We zijn er uit in ieder geval. Haar rug was veels te kort opgemeten en bij een andere zadelmaker hebben we vandaag wawt andere zadels geprobeerd. Eerst een zadel dat te weinig knieruimte voor mij had, ik was snel afgestapt.
Daarna probeerden we een Sella zadel, maar dat pastte voor [naam] niet goed en ze protesteerde heel heftig toen ik vroeg om galop. Vervolgens een passier zadel, hier liep ze netjes mee en veel ruimer dan met haar vorige zadel. Als laatste nog een ander model van Sella, die schoof en zat ook niet zo lekker.
Omdat de passier nog niet helemaal lekker zat hebben we die een beetje opgevuld en toen nog een keer geprobeerd. Eerst in de binnenbak, maar daar ging ze heel erg met haar hoofd naar buiten en klieren. Daarna zijn we even in de buitenbak gaan rijden en toen heeft ze nog een beetje geprotesteerd maar het rijden zelf ging goed en het kwam niet door het zadel. Zelfs op de rechterhand kon ze aanspringen in galop zonder te bokken, als ik niet te veel hulp gaf (ze is een gevoelig paard).
Uiteindelijk hebben we dus gekozen voor de passier, dus binnenkort kunnen we weer rijden. Voor de zekerheid komt vrijdag ook nog de fysio langs om haar te controleren.
Valt wel mee hoe verassend dat is. Dat valt onder verkoop techniek waardoor de €4000 zadels ineens de enige optie is. Het verbaasde mij al dat ik elke keer een draagvlak van 43 cm uit hun berekening tegen kom. Ongeacht het type paard.
Fijn dat er voor jullie als combinatie een passend zadel gevonden is!
De Massimo dressuur II was voor mij ook verschrikkelijk.. Ik ben uiteindelijk bij de Massimo Tölt II uitgekomen.. Ik ben er erg blij mee.. En ook met de service van de zadelpasser... Ik was er ook heilig van overtuigd dat ik franse kussens moest voor mijn pony, maar dat was ook niet nodig, het zadel was al kort genoeg
Mnon1994
Geplaatst: 08-11-14 17:00
Ik heb een knight rider model knight. Is volgens mijn zadelmaker ook een kort zadel. Weet alleen niet of die 43 cm is.