[WN] Zadelkwestie..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:48

Dat vind ik dus ook, dat mensen op een eerlijke manier gewoon lekker zelf moeten kiezen tussen boom en boomloos, en nog 100 keuzes die bij het kiezen van een zadel komen kijken :)

Het maakt mij echt niet uit wie-wat kiest.

Maar dan moet mensen wel een keuze kunnen maken op basis van eerlijke informatie, en allerlei vooroordelen van "boomloos is ongeschikt voor...." of "past altijd" horen daar gewoon niet bij :)

Als ik onzin of erg eenzijdige informatie gepost zie worden, dan reageer ik daar gewoon op om het een beetje te nuanceren of recht te zetten.

En ja dat is ook in mijn eigen belang, dan krijg ik hopelijk minder teleurgestelde mensen in mijn PB-box :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:25

Beetje heel erg mosterd na de maaltijd, maar kon het even niet laten :+
Plipafdruk na 30 minuten rijden op een boomloos zadel. En reken maar dat ik meer dan 50 kilo weeg :+ ;)
Afbeelding

Verder ben ik het helemaal eens met Pmarena :j

En TS, wat jou probleem met je zadel aangaat. Het kan verschillende oorzaken hebben. Maar dat de boom in je zadel je paard niet past, lijkt me duidelijk ;) Ik heb een soort gelijk probleem gehad, maar dan met een paard met niet eens zoveel schoft, die kon ook zadels met dr schouder naar achter werken. En daarbij lag dat ding dus echt NIET op de schouders. Maar ze heeft zoveel schouderbeweging dat ze het zadel met rijden naar achter schoof. Boom was niet echt te breed, maar paste gewoon niet goed op haar rug. Ze heeft nu een aangemeten zadel (kale boom gepast) en die blijft super liggen. Een boom met net niet de goede rock, ligging, flair enz enz kan ook het zadel laten schuiven.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:39

@rina, kan je wat meer uitleg geven bij de afbeelding van de impression pad? het interesseert me wel...is het nu goed of slecht, de afdruk?
Fijn voor je dat je een passend zadel gevonden hebt, met kale boom is inderdaad de beste aanmeet methode.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:49

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:54

@Dubbeldun
bedankt, heb al info gevonden en kwam nog een duidelijke uitleg van jou tegen in een topic hier ;)

Ik concludeer dat deze afdruk dus zeer goed is?

Goed gevonden vind ik met die klei! :j

DubbelFun

Re: Zadelkwestie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:57

Ja de Carola-pad is idd een hele handige vondst en er staan ook wat voorbeelden van op google.
https://www.google.nl/search?q=carola+p ... 62&bih=578

Die van Rina is idd een hele mooi afdruk. Hoe minder afdruk hoe beter eigenlijk, lichte/doorschijnende plekken zijn echt niet goed.

Wel moet je in gedachten houden dat elke afdruk beïnvloed kan worden door de ruiter als deze niet in balans kan rijden. Maar dat heb je bij elke zadeldrukmeting :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:08

Inderdaad, zo simpel...het kleinste kind kan hier een diagnose stellen :D

ipv de gecompliceerde versies via pc- meting is dit een verademing en zo klaar als pompwater.

Het verbaast me dat ik dit nu pas ontdek, er wordt veel te weinig over geschreven...dit systeem had mij al jaren geleden duidelijkheid kunnen geven.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:09

eponine schreef:
Idd zou je ze moeten kunnen testen..maar ik ga niet zomaar een boomloos aanschaffen als ik er nog nooit op gereden heb.

Ts, ik heb niet alle pagina's gelezen in dit topic, maar wilde wel even reageren op bovenstaand.

Er zijn heel veel verkooppunten van Barefoot waar je terecht kunt voor testzadels.
op http://www.barefoot-saddle.nl/shop/ kun je de verkooppunten zien, en welke modellen testzadels ze hebben.
Vaak hoef je alleen borg te betalen, en de zadels worden zelfs naar je opgestuurd als je dat wilt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.