Mini horse shop: kom maar op met jullie idee!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke paardjes hebben jullie

Shetlander
180 (53%)
Kruising
27 (8%)
NMPRS
49 (14%)
AMHA
29 (8%)
AMHR
11 (3%)
NAS
20 (5%)
overige rassen die onder de 1.10 vallen
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 335

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:55

Ik zoek zelf zoiets bitloos (een sidepull,dit is de FRA,maar die valt groot.)
Afbeelding

femkepien

Re: Mini horse shop: kom maar op met jullie idee!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:35

Ja zoiets bedoel ik :)

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:18

Het is al genoemd maar dekjes en dekens is voor mij soms ook een ramp. Die van mij hebben dekenmaat 120 en 135 cm. 135 kan ik meestal nog wel vinden maar 120 niet altijd. Ik gebruik eigenlijk alleen maar zweetdekens maar ben wel opzoek naar een goede regendeken en een uitrijdeken voor een shet.

Dekjes zijn helemaal moeilijk voor mij: Ik heb namelijk een zwarte pony met een beige zadel en hoofdstel :D maar daar wil ik geen blauw dekje onder. Het liefst gewoon een bruine/beige (of zwart)maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Heb 1 bruin dekje gezien maar die had een roze rand, zelfs dat roze randje doe ik me knappe hengst maar niet aan :')

De prijs is vaak ook iets wat ik wel belangrijk vind. Sommige dingen zijn gewoon duur maar dan moeten ze wel een goede kwaliteit hebben.
Ik wil niet veel betalen voor iets wat geen goede kwaliteit heeft of ze snel stuk kunnen maken.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:27

hier ook nog opzoek naar een menuitrijdeken, (galgje woord :P )
en dan ook voor een pony met maat 135.
meeste zijn of heel klein of pas vanaf een normale maat 175.
waterdicht zou mooi wezen hoeft niet, wel graag een beetje betaalbaar, 80 euro vind ik echt not done voor zo'n stukje stof zonder sluitingen :P

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:29

ohja en een mentuig voor een wet kleinere pony is ook leuk :D en oornetjes in het blauww is ook superr :D

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 10:27

Bedankt voor de foto van het bitloos hoofdstel ga er zeker naar kijken.
Wendyshet we gaan kijken wat er in uitrijdekens te krijgen is.
De prijs gaan we ook zeer zeker naar kijken kan daar alleen niks over zeggen.
We willen wel zeker voor kwaliteit en mooie spullen gaan :j dat vinden we erg belangrijk!
Doxlover tuigen komen er wel en proberen dan ook zeker de kleinere erbij te nemen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:09

Mariska80 schreef:
Bedankt voor de foto van het bitloos hoofdstel ga er zeker naar kijken.
Wendyshet we gaan kijken wat er in uitrijdekens te krijgen is.
De prijs gaan we ook zeer zeker naar kijken kan daar alleen niks over zeggen.
We willen wel zeker voor kwaliteit en mooie spullen gaan :j dat vinden we erg belangrijk!
Doxlover tuigen komen er wel en proberen dan ook zeker de kleinere erbij te nemen.

Leukleuk ! :D de shet is namelijk net 90 cm ?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:18

word het enkel een webshop of ook echt een winkel maris ?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:08

Wat ik mis en nu dus in Amerika koop zijn Kensington dekens, en de dekens van Mini Express. Die laat ze zelf maken en dat is echt top spul, misschien zou je door dezelfde ook dekens voor je shop kunnen laten maken.
Amisch made tuigen en bitting rigs (http://miniexpress.com/harnesses/bittin ... d_102.html), en wat ik het meeste mis zijn van de dikke stevige lycra slinky's die in Amerika worden gebruikt. Verder kleine menbitjes (half cheeks), liefst ook die van Myler. En fijne lederen (http://miniexpress.com/halters/leather/ ... od_48.html) en nylon halsters(http://miniexpress.com/halters/nylon/ny ... od_63.html).
Het is geloof ik wel duidelijk waar ik mijn spullen meestal koop := .

Oh ja en de staart waszakken die Bassenqua noemde, die zijn niet meer te koop in Nederland en zijn erg handig. http://www.horse-spa.com/tail-bucket.html

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:52

Sharani schreef:
Wat ik mis en nu dus in Amerika koop zijn Kensington dekens, en de dekens van Mini Express. Die laat ze zelf maken en dat is echt top spul, misschien zou je door dezelfde ook dekens voor je shop kunnen laten maken.

