Welk pelham bit??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk pelham bit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:26

Sterk of aan de haal gaan zijn 2 dingen, sterk worden kan omdat de ruiter strak in de hand is...maar het ruime sop nemen en niet meer terug willen komen op een ophouding is gevaarlijk...

beertjewim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:05

hee,
ik heb ook een vraag.
ik heb een paard die erg veel moeite heeft met de aanleuning,
ik overweeg het om voor haar een dubbel gebroken pelham te kopen.
ze heeft er moeite mee omdat ze af en toe last van haar rug heeft en niet reageert op een normaal bit,
we hebben al van alles geprobeert zoals: bitloos, verschillende bitten, thiedeman, bijzet en elastieken maar niets helpt.(elastieken rijd ik nu mee wat wel goed gaat maar we willen haar zelf inj de aanleuning kunnen zetten)
zou het een goede zijn om voor haar een dubbel gebroken pelham te kopen en af en toe af te wisselen van bit?
en dan met dubbele teugel te rijden?
want ze heeft nu nog een mooie ondernek en ik wil geen boven net kweken door haar verkeerd te rijden,
ze rijd wel eenorm op haar achterhand en rijd M2 dressuur niveau.
zou dit dus een optie zijn?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:09

Ik zal degelijk les gaan nemen want tot nu toe heb je alleen maar aan symptoombestrijding gedaan en niet aan oorzaakbestrijding.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:13

beertjewim: met een pelham mag je geen dressuurwedstrijden starten. ik zou het advies van magda opvlogen als ik jou was

beertjewim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:49

hee ik rijd met haar 4 x in de week in de les en 2x buiten of in de bossen.
dus dat doe ik al.
het ligt eraan dat ze een schuin kruis heeft, en af en toe last van haar rug en daardoor moeilijk aan de aan leuning.
ze kan wel goed aan de aanleuning met een bijzet teugel.
als ze achter op haar hoofd druk heeft doet je het wel maar druk op haar neus of mond reageerd ze niet op