Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:31

Ja, ik vind het lastig altijd, met die prijzen. Ik heb vooral het idee dat de goedkope spullen vroeger beter van kwaliteit waren. Of ik stel meer eisen, dat kan ook... toen ik ooit mijn pony kreeg was er nog niet zoveel keus in spullen en was ik nog niet zoveel aan het vergelijken als nu. Maar alles ging jaren mee, en we kochten het gewoon bij de lokale handeltjes. Altijd naar volle tevredenheid. Maar later kocht ik wel eens een goedkoop hoofdstel voor mijn paard en hield die het echt niet lang meer uit. Het lijkt meer om uiterlijk te gaan dan vroeger - alles ziet er prachtig uit maar de kwaliteit is naar mijn idee wat minder.

Daarom ben ik maar weer overgegaan op spullen die erg duur zijn maar waarvan ik zeker weet dat ze goed gaan bevallen en jaren mee gaan. En ik ben dan ook niet iemand die 3 paar peesbeschermers heeft, 6 rijbroeken, 3 hoofdstellen en 7 paar handschoentjes... ik heb gewoon 1 hoofdstel, 3 rijbroeken, 1 paar handschoenen en 1 paar peesbeschermers. Van Passier (tweedehands), Pikeur (aanbieding), Roeckl (volle prijs) en Eskadron (volle prijs). En ik betaal het er graag voor - het is me ook wat waard dat ik elke keer blij word als ik mijn spullen gebruik.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:40

Spullen worden zeker wel duurder. 2 jaar geleden kon je van hh mooie dekjes kopen voor 39.95 nu keek ik bij de nieuwe collectie. .. 59.95 ja daaag ga wel voor 2e hands dan hoor

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:41

Welkoop heeft nog leuke ouderwetse voor 19 euro. Maar die hebben dan geen hippe kleurtjes, gouden randjes en volledige wapenschilden :P

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:52

Ja bizar. En wat dacht je van de Eurostar/Eskadron dekjes en pads..80,-??? En dan hebben we het nog niet eens over de Animo dekjes. Leuk als je maar 2 dekjes hebt maar ik houd van af en toe een ander kleurtje op mn paard

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:29

Volgens mij is er gewoon meer keuze gekomen :)

Je hebt i.m.o. grofweg 4 categoriën:

- budget, vooral lage prijs
- iets duurdere basis kwaliteit
- degelijke kwaliteit voor weer iets hogere prijs
- typisch overprijsd blits merk-spul

Eigenlijk gewoon net zoals je dat in bvb. kleding ook hebt :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:15

Ik zag net een halster van ruim 200 euro (leer)
Wie koopt er nou zo een giga duur halster

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:19

Er is een verschil tussen onzin producten/hebbe-dingen en de producten die hun geld dubbel en dwars waard zijn.
Laarzen en stalschoenen koop ik eigenlijk niks anders meer als Ariat, iets waar ik graag wat meer voor betaal.
Al de bijpassende dekjes, oornetjes en voor ieder truitje een ander setje bandages...daar kan ik minder over uit dat mensen daar hun geld aan uitgeven :+

En verder...moet iedereen het lekker voor zich zelf weten :D

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:27

ik vindt het belachelijk, je moet wel goede kwaliteit hebben van tuigage van paard en het moet vooral goed passen.
maar voor 100euro heb ik een goed passend hoofdstel ik hoef daar geen 500euro voor te hebben.
voor een sjabrak vind ik een goedkope uit het rek bij de ruitersportzaak goed ik hoef geen eskardron.
ik wil wel goede kwaliteit ik heb bijvoorbeeld geïnvesteerd in een goed bit waar ik heel blij mee ben.
mijn deken van QHP van 50 euro is goed, na drie jaar nog steeds niet kapot.
een rijbroek van 50euro is redelijk prijzig maar ik doe er al 2 jaar mee en wordt elke dag gedragen.
ik wil wel goede kwaliteit maar op zekere hoogte een sjabrak van 20 euro is gewoon goed, zolang de pasvorm maar goed is :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:31

Jeumig, je hoeft het niet te kopen...
Koop je toch gewoon een neopreen singel van 20 euro? Of een zelfknoopplastron van 15....

