Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

Re: Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:19

Ik heb eindelijk alle facturen binnen. En het viel reuze mee. voor de liefhebbers kan ik jullie verblijden dat deze 4 zadels verkocht kunnen worden voor €450,00 per stuk.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:01

Volgen er nog meer foto's van de zadels?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:03

Op pagina 3 vind je foto's. Als je ergens specifiek een foto van een detail wilt kan het maken.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:31

Vandaar ook méér foto's ;) Er zijn al meerdere verzoeken geweest naar een foto van de kussens en ik zou die graag ook nog een zien

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:02

Leuk dat je hier aan begint, en de zadels die je hebt ontvangen zien er goed uit!

Maar als je wilt dat dit echt wat wordt ben ik bang dat je het toch iets professioneler aan zult moeten pakken, nu klinkt het allemaal heel erg als veel gebakken lucht van gewoon een goed bedoelende jongedame die hier wel handel in ziet...en het wellicht allemaal een beetje onderschat.

De eerste zadels die je ontvangt zijn meestal perfect in orde, zodat je steeds een wat grotere order gaat plaatsen.

En dan krijg je vaak het gedonder. Zadels waar dus wel wat aan mankeert. Die stuur je ook niet zo maar even terug naar Verweggistan.

Dan heb je dus zadels die je niet met goed fatsoen kunt verkopen. Wat ga je hier mee doen?
Als je er teveel moet "weggooien" dan is je winst weer weg.

Verkoop je ze, dan krijg je op een gegeven moment toch gedonder met klanten.

En dan worden verkopers het zat en stoppen ze er mee, en de ontevreden klanten kunnen fluiten naar hun geld.

Ik zie het al jaren: verkopers van merkloze zadeltjes schieten op Marktplaats als paddestoelen uit de grond, iedereen kan wat zadeltjes in India en Pakistan enzo bestellen, en een "eigen zadellijn" opzetten. Voor een leuk prijsje, met een nog leukere winst :P

Totdat er teveel gezeur komt en men er mee stopt, en er boze klanten achter blijven die nergens naartoe kunnen met hun probleem want "het merk" bestaat niet meer want diegene is er mee gestopt en geeft niet meer thuis.

Ik zie dit nu al in jouw posts gebeuren eerlijk gezegd :o

Je kondigt met veel poehaa aan dat je zelf een eigen zadellijn aan het ontwerpen bent.
Dat is al gebakken lucht.

Je bent niet heel eerlijk over de oorsprong van de zadels, en reageert niet op kritische vragen.
Ook niet op vragen van "wat als".....wanneer mensen een aanspraak op garantie zouden willen maken.

Als dit nu al zo is, nog voordat je goed en wel begonnen bent....dan is het wel een hele grote gok voor mensen om hun geld aan jou te gaan geven, zonder enige garantie doordat je geen merknaam hoog te houden hebt, maar ook al doordat je nu al niet professioneel over komt en zelfs zegt dat het voor jou ook maar "gewoon een avontuur" is.

Het riekt nu naar gewoon de zoveelste verkoper die even snel wat geld wil binnen halen en dan ineens weer vertrokken is :o

Let op: ik heb het goed met je voor.
Komt misschien hard over maar dit is dus hoe je over komt in dit topic... doe er je voordeel mee en laat je niet bedonderen door je leverancier, maar hou je eigen naam ook hoog door goed doordacht hieraan te beginnen zodat je niet de zoveelste prutser wordt die mensen in de kou laat staan als het allemaal wat anders loopt dan hoe je hoopt :)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:10

Ik snap wat je bedoeld. Ik denk ook zoieso niet dat ik nog eens ga bestellen. Contact met die mensen gaat erg langzaam allemaal. Ik heb er vaak achteraan moeten mailen waar het allemaal bleef en elke keer was er wel wat.

En ik ben inderdaad bekend met het feit dat je 1e keer wat besteld en alles is perfect. maar de daarop volgende , grotere bestellingen kunnen dan zwaar tegen vallen, gebruiken andere kwaliteit leer etc.

