Vragen over de horseware duo liner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Vragen over de horseware duo liner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:02

Oke dankjewel :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:24

Afbeelding
Dit is de liner, zoals je kan zien zitten er aan beide zijkanten op de hals 2 klittenband stukjes, de deken heeft daar een rechthoekige loop zitten, daar haal je het klittenband doorheen en dan zit de liner bij de hals vast aan de buitendeken.
Achteraan zitten 2 metalen clips, ook deze maak je vast aan de buitendeken (driehoekjes).
En voor gaat de deken met 1 brede klittenbandsluiting dicht.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:43

heeft er toevallig nog een liner 400 gram te koop in maat 6,6?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 21:53

Handig plaatje josie dankje!

Zit er trouwens alleen een klittenband sluiting aan de voorkant?
Geen andere sluiting?
Hebben alle onderdekens dat?
Ik vraag mij af of dat wel goed blijft zitten....Komt ook viezigheid tussen klittenband blijft dat wel plakken dan.
heb dat 1x gehad met een vliegendeken die hing toen aan zijn achterbenen }:)
Had afgelopen jaar een vliegendeken gekocht met half en waren 3 sluitingen dacht ik met klittenband 2 op de borst en 1 op de hals of 2 daar nog. Maar die lag dezelfde dag nog af :+
Ik heb toen 1 sluiting erop laten maken was ook niet ideaal maar zo kreeg het paard de deken niet meer af.

Wat zijn de ervaringen daarmee?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:25

ik heb vorige winter met de koude periode een liner onder mijn dominick winterdeken gehad, dus niet vast gemaakt aan de buitendeken, gewoon los er onder, en dat bleef prima liggen met de klittenbandsluiting voor!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:58

Er zitten idd alleen klittenband sluiting aan de voorkant en dan 2 extra die je dan aan je boven deken vast maakt en 2 klipjes bij de achterkant om die daar vast te kunnen klikken.
Klittenband blijft bij mij goed schoon komt heen zand etc. wel tussen wel iets maar niet veel.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:02

Ik heb ook geen probleem met de klittenband. Vind de liners echt ideaal. Blijven super liggen en die van mij zijn al 3 jaar oud en zien er nog super uit.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:14

Linni: er komt vrijwel geen viezigheid tussen, althans bij die van mij niet, ze blijven prima sluiten en het blijft goed zitten, niet iets om je zorgen over te maken :D

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:17

Ik wil ook niets anders meer dat mijn rambo en amigo dekens met liners!
Er komt geen viezigheid op het klittenband van de liner.
Dit zijn ook de eerste dekens die op mijn paard recht blijven liggen en waar ze geen schuurplekken van krijgt.
Is zeker het geld dubbel en dwars waard!!!!
Alleen op het klittenband van de hals zit soms wat zand van het rollen.
Maar dat komt meer omdat ik dan het klitterband niet goed op elkaar heb geplakt :D

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:21

Ik gebruik ook een winterdeken waar je de liners onder kan doen. Ideaal vind ik het. De deken blijft goed liggen en ik vind de tussenmaten ideaal. 195 was vaak te groot en 185 te klein dus ik heb de 190 genomen en die zit perfect :)
Laatst bijgewerkt door Tineke90 op 04-12-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:27

Ik ben superblij met de liners, blijven goed liggen en geen schuurplekken. Je maakt hem aan de achterkant met clips vast aan de ringen van de bovendeken en vooraan zit hij met klittenband vast aan de bovendeken.
Enige nadeel vind ik de sluiting op de borst. Op een gegeven moment kwam er teveel speling op waardoor de sluiting ging draaien en dus niet meer rechtop stond maar overdwars lag. Ik heb de sluiting toen strakker vastgenaaid en nu is het weer redelijk oke. Maar ik zou liever een gewone sluiting zien op de liner zoals op de staldekens bijvoorbeeld.

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:41

Ook hier hele goede ervaringen... Ik heb een Rhino met verschillende liners. Ligt perfect, oersterk, schuift niet en is weinig gedoe met op en af doen. En ideaal dat je de liners zelf kunt wassen.

