wel of geen veiligheidsbeugels? wie heeft er ervaring?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: wel of geen veiligheidsbeugels? wie heeft er ervaring?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:19

Ik heb onze dochter altijd met veiligheidsbeugels laten rijden, die met elastiek vond ik niet ideaal. De safestyle beugels vond ik erg prettig en zij ook, vooral omdat ze haaks aan de riemen hangen en het dus heel makkelijk is om je voet er weer in te doen als je eens een beugel verliest.
Nu staan ze evenwel te koop omdat zij is overgegaan op EZ-Rides met korfjes (die ik zelf ook heb en ik wil geen andere meer. Vind het heerlijke beugels en omdat ik altijd met bergschoenen rijd, vind ik de korfjes geen overbodige luxe)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:30

Ik had vroeger de quick outs (kliksysteem) maar daar ben ik van afgestapt omdat ze toch wel heel scherp zijn als ze open klikken. Nu heb ik al jaren dat mountain horse model omdat ik dat de enige vind die echt veilig en mooi tegelijk zijn. Ik heb wel gewone blokjes in het midden

femke761

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:40

Ik heb gewoon normale beugel die vind ik nog altijd het fijnst :j

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:45

hier nog een safestyle fan :j ze zijn wel ook redelijk zwaar aan je zadel maar ook daar ben je zo aan gewend. en je raakt ze écht niet kwijt, je went er aan dat je vooral aan de zijkant steun moet zoeken. Spring er inderdaad ook gewoon mee.

Heb ze ook ooit tweedehands gekocht via marktplaats voor een prikkie :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:46

Ik heb haast alle soorten veiligheidsbeugels al gehad, van korfjes tot beweegbaar 'voetbed', flexibele sprengers en intec, een reteduur kliksysteem.. maar uiteindelijk blijf ik bij de kwik outs. Daar heb ik 3 paar van, zodat ik niet steeds hoef te wisselen. Ze zijn hun geld meer dan waard vind ik.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:24

Vorig jaar heb ik met SafeStyle gereden tot ik er op zomaar ineens doorheen trapte |( . Ik vond ze erg mooi (erg duur) maar mijn gevoel voor veiligheid was weg. Stel dat dit op het strand gebeurd was 8)7
Op het moment dat ik er doorheen ging (echt finaal afgebroken op de hoek van de beugel) was ik gewoon aan het stappen.

Toen maar de Quick Out gekocht en na nog geen jaar zie ik net de beugel openhangen. Bij nadere inspectie blijkt de veerplaat (die je beugel dicht houdt) te zijn gebroken. Hoe is dat mogelijk? Ik doe geen gekke dingen (beetje dressuren en af en toe een duinritje), ben niet te zwaar :P en mijn paard is de laatste paar maanden een engeltje :j
Beide geen goedkope beugels en beide geen goed gevoel |(

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:26

Iris92 schreef:
Ik heb sindskort ook veiligheidsbeugels, niet dat mn tinkertje ooit wat doet.. Maar ik vind het voor mezelf gewoon een fijner idee..
In de winkel zeiden ze tegen mij dat je weleens hebt dat ze losschieten, maar dat heb ik nog niet mee gemaakt.
Ik heb deze

[ Afbeelding ]

Die heb ik ook en zijn echt super fijn.
Ik was er 1x afgevallen en toen is het elastiekje direct losgeschoten anders was ik waarschijnlijk blijven hangen. En je kunt gewoon elastiek haln bij de ruiterwinkel. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze er zomaar vanaf schieten en heb ze al jaren