Ga ik helemaal in mee! Perfecte pasvorm (voor paardjes in showconditie iig, geen idee hoe het bij vollere dieren past) en het liefst zou ik voor allemaal deze dekens hebben maar het importeren is gewoon erg duur :=
Oh en johnsons babyoliegel en royal crown hairdessing in NL kunnen kopen zou ook ideaal zijn als we dan toch een verlanglijstje mogen maken :P

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:31

tsja en als jullie nu ook :9 stalknechten gaan verhuren heb je een gat in de markt _O-
Y;( moest even grapje tussendoor....... :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:25

Daar is Sandra weer, leuk dat je terug bent! :') _O- := :roll:

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:06

Wat betreft Amerikaanse dekens, zou ik graag de Dura-Tech mini stable blanket te koop zien in Nederland.
Super dekentjes, als voor- en najaarsdeken of als onderdeken.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:39

nou san......ik ben mee geweest naar de beurs en heb een hele leuke stalboy gezien, heb er zelfs een foto van op m'n telefoon..... :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:23

wel een levende he,....zo ja laat zien....maar ik denk dat ik voor je ben :P

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:28

ja was een levende, waren er al wel voorbij gelopen omdat we dachten dat hij nep was... :')
telefoon ligt boven en heb geen zin om hem te halen, zal morgen proberen ja???

LLGG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:43

Bestaan er in de minimaten ook winterdekens van meer dan 300 gram? Deze kom ik nergens tegen, maar zou ik nog graag aankopen voor de koude winters!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:58

Val een beetje laat binnen: :D wat hierboven al gezegd werd: de Kensington dekens! Hebben ook voor de wat grotere (en smallere!) "minis"hele goeie pasvorm. Ik heb grotere maat minis, en een paar daarvan zijn ook breed maar ook eentje die hoog is en smal, de gemiddelde deken valt veel te ruim op de hals, toen ik hem importeerde heb ik een Kensington deken mee laten komen, super ding.
en de hooinetten, nibble nets, en goed passende nylon halsters voor de paardjes tussen 90-1.10 m.
Oh en een simpel hoofdstelletje voor deze maten zou ook heel mooi zijn. ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:34

Ik moet eerlijk zeggen dat bijna alle dingen die hier genoemd worden dat ik die al heb. Het kost veel tijd en moeite omdat het deels ook uit het buitenland komt maar ik mis eigenlijk geen dingen. Zou wel een stuk makkelijker zijn als het beter verkrijgbaar is.
Ben heel benieuwd Mariska!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:50

Een hele was lijst: leuke longeersingeltes en lijnen
winterdekens met hals rond de 50euro maat 105 (onderlengte)
halsters met klipje op de zijkant (leder,nylon)
leuke fleecedekens maat 105(onderlengte) oranje,lichtgroen,geel...
reflecterende uitrijdekens
transportbeschermers
maar vooral:de setjes ik heb een geel setje ,grijs roze.... dus een zadeldekje van eqijfaschion(ofzoiets :P ) met de norton peesjes in vele kleuren vooral de beige,oranje met de bijpassende oornetjes *\%/* en dan nog warme staldekens 300gram en meer :brr:

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:18

Zo heb even een nieuw account aangemaakt ;) is makkelijker.
Je moet tenslotte werk en prive gescheiden houden ;)

Het loopt allemaal lekker hier druk met pand klaar maken, schoon maken.
Spullen bekijken wat we willen gaan verkopen morgen komt de 1ste leverancier :D
Nog veel tijd nodig om alles klaar te maken maar komt helemaal goed :j

Alvast even iets om jullie agenda te zetten voor alle mini liefhebbers:
Op zondag 6 jan 2013 zal er een open huis zijn om de spullen te bekijken.
Nadere info volgt zo spoedig mogelijk :D

