nog endurancefenders en westernbeugels aankomen, en misschien ook nog een fork ipv een pommel.
[ Afbeelding ]
TinePine schreef:ilangok schreef:Vandaag mijn nieuwe Cheyenne maat 1 gepast, op de foto trouwens niet aangesingelt. Ik ga er nog wel een andere pad bij kopen, gewoon de pad van barefoot of een andere bruine/zwarte pad die het zadel wat beter aansluit (als iemand nog een pad kwijt wilt, graag, haha).
De bedoeling is dat er nog endurancefenders en westernbeugels aankomen, en misschien ook nog een fork ipv een pommel.
[ Afbeelding ]
Je hebt er nog geen singel aan, maar hij kijkt wel erg hoog te liggen. Is de pommel niet te smal?
tjaakje schreef:ilangok schreef:Vandaag mijn nieuwe Cheyenne maat 1 gepast, op de foto trouwens niet aangesingelt. Ik ga er nog wel een andere pad bij kopen, gewoon de pad van barefoot of een andere bruine/zwarte pad die het zadel wat beter aansluit (als iemand nog een pad kwijt wilt, graag, haha).
Bij gebrek aan is dat ook wat lastig, zo te zien
Meert schreef:Iemand hier ervaring met de combinatie boomloos zadel en een paard met een holle rug? Blijft het zadel mooi de rug volgen en de druk goed verdelen?
Meert schreef:Iemand hier ervaring met de combinatie boomloos zadel en een paard met een holle rug? Blijft het zadel mooi de rug volgen en de druk goed verdelen?
nienke07 schreef:Meert schreef:Iemand hier ervaring met de combinatie boomloos zadel en een paard met een holle rug? Blijft het zadel mooi de rug volgen en de druk goed verdelen?
Bij een boomloos zadel is nooit sprake van drukverdeling. Wel van drukpuntvermindering. Daar waar bij een paard met holle rug een boomzadel drukpunten zal veroorzaken aan voor en achterkant (waar het gewicht zich op twee punten in je paard 'boort' omdat het zadel in het midden zweeft) zullen de meeste boomzadels zich wat voegen naar de holling van de rug van je paard, zodat dit soort bridge-drukpunten vermeden worden. Uiteindelijk zal het toch een kwestie van proberen zijn. Gelukkig kan dit bij de meeste boomloze zadelverkopers![]()