Mijn prinses en haar zadel...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Mijn prinses en haar zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:13

Wat mooi!
Prolite is veel stroever dan een gel of bondje.
Dat wellicht? Zodat het zadel stabieler blijft?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:36

Gel is te traag om de beweging goed te volgen. Bontje is waarschijnlijk gewoon te dik.
Daarnaast heeft prolite eigenschappen die helpen om de druk beter te verdelen. Als ik lang moet autorijden zit ik ook op een dunne prolite. Als ik dat niet doe doen mijn zitbeenknobbels vreselijk pijn en gaat mijn been slapen. Ik ben dus uit eigen ervaring behoorlijk overtuigd van de drukverdelende eigenschappen :P .

Fijn dat je zo veel verbetering ziet :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:22

Ik kan het me ook wel voorstellen dat die prolite fijn is omdat het denk ik toch zorgt voor betere drukverdeling..Ik rij bijvoorbeeld met een corrector van len brown onder mijn zadel en in combi met een fijne singel is het verschil hoe de paarden reageren echt groot..Het is wel heel iets anders maar kan me toch voorstellen dat je echt een goede onderlegger of pad onder je zadel nodig hebt,een zadel kan volgens mij in beweging nooit 100% passen en er zullen altijd wel wat knelpuntjes zijn..Jij hebt toevallig een paard die je precies duidelijk maakt wat ze wel en niet fijn vind,haha eigenlijk toch wel handig :j Ik heb er hier trouwens ook zo een,heb al veel geprobeerd voor haar en de combi goede singel goed zadel en fijne pad werkt goed..

Veulen84

Re: Mijn prinses en haar zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 18:57

Misschien dat ik me toch eens moet verdiepen in de eigenschappen van prolite. In mijn ogen is het gewoon een soort schuim. Zo voelt het ook. Maar inderdaad rosa weet precies wat ze wel en niet wil.