Jadeken we nemen het mee gaan kijken wat we kunnen gaan doen :j
Sappos heeft weer alles ;) zal je wel even een pb sturen waar je sommige dingen vandaan hebt :D
Altijd handig om tips te krijgen van mensen waar ze die dingen hebben gekocht.
Mooie en goede halsters lijkt nog best lastig maar we zoeken door en hebben nog 3 maand :D
De Kensington dekens ken ik zelf niet maar wil er wel naar gaan kijken als iedereen er zo tevreden over is.
Maris hoofdstellen gaan we ook mee bezig maar dat zal niet meevallen keus genoeg maar hoe vallen de maten.
Dus dan moeten we het gaan passen op onze eigen paardjes om te weten hoe het valt.
Zit nog wel even werk in denk ik zo net zoals zoveel dingen ;)
Hooinetten gaan we ook kijken nibble nets zou mooi zijn maar geen idee of ze die hier willen gaan verkopen.
LLGG Ik heb nog geen dekens gezien met meer dan 300 gram voor de kleine paardjes.
Wij hebben dit wel in ons hoofd zitten om dekens te gaan maken die er niet zijn bijv ook 100 gram is erg lastig.
We zullen er alleen wel tijd voor nodig hebben en niet alles zal er dan in jan al zijn.
Maar er wordt zeker aan gewerkt om na jan nieuwe producten te maken en ontwikkelen.
Nadita of de Dura tech er ook zal gaan komen weet ik nog niet.
We zullen niet alles kunnen gaan verkopen in dekens wat er is we zullen zeker gaan kijken naar deze deken.
Sandra met haar stalknecht _/-\o_ we hebben echt een levende gezien leek niet echt maar was het wel wahhhh.
Marije de Johnsons babyolie gel gaan we naar kijken alleen tot nu toe geen plek gevonden waar we het kunnen kopen.
De Royal Crown hairdressing heb je daar een voorbeeld van? Ik ken het niet.
Verlanglijstjes mogen zolang wij het kunnen verkopen horen we het graag :j
Bianca bedankt voor je tips we gaan er zeker naar kijken :D
Melanie het wordt een webshop maar op afspraak kunnen de mensen komen en we zullen de spullen wel netjes opstellen
zodat jullie alles kunnen zien :D en kopen natuurlijk :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:06

Oow ik heb iets bedacht wat er niet in NL is en wat ik ook niet (meer) heb. Kleine leren bitjes :o

Van de dingen die gevraagd worden
3 in 1 beschermers (Picasso, Chimacum tack en nog een in GB die ik even op moet zoeken)
Kleine leuke dekjes (Eskadron ponymaatjes)
Springschoenen (Picasso)
Hoofdstellen (Komen er wel steeds meer in Nederland maar kwaliteit is vaak matig, ik heb den Avulon, een Imperial Riding, een Horze, een Pfiff en een Harry's Horse. Daarnaast nog 2 van Chimacum Tack van Amish handgemaakt suuuuperfijn leer :+: )
Transportbeschermers (voorgevormd dus niet die "wrap" dingen, Chimacum tack)
Dekens (BR, Premiere, Bucas, Rhino en Shires. Met en zonder hals en in maten van 110 tot 137.)
Bitten (oa Myler, chimacum tack, half cheek, dubbel gebroken, plastic, enkelgebroken, ongebroken watertrens, liverpool)
Showhalsters (uit Amerika, Nederland, Australië)
Peesbeschermers (BR)
Kaptoom/sidepull (minihorse.eu)
Goede kleine halsters met klip (Hamilton)
Longeersingel (HH?)
Pessoatuig (via Bokt maar is een rotding, gebruik m nooit)

Zo zie je ik heb alles wel maar het is een gezeik omdat ik het overal vandaan pluk

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:52

MHS: dekens van meer dan 300 gram verkoopt minihorse.eu, ze staan niet op de site maar ze hebben ze iedere winter wel.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:54

ik zou voor het mennen van die tuig onderleggers willen maar dan ook de kleinere maten(heb een minishetje) en kan ze maar nergens vinden die ook echt mooi klein zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:35

MHS schreef:
Marije de Johnsons babyolie gel gaan we naar kijken alleen tot nu toe geen plek gevonden waar we het kunnen kopen.
De Royal Crown hairdressing heb je daar een voorbeeld van? Ik ken het niet.

Beide haal ik normaal gesproken gewoon bij Walmart als ik in Amerika ben en neem dan een halve koffer vol mee :P

Afbeelding
Lijkt net gewone babyolie die je hier ook overal kunt kopen maar deze is veel dikker en daardoor veel fijner in gebruik.
Tegenwoordig nergens meer te vinden in NL.

Afbeelding
Ook gewoon bij de walmart te koop.
Kost amper wat in Amerika maar door het gewicht is het versturen weer erg prijzig.