Ik probeer de vragen die in dit topic gesteld worden zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Maar het is logisch dat ik niet precies vertel waar ik mijn zadels vandaan heb toch? uit welke fabriek etc?
Mijn idee was, als het goed ging om mijn eigen merk etc erop te laten zetten. het staat ook tussen haakjes ''ontwerp eigen zadellijn''

Garantie kan ik inderdaad niet geven. Dat zou wel kunnen als je hele goede afspraken hebt met het bedrijf. Maar zoals ik het nu al aanvoel word dat een ramp omdat het contact langzaam verloopt.

Maar ondanks alle reactie's in dit topic ben ik nog erg blij met mijn zadels. Heb er al verschillende leuke en geintresseerde reacties op gehad.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:46

Ik zou graag een zadel zien die gemaakt is speciaal voor lange vrouwen.

Zelf loop ik er tegen aan dat het zitvlak niet breedt genoeg is, ik zak met mijn zitbeenknobbels er overheen.
het is niet dat de inch maat te klein is alleen is het zitvlak te smal.

Verder zou ik graag een onafhankelijke ongedwongen zit willen zien.
Dit geldt bij mij voor zowel dresuur als springzadel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:51

Model 2 van het dressuur zadel spreekt mij heel erg aan,
Maar nier elk paard is het zelfde dus hoe ga je dat dan doen? Want ik kan wel zeggen ik neem model 2 maar het standaart model gaat zeker niet passen op mijn fries.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:08

carien13 schreef:
Ik snap wat je bedoeld. Ik denk ook zoieso niet dat ik nog eens ga bestellen. Contact met die mensen gaat erg langzaam allemaal. Ik heb er vaak achteraan moeten mailen waar het allemaal bleef en elke keer was er wel wat.

En ik ben inderdaad bekend met het feit dat je 1e keer wat besteld en alles is perfect. maar de daarop volgende , grotere bestellingen kunnen dan zwaar tegen vallen, gebruiken andere kwaliteit leer etc.

Ik probeer de vragen die in dit topic gesteld worden zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Maar het is logisch dat ik niet precies vertel waar ik mijn zadels vandaan heb toch? uit welke fabriek etc?
Mijn idee was, als het goed ging om mijn eigen merk etc erop te laten zetten. het staat ook tussen haakjes ''ontwerp eigen zadellijn''

Garantie kan ik inderdaad niet geven. Dat zou wel kunnen als je hele goede afspraken hebt met het bedrijf. Maar zoals ik het nu al aanvoel word dat een ramp omdat het contact langzaam verloopt.

Maar ondanks alle reactie's in dit topic ben ik nog erg blij met mijn zadels. Heb er al verschillende leuke en geintresseerde reacties op gehad.

Gelijk heb je ook hoor :j

Als je iets van India ofzo noemt dan denken mensen ook meteen "Zadelmarkt" , terwijl zowat alles tegenwoordig uit die hoek komt, ook van de duurdere merken :P

Ik heb zelf ook wel eens zo'n gokje gewaagd en dat heeft me enkele duizenden dollars gekost...nooit aangekomen die zadels -O-
Proefzendingen waren super maarja, daar heb je dan niks meer aan... als je wilt dat het goed gaat dan moet je echt de juiste producenten treffen die hun naam hoog willen houden, en iets meer geld vragen maar dan wel goede kwaliteit leveren (en goed personeel hebben waar ze goed mee om gaan). En eigenlijk moet je er ook regelmatig zelf naartoe gaan.

Ik hoef niet meer zo nodig, die "merkloze" zadels waar je dan zelf een merk op kunt zetten en Marktplaats vol mee staat...is te veel ellende met scheve zadels enzo :P

Het is veel rustiger voor jezelf ook als je merkspullen (ver)koopt, stuk minder winst maar wel meer zekerheid, en al iets niet goed is dan krijg je het gewoon vergoed dus veel minder risico *\o/*

Maargoed, het blijven hele leuke zadeltjes om te zien!