Enige kleine puntje dat ik wat minder ideaal vindt, is de enkele bilriem. Bij mijn ruin was dat niet zo'n punt, maar nu heb ik een merrie en die plast erop. Ook blijft er weleens een drol aan plakken. Dat maakt het riempje wel erg ranzig. Als ik hem eraf haal ben ik bang dat de wind in de wei onder de deken slaat.

Strakker of losser doen helpt niet, hij glijdt altijd naar zijn langst.

Iemand hier ervaring mee en/of een handige oplossing voor?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:50

Ik heb hetzelfde probleem met mijn merrie, en heb bij de aanhechtingen van de buiksingels aan de binnenkant extra ringen op de deken gezet. Bilriem eraf en vervangen door beenriemen mbv die ringen en de ringen die voor de bilriem waren. Werkt perfect, is wat werk maar nu een mooi schone en droge merrie-achterkant :P

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:52

Goeie tip, Vientje, dank!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:59

Je hebt bij de Rambo's een geplastificeerd elastisch bilkoort, deze is eenvoudig schoon te maken en te houden.
Deze kan je ook los kopen, dan kan je dus je bilkoort vervangen door deze.
Wat dan wel van belang is, is de maat van de deken waar het koord aan moet.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:05

Waar koop je die? Aan mijn amigo bravo zit namelijk geen bilkoord kwam ik net achter :+

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:06

Hoi hoi, ook hier blije gebruiker van de liners...klitteband wordt niet gauw vies omdat het toch weggeborgen zit onder de buitendeken. Mijn stalgenootje heeft ook het probleem van het enkele bilkoord. Die heeft ook een ander korter en gladder bilkoord (ik denk a la die hierboven) en is daar veel blijer meer. Ik vind het enkele systeem zo fijn (maarja heb ruinen heh). Inderdaad even puzzlen naar de goede maat, maar als je m iets korter neemt dan de maat van de liner, dan ligt ie dichter op de benen en plast ze er makkelijker overheen :)

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:10

Dat is ook wel een goeie, dat geplastificeerde bilkoord. Zie dan nog wel het nadeel dat het erop blijft spetteren en daarmee het paard zichzelf blijft ondersproeien. En mijn paard vindt dat gespetter nog een beetje eng ook.

Edit: zie nu dat ze eroverheen plassen bij de goeie maat. Ga ik even in duiken!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 14:14

Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-12-13 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:19

josie schreef:
Je hebt bij de Rambo's een geplastificeerd elastisch bilkoort, deze is eenvoudig schoon te maken en te houden.
Deze kan je ook los kopen, dan kan je dus je bilkoort vervangen door deze.
Wat dan wel van belang is, is de maat van de deken waar het koord aan moet.
[ Afbeelding ]

Die gebruik ik ook, de kortste (30cm) bij dekenmaat 6'6. En worden niet zo vies als de bilkoord die standaard aan de deken zit.
Laatst bijgewerkt door Meert op 04-12-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:38

Zo'n bilkoord wil ik ook bestellen maar twijfel over de maat. Welke maat past bij de deken maat 198 (6.6 is dat geloof ik)?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 15:07

Ik zou Josie even een pb sturen.

Ik hoop dat het goed komt met de dekens en dat ik geen last van alleen de klittenband sluiting heb.
Baal er nu toch wel een beetje van maar wie weet bne ik straks toch enthousiast

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:23

Die klittenband die je bevestigd aan je andere deken worden niet vies
De klittenband vooraan bij borst wel komt wat hooi tussen en haren maar tis sterk klittenband blijft goed zitten eerlijk is eerlijk en ik ben anti-liner voor mij nooit meer liners

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 15:26

Me vliegendeken was ook niet binnen 1 dag vies het klittenband en toch lag deze af.
Ik denk door het spelen toen maar misschien omdat er een deken overheen zit gaat het goed.
Afwachten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:27

Ik hoef niet af te wachten gebruik Rambo's al 10 jaar en er zat altijd klittenband aan de binnenkant van de dekens.
Bij mijn Wug van 10 jaar is nu voor het eerst dat de klittenband wel eens los laat maar dan zit er nog een musket-sluiting voor.

Klittenband wordt viezig maar het is super kwaliteit