Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:38

Annem84 schreef:
Friesam, misschien is een equestor iets voor je? Ze zijn speciaal gemaakt voor barokke paarden.

Ik heb er ook 1 voor mijn fries met brede boom en breed tussenkanaal. Ik heb destijds mij equestor levade gekocht voor 400 euro. Ben er nog steeds blij mee!

Had ook een mooie gezien op marktplaats, helaas erg ver weg.

Vind ons budget ook groot genoeg om 1x per week door het bos te hobbelen.

Boomloos is geen optie. Hadden voor ons andere paard een barefoot arizona maar op de Fries kon je niet meer opstappen en ook onder het rijden alle kanten op.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:29

Friesam.
Ik een massimo springzadel springen 2 te koop.
de kleur is bruin. En hij is 17.5 inch..
Hij staat nog niet op internet maar bij interesse kun je PBen.

hij is vrij ruim binnen je budget.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:10

Is het zadel van Carola dan niet voor jou Friesam? Dit heeft dus een hele wijde kamer lees ik hierboven.

Heb een Kieffer dressuurzadel binnen je budget maar die is medium. Denk niet dat die op een Fries gaat passen.

JewEmm

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:13

Mijn Kieffer dressuur zadel zou dan misschien wel passen. Die heeft op Shires gelegen. Het is in je budget, maar dan wel weer wat ver weg...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:17

Welk type heb jij JewEmm?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:34

Lech Profi, 18"

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:39

Ik ken het :')
2 zadels te koop waarvan een Prestige maar na een pb'tje stopt het al ....
Ik wil ook niet te hard zakken in prijs want ze zijn meer waard.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:50

Percy schreef:
Is het zadel van Carola dan niet voor jou Friesam? Dit heeft dus een hele wijde kamer lees ik hierboven.

Heb een Kieffer dressuurzadel binnen je budget maar die is medium. Denk niet dat die op een Fries gaat passen.

Het zadel heeft inderdaad een wijde kamer voor een zadel met Medium boom alleen woon ik denk ik te ver weg om te passen.
Mijn advertentie heb ik aangepast nav de reacties in dit topic en mijn eigen idee erbij. Ik ben benieuwd of ik daardoor meer reacties krijg.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:55

Ik hoop het voor je Carola, ga de advertentie's er zelf maar eens opzetten denk ik. Jammer dat jullie zo ver uit elkaar wonen want jouw zadel zou best eens kunnen passen. Zal eens in je advertentie spieken.

Ik heb ook een Lech profi maar dan 17,5 inch. Mijn dochter was weg van dat zadel maar het paard waar het op lag is verkocht en op de andere twee lag het niet goed.

Ik weet wel dat Prestige erg duur is Alarm_wlkp maar ze zijn tweedehands vaak wel goedkoper te krijgen dan wat jij vraagt. Als koper zoek je toch naar de lager geprijsde zadels. En ik weet niet hoe het bij jouw Prestige zit maar die van ons heeft een foamvulling dus die kan niet aangepast worden. Dat ligt of dat ligt niet. Wij hebben de dressage nog wat.

*edit* Carola, goede advertentie, mis alleen de wijde kamer, kan best interessant zijn voor mensen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:15

Carola, die eerste foto zou ik aanpassen. Zwart zadel met deels zwarte achtergrond. Zo kun je het zadel niet goed zien.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:19

Percy schreef:

Even als tip, je weet dat je Kieffers door middel van infraroodlicht breder en smaller kan laten maken he?? Tenminste bijna alle Kieffers. Er zijn een paar modellen waarbij het niet kan, en de hele oude kunnen niet zo heel breed, maar heel vaak kan er dus nog wel wat mee gedaan worden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:25

Ik heb zelf 3 Kieffers liggen maar liggen toch niet lekker op dit paard.
Zoek zeker geen springzadel voor de Fries, helaas, springen kan die niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:18

Percy schreef:
*edit* Carola, goede advertentie, mis alleen de wijde kamer, kan best interessant zijn voor mensen.

Bedankt, ik had het verkeerd in mijn hoofd nadat ik hier iemand zag berichten over breed tussenkanaal. Voordat er verwarring is, het zadel van mij heeft een breed tussenkanaal, ik ga ervan uit dat dit hetzelfde is als een wijde kamer maar nu twijfel ik. Even voor de zekerheid aangepast in de advertentie.

belle_boef schreef:
Carola, die eerste foto zou ik aanpassen. Zwart zadel met deels zwarte achtergrond. Zo kun je het zadel niet goed zien.

