Ik wil graag evn een update plaatsen.
Ik heb inmiddels een wintec 500 dresuurzadel nieuwe versie aangeschaft. Paard is erg blij met de bredere ruimte tussen de kussens. Loopt al veel ruimer

Hij begint ook in te buigen over zijn hele lijf.
Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Als ik het zadel erop doe, en aansingel, kunnen er ruim drie, krap vier vingers tussen de schoft en het zadel. Ruimte genoeg dus. Bij het eerste stukje lopen blijft dat zo. Na een minuut of 5 begint het zadel te zakken en tijdens het rijden wisselt de afstand steeds. 2 vingers, helemaal vast, 1 vinger, twee vingers, helemaal vast, 3 vingers.. Heel vaag

Waarschijnlijk doet kamulet iets met lopen oid, anders kan ik de verschillen niet verklaren.
De zadelmaker zei dat ik er een blauwe boom in moest doen en dat het dan goed zou moeten zijn. Dit heb ik gedaan, en geprobeerd, maar dus het bovengeschreven probleem. Toen heb ik de smallere boom erin gedaan (zwart), en daarmee hetzelfde probleem. Helaas brugt het zadel dan, dus dat is ook niet de bedoeling.
Van de week geprobeerd er een bontje onder te leggen. zadel blijft dan bij de schoft vrij, en ligt mooier, maar paard gaat lopen met de rem erop, zoals hij ook bij mijn stubben zadel deed.
Van de week komt de zadelmaker nog een keer (was op vakantie) dus zal hem dan nog maar eens het geval voorleggen.
Hebben jullie een idee hoe dit kan of wat ik eraan kan doen?