Op wat voor 'n zadel rij jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Op wat voor 'n zadel rij jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:50

ik rijd op een sommer dressuurzadel erg fijn zadel die ook mee kan groeien met je paard.
Voor mijn tinker heb ik een hulsebos zadel de wb3 of de 4 in ieder geval heeft het een diepe zit

en nu twijfel ik of ik een arno brandt zadel aan laat meten of een hulsebos

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:55

Prestige zilver star, veelzijdig/spring.

Heel blij mee!

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:56

Ik rijd op een Barefoot Cheyenne. Heerlijk ding maar je moet er wel van houden/op kunnen rijden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:01

Hulsebos dressuurzadel. Dit is mn tweede Hulsebos en ik vind het superfijne zadels, voor mij geen andere :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:01

op mijn jonge en oude paard (past op beide) ligt mijn dressuurzadel van merano denk ik
op mijn ander paard ligt nu mijn springzadel van stubben (ik rijd niet vaak met hem en meestal recreatief en als het kan rijd hij ook met het dressuurzadel

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:04

Ik heb een ainsley popular dressuurzadel. Zit heerlijk als een huis! :) daarvoor op een euroriding daimant soft seat draaitafel gereden. Was ook prima zadel , maar merk dat de ainsley zachter zit hihi.. Ben zelf niet echt weg van keiffer.. Vind ze niet fijn zitten.. Heb op 4 totaal verschillende keiffers gereden, en allemaal niet zo prettig.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:35

Kentaur Penelopa dressuurzadel, voorgaande een rossner zadel dressuur versie

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:28

Barefoot Barrydale. Boomloos bevalt toch beter voor mijn pony.

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:34

Judith1601 schreef:
Ik heb een ainsley popular dressuurzadel. Zit heerlijk als een huis! :) daarvoor op een euroriding daimant soft seat draaitafel gereden. Was ook prima zadel , maar merk dat de ainsley zachter zit hihi.. Ben zelf niet echt weg van keiffer.. Vind ze niet fijn zitten.. Heb op 4 totaal verschillende keiffers gereden, en allemaal niet zo prettig.

Kieffer is eerlijk gezegd ook niet mijn ding. Zowel de spring als dressuur zadels vind ik erg hard, is mijn tere kontje niet gewend :+
Ik zou eigenlijk nog even moeten wachten met het kopen van een nieuw zadel, de 4jarige die ik nu rij (half jr onder het zadel) heeft nog echt een kleuterlijfje. Grrr ik wil te veel :')
Laatst bijgewerkt door IkheetRuby op 17-01-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:34

Ik rijd op een Pools westernzadel met mijn arabier! Heerlijk zadel, zowel voor mij als voor mijn paard :)

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:34

ik rij meestal mijn paard met een springzadel van bates australiä en ik gebruik een lemetex magic als dressuur zadel verder heb ik nog een custom made western zadel en een kieffer springzadel voor mn pony's, en met een beetje geluk krijg ik binnekort met een beetje geluk krijg ik mijn CWD 2GS springzadel en dan komt er ook een fatsoenlijk dressuur zadel...

HollyDiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:37

Ik rijd nu op een veelzijdigheids zadel van Bates, zelfde idee als Wintec maar dan van leer. Zitten ook verwisselbare bomen in dus ideaal voor bijvoorbeeld een jong paard.
Ik heb ook een Isabell Werth dressuurzadel van Bates, vind ik ook een erg fijn zadel.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:43

Ik rij op een Equestor Movimenta, super blij mee!
Geeft paard enorm veel rug en schouder vrijheid, meer dan alle andere zadels. Zie mijn paard nog steeds veranderen in zijn spieren in positieven zin :)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:45

Ik heb verschillende zadels.

1 Dressuur KN zadel (zwart)
1 Dressuur wintec zadel (zwart)
1 Spring John stubben zadel (cream met navy)
1 dressuur merkloos (zwart)
1 VZH Natluel (cognac)
1 VZH G. Fieldhouse (zwart)
1 VZH Rider (beige met bruin)

Vind alle zadels wel erg fijn zitten, alleen op mijn Stubben het ik een bondje er op omdat hij nogal een harde zit heeft.

Zjoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:53

BeauWertz schreef:
ik rij meestal mijn paard met een springzadel van bates australiä en ik gebruik een lemetex magic als dressuur zadel verder heb ik nog een custom made western zadel en een kieffer springzadel voor mn pony's, en met een beetje geluk krijg ik binnekort met een beetje geluk krijg ik mijn CWD 2GS springzadel en dan komt er ook een fatsoenlijk dressuur zadel...

Ik vind de Lemetex juist wel heel fijn ook al is ie vrij hard, maar je hebt er geen gedrongen zit in. Ik lijk zo ongeveer de enige te zijn die dat vind haha

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:55

Ik heb een barefoot nevada
Erg blij mee zit erg lekker maar als het geld er is komt een een western zadel met boom ....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:57

Ik heb een Euroriding Diamant.
Onwijs blij mee. Goede pasvorm en hij zit heerlijk. Stevige kniewrongen en een redelijk diepe zit, maar nog wel genoeg ruimte om niet in een bepaalde houding gedwongen te worden.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:00

Ik had een MSFC Xtreem heerlijk zadel helaas paste hij niet meer op mijn paard.

Nu een WOW zadel even wennen maar zit nu ook super fijn.
Ik hou niet van een zadel met een gedwongen zit (is soms wel handig) dan ga ik met het rijden rare dingen doen met mijn zit en benen.

Paard heeft niet zo'n makkelijke pasvorm dus dan ben je beperkt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:05

Kentaur penelopa dressuurzadel. Erg fijn zadel!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:07

Ik heb 2 wow zadels, een bruine en zwarte nu heb ik de mazzel dat mn bruine op beide paarden past dus de zwarte is te koop

Ik vind het heerlijke zadels, makkelijk door de aanpasheid en de lucht zorgt er voor dat mijn paarden goed in de rug zijn. Osteo en masseur zijn altijd blij met de ruggen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:09

Ik rij op een Adam Ellis dressuurzadel <3 voor mijn kwpner en voor mijn fjord heb ik een thorowgood

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:14

In het begin had ik een rossner Amerika, daarna wintec 500 springzadel, daarna wintec 500 dressuur zadel, daarna een kentaur en nu een anatomica Orion en een wintec 2000 vZh

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:22

Ik heb sinds kort een nieuw zadel, een donkerbruin dressuurzadel: Sommer Remos Musica! Heerlijk zadel!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:12

Zjoukje schreef:
BeauWertz schreef:

Ik vind de Lemetex juist wel heel fijn ook al is ie vrij hard, maar je hebt er geen gedrongen zit in. Ik lijk zo ongeveer de enige te zijn die dat vind haha

Neeee ik vind Lemetex ook heeel fijn! Had ik een vz zadel van op mn paard liggen.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:30

IkheetRuby schreef:
Judith1601 schreef:

Kieffer is eerlijk gezegd ook niet mijn ding. Zowel de spring als dressuur zadels vind ik erg hard, is mijn tere kontje niet gewend :+
Ik zou eigenlijk nog even moeten wachten met het kopen van een nieuw zadel, de 4jarige die ik nu rij (half jr onder het zadel) heeft nog echt een kleuterlijfje. Grrr ik wil te veel :')

ik vind ze juist heerlijk zitten die kieffer's maar ben het dan ook wel gewend denk ik!