Wellicht gewoon af en toe een paar zadeltjes kopen, verkopen en weer nieuwe kopen? Maar dan niet al te groots, lekker merkloos houden en maar een paar per keer, loop je veel minder risico en je eigen naam zit er niet aan vast :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:18

Ik vraag me af van welk merk het ontwerp van het zadel zelf (dus de boom, kussens, zweetbladen, maten, verhoudingen, etc) vandaan komen. Ik begrijp dat de fabriek ook voor rossner produceert en je zelf het uiterlijk ontworpen hebt, maar wie heeft de basis (die invloed heeft op het paard en de ruiter) ontworpen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:35

Ik zal maar even de vraag beantwoorden: De zadels komen bij megatack vandaan, India.
Er is geen enkel eigen ontwerp qua zweetbladen of stiksels gedaan. Kijk maar op de site van de fabrikant.
Je hebt bij Megatack de keus uit een aantal leersoorten en bomen. De details weet ik ook niet, want ik heb nooit een zadel daar besteld. Maar wel een keer een megatack zadel gehad en dit was een goed zadel. Het was een proefmodel voor EJ (EJ heeft dit model niet in het assortiment opgenomen, maar in Drachten hebben ze toen allerlei proefprodukten voor een leuke prijs verkocht). Helaas pastte het niet goed meer op mijn 2 paarden, terwijl de boom (wintec past er ook in) verstelbaar was. Ik heb het zadel in het begin wel gebruikt op 1 van mijn paarden (op de ander heeft het nooit goed gelegen).
De zadels die de TS besteld heeft zijn volgens mij gewoon goed. Ik ben nog wel benieuwd naar een foto van de kussens aan de onderkant.
Maar ja, niemand zal een zadel van 500 euro kopen zonder enige vorm van garantie.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:39

Kan dat eigenlijk? Je eigen zadel en zadelboom ergens laten ontwerpen en dan in productie laten nemen? Hoe moeilijk zou dat zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:47

Een eigen boom ontwerpen zal wat lastiger zijn, dat gaat een gemiddeld bedrijf niet zomaar voor je regelen als daar een hele nieuwe mal voor gemaakt moet worden :=

Een eigen zadel is een stuk makkelijker, je kunt bij wijze van spreken gewoon een voorbeeldplaatje nemen en daar met Paint wat lijntje in wijzigen, en dan moet je maar hopen dat ze het goed begrijpen en uitvoeren zo van op afstand :=

Ze gaan natuurlijk wel alleen speciale dingen maken, als je een beetje serieus over komt en meerdere zadels er van wil bestellen. Voor een handje vol zadels gaan ze niet meteen alles uit de kast halen natuurlijk.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:51

De basis is gewoon van de fabrikant.

Veulen84: dat word denk ik lastig.

Ik ga naar Paard 2013 morgen en vrijdag maar ik hoop morgen ochtend nog foto's van de onderkant te maken als ik daar tijd voor heb :)

Pmarena: ''Wellicht gewoon af en toe een paar zadeltjes kopen, verkopen en weer nieuwe kopen? Maar dan niet al te groots, lekker merkloos houden en maar een paar per keer, loop je veel minder risico en je eigen naam zit er niet aan vast''

Zo is mijn gedachten wel begonnen ja. Maar had ook de gedachten dat als het goed zou gaan ik mijn eigen merk erop wou laten zetten.

€450,00 voor een merkloos zadel met deze kwaliteit vind ik meer dan redelijk. Zadelmarkt is bijna net zo duur en die kwaliteit vind ik erg slecht! Ik heb ook de ena beste kwaliteitsleer gekozen voor de zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:51

HBZ schreef:

Zelf loop ik er tegen aan dat het zitvlak niet breedt genoeg is, ik zak met mijn zitbeenknobbels er overheen.

Genoeg zadels voor lange mensen hoor, voor kleine mensen daarentegen....

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:53

Bizzybijtje schreef:
HBZ schreef:

Genoeg zadels voor lange mensen hoor, voor kleine mensen daarentegen....

Idd! Met mijn 1.60 en korte benen heb ik problemen om een betaalbaar zadel te vinden. Momenteel zijn de springzadels van wintec nog het beste voor mij. Maar wil straks toch ook over op leer als mijn paardje is uitgegroeid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:58

Heb nu een Renata Bartos springzadel oid en die is super!
Maar dressuurzadels he... := Heb nu een prestige hippos en die is echt kort, maar nog steeds niet kort genoeg :') Die wrongen zitten gewoon altijd net te laag waardoor je uit het zadel geduwd wordt.

chiara95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:12

Ziet er goed uit! vzh ziet er vind ik wat minder uit, maar kan niet echt oordelen op zo een foto...