Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MaricoGraphy schreef:Tja heb gisteren nog gesproken met de eigenaar over een 3e paard erbij zetten omdat de fjord op een leeftijd is dat het op een dag ineens dood in de wei kan liggen. Hetzelfde met astra eigenlijk. Maar mijn vriend vind dat ik moet wachten met een paard erbij zetten tot 1 van hun werkelijk dood is.
Ik wil wel stoppen met rijden, maar volgens de da kan het geen kwaad om ze dagelijks een half uur te rijden. Hoor dus alleen tegenstrijdige dingen. Wat voor mij ook alleen maar verwarrend is.
Ik denk dat je vriend geen ongelijk heeft met betrekking tot de hond hoor; het is een levend wezen, dat paard ook. Ik denk dat je vriend niet hard voor je wil zijn en het daarom zo prima in de perken houdt; voor jouw veiligheid maar ook die van de dieren waar je je mee bezig houdt. MaricoGraphy schreef:De da heeft zelf gezegd dat beide paarden gerust elke dag een half uur bereden mogen worden.
Staat ook enkele posts terug.
MaricoGraphy schreef:Wat rijlessen betreft, ik heb geld ervoor want ik werk fulltime. Maar mijn vriend beslist eigg wat ik mag doen. Net zoals aankopen van een paard of een hond. Daar beslist mijn vriend over. Van hem mag ik al blij zijn dat ik de hond gekrege heb en dat in zondags met de paarden van ons kennissen bezig kan zijn.
, maar ik persoonlijk vind dat een relatie altijd op basis van gelijkwaardigheid moet zijn en dat je samen beslissingen moet nemen. Zou er niet aan moeten denken dat mijn man over mijn tijd zou gaan beslissen. Poeh... 

Babootje schreef:MaricoGraphy schreef:Maar momenteel gaat rijles voor rijbewijs even voor.
Dit is ook weer zoiets. Ik verbaas me hier zo over...
Als je geen geld hebt om te leren paardrijden, ga dan niet paardrijden.
Evelijn schreef:Wat een leuke gezellige en gelijkwaardige relatie heb jij, MaricoGraphy
Net als dat mijn vriend bij sommige 'uitspattingen' ook van mij te horen krijgt; zou je dat nou wel doen?

MaricoGraphy schreef:Nou dat was even veel leeswerk![]()
Heb alles gelezen, maar in mijn vorige topic mocht ik geen paard. Nu mag ik wel ene als astra of mylord sterft.
Ma bon dit topic gaat over het zadel en niets anders. Heb daar intussen wel antwoord op gekregen.
chelle_dora schreef:Evelijn schreef:Wat een leuke gezellige en gelijkwaardige relatie heb jij, MaricoGraphy
Dat heb jij snel beoordeeld hier!
Die vriend heeft denk ik iets meer inzicht dan de TS zal hebben. Dat heeft niets te maken met een gelijkwaardige relatie, maar wel met de zorg voor een dier op je nemen, ook wanneer het niet zo goed uitkomt en ook wanneer je zelf ziek zwak of misselijk bent. Ik 'ken' TS een beetje van de voorgaande topics en daarin komt wel heel erg naar boven dat ze best impulsief handelt naar mijn idee. En dat is geen schande, maar om dan de relatie af te schilderen als 'niet gelijkwaardig'. Ik mag ook wel eens iets niet kopen van m'n vriend, en dat is maar goed ook, anders zou het hele huis vol zitten met katten, honden, konijnen, pythons en hoeveel m'n vriend ook van me houdt, dat trekt ie echt nietNet als dat mijn vriend bij sommige 'uitspattingen' ook van mij te horen krijgt; zou je dat nou wel doen?
Zou het juist geen gelijkwaardige relatie vinden als je lak aan je vriend hebt en op die manier lekker ieder dier koopt wat los en vast zit 'en anders gunt ie het je vast niet'. Want wat nou als TS straks terug naar school wil, of werkeloos raakt o.i.d... Dan moet haar vriend ervoor opdraaien? Voor iets waar hij het vanaf begin af aan al niet mee eens is geweest. Nee, dát is een gelijkwaardige relatie, even vergeten
Begrijp me niet verkeerd hoor, want het is niet zo dat ik voor alles wat ik wil in drievoud een verzoek moet indienen, maar het is wel een stukje bewustwording wat ik juist heb geleerd nadat ik ben gaan samenwonen met 'm; vanuit huis kreeg ik ook altijd 'alles wat je wil, moet je gewoon halen, we zien wel hoe we dat doen' maar als 14 jarige ga je voorlopig toch het huis niet uit. Met als gevolg dat we met behoorlijk wat katten zaten, honden, reptielen, knaagdiertjes, we hadden meer exotische dieren dan Diergaarde Blijdorp bij wijze van spreken
Soms is het ook goed om een keer néé te horen zodat je eerst kunt nadenken ; kan ik dit dier verzorgen, kan ik de verantwoording voor zo'n dier nemen, wat als er zus of zo gebeurt, hoe moet ik dat dan oplossen en last but not least; als ik er niet voor kan zorgen, wíl mijn wederhelft daar dan mee opgezadelt worden? Ik mis in dit verhaal namelijk wel even of dat TS samenwoont met haar vriend of thuis woont. Als je samenwoont, lijkt het me namelijk niet meer dan logisch dat je niet zomaar levende wezens aanschaft, maar dit wel even checkt of dit oké is. En ik snap zijn beredenatie ook wel; waarom zou jij je nu druk moeten maken om het (mogelijk!) alleen staan van het paard van een ander? Ik denk dat TS haar vriend haar wel wat vaker meemaakt dan wij op Bokt. Hij zal echt niet zomaar 'nee' hebben gezegd, maar het is wel maar net hoe je het brengt natuurlijk.
Batlow; ik vind jouw situatie toch dusdanig anders; allereerst is het bij jouw situatie je eigen dier waar je in investeert en vind ik jouw posts altijd een stuk meer kennis overdragen dan die van TS (TS, dit is géén verwijt, we moeten namelijk allemaal leren maar het is nou eenmaal wel zo). Jij probeert de juiste keuzes te maken en gaat niet over 1 nacht ijs, ik kom je vaker tegen in topics en dan vind ik altijd dat je behoorlijk wijs met je paarden om gaat.
Maar ik snap in die zin Babootje d'r uitspraak namelijk wél: als je niet wil investeren in je eigen kennis, en in goede attributen om een paard te verzorgen én te rijden, hoor je m.i. ook niet op een paard thuis hoor. Dat klinkt wellicht harder dan bedoelt is, maar ik kan toch ook moeilijk een kat aanschaffen als ik er geen geld voor heb, maar ach ,water en brood moet lukken toch? De katten buiten hebben ook geen natvoer/brokjes/kattenmelk et cetera dus waarom zou deze dat wel nodig hebben? Ik geef hem wel een plukje gras, doet ie het ook vast prima op. Dat werkt zo niet. Het zou heel handig zijn als dat wel zo is, maar sommige dieren zijn duur in aanschaf, en duur in onderhoud en vergen inzicht en kunde. Als je dat (nog) niet hebt is dat geen schande, maar als je iedereen uitkaffert voor asociaal en toch je zin doordrijft, moet je i.m.o. niet raar opkijken als je over 4 jaar met een kapot paard zit, én zonder vriend.