Lekker belangrijk wat andere mensen uitgeven. Kennelijk wordt het wel verkocht. Enneuh... kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Edit: zie nu dat het topic al twee jaar oud is. LOL :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:35

Goedkoop vind ik meestal echt duurkoop. Ik geef liever wat meer uit aan kwaliteit. Aanzien interesseert me dan weer niets. Bovendien vind ik niet dat dure spullen iets te maken hebben met aanzien. Je krijgt veel meer aanzien door gewoon goed te rijden :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:42

Ik heb kwaliteitsspul maar wel heel veel tweedehands. Als je goed zoekt kom je echte koopjes tegen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:45

Ik vind inderdaad ook dat alles veel duurder is geworden. Het is echt schokkend om te zien wat je nu moet betalen voor hele normale dingen. Voor mij is het niet meer te betalen geworden helaas.
Sowieso is de sport erg veranderd. Ook qua ruitersportartikelen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:03

Alles is duurder geworden. Jaar of 6 geleden kocht ik ariat stalschoenen voor 110 euro en nu betaal je voor het zelfde model 150 geloof ik. Zelfde als het zadel, die kocht ik voor 1000 euro en hoorde dat precies het zelfde model alweer 200 duurder is geworden.

Dit heeft niet veel meer met prijs/kwaliteit te maken heb ik het idee. Zelf koop ik dingen wat ik het waard vind. Ariats zitten heerlijk maar vind 150 voor een paar stalschoenen iets te gek, die huismerk van EJ van 60 euro zitten namelijk net zo fijn! Wel heb ik een aantal jaar geleden een Dobert hoofdstel gekocht en die is zijn geld wel waard. Die goedkope hoofdstellen van Horseland gingen hooguit een half jaar mee (al blijf de functie wel het zelfde) Paardensport is gewoon een dure hobby :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:07

Vrouw2014 schreef:
Alles is duurder geworden. Jaar of 6 geleden kocht ik ariat stalschoenen voor 110 euro en nu betaal je voor het zelfde model 150 geloof ik. Zelfde als het zadel, die kocht ik voor 1000 euro en hoorde dat precies het zelfde model alweer 200 duurder is geworden.

Dit heeft niet veel meer met prijs/kwaliteit te maken heb ik het idee. Zelf koop ik dingen wat ik het waard vind. Ariats zitten heerlijk maar vind 150 voor een paar stalschoenen iets te gek, die huismerk van EJ van 60 euro zitten namelijk net zo fijn! Wel heb ik een aantal jaar geleden een Dobert hoofdstel gekocht en die is zijn geld wel waard. Die goedkope hoofdstellen van Horseland gingen hooguit een half jaar mee (al blijf de functie wel het zelfde) Paardensport is gewoon een dure hobby :)

Nee, dat heeft ook met inflatiecorrecties te maken.
En vraag versus aanbod.
Vergeet niet dat de grondstoffen en personeelskosten ook steeds hoger worden.

Kennelijk kan het voor de fabrikanten nog steeds uit als het product duurder wordt ;) Anders zouden ze wel scherpere marges hanteren.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:08

Ik had een Schumacher S&T hoofdstel. Die was inderdaad goed aan de prijs maar ik vond hem mooi en werkte er hard genoeg voor. Ik snap niet dat dit überhaupt een issue is. Waarom zou je je druk maken om de hoeveelheid geld die een ander uit wilt geven aan zijn/haar paard?
Het gaat er uiteindelijk om dat je zelf blij bent met wat je hebt en of dat nu €20 of €600 kost dat moet niet belangrijk zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:12

Als ik heel eerlijk ben, koop ik in nog geen 600 jaar een hoofdstel van 600 euro :')

Dan koop ik liever om de zo veel tijd een nieuwe... Zolang hij maar goed zit etc. Met dekens hetzelfde... Ik koop dan wat liever een paar keer een nieuwe dan 1 dure.. Zolang ie maar functioneel is. (Bij hoofdstellen heb ik ook het idee dat goed onderhouden gewoon al heel veel uitmaakt hoe lang het meegaat)

Natuurlijk is een leuk kleurtje ofzo leuk.. maar net zoals bij gewone kleding: ik heb niets met merken... Ik koop wat ik leuk en mooi vindt en dan bedenk ik vooraf wat ik er aan uit wil geven :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:34

Dat is toch ook prima! Je moet ook doen waar jij je goed bij voelt. Ik snap alleen nooit dat het zo'n big deal moet zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:37

Janine1990 schreef:
Jeumig, je hoeft het niet te kopen...
Koop je toch gewoon een neopreen singel van 20 euro? Of een zelfknoopplastron van 15....

Lekker belangrijk wat andere mensen uitgeven. Kennelijk wordt het wel verkocht. Enneuh... kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Edit: zie nu dat het topic al twee jaar oud is. LOL :P

voor 15 vind ik ook al plastrons die je niet zelf hoeft te knopen nieuw hoor. En glittertjes zet'k er wel zelf op. :+ Stukken goedkoper.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:44

Ayasha schreef:
voor 15 vind ik ook al plastrons die je niet zelf hoeft te knopen nieuw hoor. En glittertjes zet'k er wel zelf op. :+ Stukken goedkoper.