Klopt, ik wou gisteren foto's maken van het zadel op mijn paard maar omdat het zadel thuis ligt ben ik daar niet aan toe gekomen. Ga ik deze week nog doen en dan de foto's aanpassen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 20:24

Mijne is net opgehaald! :D

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:14

He dat is balen he als je je zadel niet verkocht krijgt. Ik heb dinsdag mijn Prestige springzadel op MP gezet en in nog geen 3 min, had ik 6 mails en 3x gebeld.... binnen 5 min verkocht en binnen een half uur opgehaald..

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:16

Ah ik ken dit probleem erg goed.
Mijn zadel staat nu een half jaar te koop. Getaxeerd op 400 euro door de zadelmaker.
Mensen bieden er zo'n 300euro voor. maar dat vind ik gewoon echt te weinig.. Echt lastig

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:18

Nerootje schreef:
He dat is balen he als je je zadel niet verkocht krijgt. Ik heb dinsdag mijn Prestige springzadel op MP gezet en in nog geen 3 min, had ik 6 mails en 3x gebeld.... binnen 5 min verkocht en binnen een half uur opgehaald..

Hoeveel heb jij jouw Prestige zadel verkocht ? :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:24

Mi_Esperanza schreef:
Ah ik ken dit probleem erg goed.
Mijn zadel staat nu een half jaar te koop. Getaxeerd op 400 euro door de zadelmaker.
Mensen bieden er zo'n 300euro voor. maar dat vind ik gewoon echt te weinig.. Echt lastig

Denk dat 300 nog best redelijk is. Iemand die een zadel zoekt kijkt rond wat er is voor welke prijzen en wil daar nog iets onder gaan zitten. Wat een zadelmaker vind dat het waard is doet er niet echt toe. Mij zegt een taxatie in ieder geval niks. Hij kan wel vinden dat het 400 waard is, maar als er nog 10 van zulke zadels voor 350 te koop staan is het dat gewoon niet (om maar een voorbeeld te noemen). Doe je wel een tegenbod? Ik kom zo vaak tegen dat mensen een bod alleen maar afwijzen en dat is zonde.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:25

Blijft lastig..
Ik heb een zadel na iets meer dan een jaar en amper gebruikt te hebben ook voor minder dan de helft weg moeten doen, het brengt gewoon weinig op. Heb in korte tijd dus heel veel afgeschreven maargoed moest er vanaf want had een andere nodig, en anders blijf je er heel lang mee zitten in deze tijd.

Nerootje jij had dan waarschijnlijk ook gewoon een goede prijs! Dan gaat dat snel..

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:53

C_arola schreef:
Percy schreef:

Bedankt, ik had het verkeerd in mijn hoofd nadat ik hier iemand zag berichten over breed tussenkanaal. Voordat er verwarring is, het zadel van mij heeft een breed tussenkanaal, ik ga ervan uit dat dit hetzelfde is als een wijde kamer maar nu twijfel ik. Even voor de zekerheid aangepast in de advertentie.

belle_boef schreef:

Klopt, ik wou gisteren foto's maken van het zadel op mijn paard maar omdat het zadel thuis ligt ben ik daar niet aan toe gekomen. Ga ik deze week nog doen en dan de foto's aanpassen.

Een breed tussenkanaal zegt niet per se dat de kamer ook breed is.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:36

Aphrodite87 schreef:
Een breed tussenkanaal zegt niet per se dat de kamer ook breed is.

Dat vermoeden had ik later inderdaad ook vandaar dat ik het veranderd heb in de advertentie.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 06:42

Ik heb mijn twee zadels in zeer korte tijd verkocht. Ik ben ook onder de prijs gaan zitten. Dan maar iets minder erop verdienen, maar dan ben je in ieder geval wel je zadel kwijt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:28

Hoeveel was je dan onder de prijs gaan zitten? Ik probeer mijn zadel met nieuwprijs 1200, bij de zadelmaker gekocht voor 800 en verder nooit meer gebruikt, nu voor 300 te verkopen, maar zelfs dat lukt niet...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:57

Vind het grote nadeel van zadels via particulier dat je geen goede zadelmaker erbij hebt. Een zadel van 400 zou ik dan nog wel durven bij een makkelijk paard, maar daarboven koop ik hem bij een zadelmaker.
Paard die moeilijker is, neem ik al helemaal geen risico

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:13

Ik geef de potentiële kopers wel dw mogelijkheden om het zadel een paar dagen te houden. Kunnen ze het proberen en er hun eigen zadelmaker bij halen. Kweet: een kwestie van vertrouwen. Maar ik zou zelf ook geen zadel van een particulier kopen als ik het niet mag laten checken.
Heb mijn Anatomica begin april goed verkocht.