Ooh ja, ik heb daar dan weer geen idee van. Die zelfknoop vond ik altijd mooier, had ik dus zelf ook. Totdat ik het een en ander gesponsord kreeg van Couture Hippique.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:46

De kep italia (??) is mij geadviseerd omdat ik een vrij lastig cap hoofd heb en daardoor heel veel moeite heb een passende, fijn zittende cap te vinden.
Heb van alles gepast, niks zat 100%. Behalve de kep..... Die zat als gegoten!
Tot ik de prijs zag....
Toch maar voor een uvex gegaan die wat minder lekker zit...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:47

Dit is wat ik zoal uit heb gegeven aan de dagelijkse benodigdheden:

Zadel met toebehoren - 850
Hoofdstel - 80
peesbeschermers rondom - 95
Zweetdeken - 20
Gewone deken - 30
Singel - 30
Schabrakjes - 50 (3 stuks)
Poetsspullen - 25
Invetspullen - 15
Rijbroeken: 250 (3 stuks)
Jas - 160
Handschoenen - 40
Cap - 29
Laarzen - 250 (stallaarzen en leren rijlaarzen)

Je ziet dat ik vrij veel dure spullen heb, maar ik heb niet zoveel. Ik vraag me af of de mensen die meer goedkopere dingen kopen nu ook ongeveer evenveel geld eraan uitgaven, maar het dan verspreiden over meerdere dingen. Veel dingen zijn ook al aan hun achtste jaar bezig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:26

LadyMadonna schreef:
De kep italia (??) is mij geadviseerd omdat ik een vrij lastig cap hoofd heb en daardoor heel veel moeite heb een passende, fijn zittende cap te vinden.
Heb van alles gepast, niks zat 100%. Behalve de kep..... Die zat als gegoten!
Tot ik de prijs zag....
Toch maar voor een uvex gegaan die wat minder lekker zit...

Heb ik ook gehad, weliswaar geen Kep. Maar een moeilijk hoofd :')
De standaard modellen van Kavalkade bezorgden met hoofdpijn en rode strepen op het voorhoofd, terwijl ik aan beide zijkanten twee vingers er tussen kon doen... :')
Toen heb ik een Charles Owen gekocht, ik kon er 3 Kavalkade caps van kopen, maar ik draag deze dan ook altijd. Wel een beetje te warm, dus heb ik er nog een Uvex bij gekocht. Ik had gehoopt op een Harry's Horse challenge, verstelbaar en lekker koel. Maar bij de ruitersportzaak zeiden ze: "Je hebt een Charles Owen, dan ga je echt niet blij worden van een Harry's Horse hoor, die zet je dan ook niet op. Wees verstandig, neem dan Uvex daar zit meer comfort aan." Hij had gelijk, ook die cap draag ik altijd en is mijn trainingscap geworden.

Maar voor gezamenlijke prijs van de CO en Uvex die ik heb, kan je nog geen fatsoenlijke KEP kopen geloof ik. :') Ja, het goedkoopste en saaiste model :P

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:11

Je leest bij marketingstrategieën ook wel dat het een tactiek is om een paar hele dure producten in je assortiment te hebben. Niet om die daadwerkelijk veel te verkopen, maar mensen schijnen daardoor wel eerder tot aankoop over te gaan van de normaal geprijsde producten.

Ik heb trouwens eerder het idee dat het allemaal goedkoper wordt. Niet dat dat ten goede komt aan de kwaliteit, maar als je iets voor een habbekrats wil hebben, dan is het te krijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:15

Dat is wel waar, denk ik. Neem bv peesbeschermers... je hebt ze van 14,95, van 40 euro en van 80 euro (gewoon een voorbeeldje). Ik zou dan wel even een paar keer twijfelen voor ik die van 14,95 zou kopen, omdat er blijkbaar zoveel duurdere (en betere?) varianten zijn. Dan zou ik eerder voor die van 40 gaan... of, in mijn geval, gewoon voor die hele goede van 80 :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:20

Het ergste van alles vind ik eigenlijk nog de paardrijsokken.. €15 voor een paar. Dit zou betekenen dat 4/5 paar sokken even duur zijn als de gemiddelde (geen slechte maar ook niet de beste kwaliteit) rijbroek.

edit; http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ousen.html
dan haal ik wel 10 paar sokken van €2,50 :evaw: