goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:33

dennisje schreef:
@ rina en ateo bedankt voor jullie raad,
ik ga binnenkort bij een kennis van ons haar western zadel uitproberen :)
en als dat bevalt dan kijk ik of haar zadelpasser die bij mij wilt komen passen.
en ik zat aan divoza te denken om te laten komen voor een dressuur zadel maar daar krijg ik alleen maar negatieve reacties op. dus ik probeer dan iemand anders die goed aangeschreven staat :)

Met divoza heb ik een slechte ervaring! Ze hebben daar geen verstand van hoe een zadel moet liggen. Ik heb meerdere zadel's gepast daar & proef gereden, zag aan de reactie van mijn paard (oren in de nek, en ook 1x bokken) dat het niet goed lag. Ik had daar toen een Anky zadel gekocht, alleen dat bleef naar voren schuiven. Daarvoor ook zat slechte zadelmakers tegen gekomen die je een duur zadel proberen te verkopen (zogenaamd kon mijn paard alleen maar Engelse zadel's op haar rug, en zei hij dat ik die in Engeland kon laten maken. Schrok alleen van de prijs, en van t hele verhaal dat mijn paard nooit een KN of Kieffer zou kunnen passen dat ik gelijk opzoek ben gegaan naar een andere zadelmaker). Zelf heb ik deze zadelmaker :
http://www.happyhorseadvies.nl/
Ze is tot nu toe ook de enige zadelmaker die bij mijn paard meerdere maten op ging meten.
Hier in de omgeving is een zadelmaker die zadel's gewoon even thuis op wil vullen :+ dat blijf ik raar vinden want hoe weet je dan hoe de rug van het paard is. Mijn eigen zadelmaker doet dat gewoon op stal, en kijkt daarna ook hoe het zadel ligt als ik ga rijden.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over haar, en heeft mijn paard geen schuivend zadel meer.

Hulsebos vind ik zelf mooie zadel's om te zien. Een kennis had er eentje. Alleen was het zadel scheef opgevuld, en de vulling was erg hard. Een andere zadelmaker heeft de vulling toen helemaal vervangen.

zuske

Re: goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:40

Ik was ook op zoek naar een stevig zadel. Ik had er een van tekna geprobeerd. Vond hem wel fijn qua pasvorm, maar hij was verder van slechte kwaliteit. Zou die niet aanraden. Ik heb nu een Kieffer en vind die inderdaad niet fijn zitten (meegekocht met paard).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:53

zuske schreef:
Ik was ook op zoek naar een stevig zadel. Ik had er een van tekna geprobeerd. Vond hem wel fijn qua pasvorm, maar hij was verder van slechte kwaliteit. Zou die niet aanraden. Ik heb nu een Kieffer en vind die inderdaad niet fijn zitten (meegekocht met paard).

ik heb een tekna gehad en die reed heerlijk ook slijtvast nooit geen problemen mee gehad ;)

oke divoza valt dan dus af ik hoor idd meerdere mensen erover

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:55

dennisje schreef:
zuske schreef:

ik heb een tekna gehad en die reed heerlijk ook slijtvast nooit geen problemen mee gehad ;)

oke divoza valt dan dus af ik hoor idd meerdere mensen erover

Ik vond hem ook erg hard zitten. Nooit last gehad van je billetjes?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:04

nee viel wel mee eigenlijk en mijn zadel was gloednieuw,

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:14

heb je eigenlijk al eens aan een heel ander model zadel gedacht? zoiets als een australian stock of een 'spaans'model?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:44

knollentuin schreef:
heb je eigenlijk al eens aan een heel ander model zadel gedacht? zoiets als een australian stock of een 'spaans'model?

ja daar heb ik ook aangedacht maar ik hoor dat die vaak heel breed zijn en slecht aan te passen zijn???? :?
heb verders geen ervaring met die zadels dus ik weet dat niet.
maar kan er idd altijd voor kijken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:52

Afbeelding
ik heb een paar x op zoeen gezeten, dit zit werkelijk heerlijk

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:58

Wat dacht je eens van een Passier Grand Gilbert Extra? Zeer op gesloten. Zacht en echt een a merk.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:34

@knollentuin ziet er wel uit als een luistoel haha dus is het proberen waard.
welke zadelpassr in noord holland heeft die zadels?

@minimouse ik heb een passier corona gehad en die vond ik toen heerlijk.
gb moet ik nog uitproberen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:38

ik weet niet wie er in n holland deze zdels heeft , ik weet ollashop en equimaro

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:50

oke daar ga ik morgen dan is ff goed rondneuzen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:57

ja , ze hebben nog veel meer modellen , ook waarbij die voorste rand verder doorloopt en de achterste. het mooie van deze foto vond ik dat je eronder kan zien dat er gewone kussens onderliggen die dus aangepast kunnen worden

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 22:05

ja idd dat zag ik meteen ja :D

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:23

Hoi dennisje, ik heb van bijna alle barokke modellen een testzadel, en verder heb ik ook de MSFC zadels, Massimo zadels en Western zadels. De kussens van de barokke modellen kunnen inderdaad aangepast worden en het kopijzer van de boom is aan te passen aan de breedte van je paard.
Het is toch altijd een kwestie van proberen, zeker in jouw geval, waar je lekker in kan zitten. Je kan het zadel waarvan je denkt dat dat misschien een goede keuze is ook een paar dagen uitproberen want na een klein stukje rijden kan je dat niet zeker zeggen vind ik.

Ik kom door heel Nederland en Belgie :) .

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:59

Ilsemarie schreef:
Ik heb toevallig laatst een fryso aangeschaft. Toen ook op de fryso legato gezeten en dat zadel had echt een diepe zit en behoorlijke wrongen. Persoonlijk kon ik er niks mee worden maar kan me best voorstellen dat dat dan goed bij je past want je zat er echt goed in opgesloten! Hij staat nog niet op de site maar je zou altijd een mail kunnen sturen (model is net nieuw namelijk) en anders is de proffessional misschien ook iets voor je? (http://www.frysozadel.nl)
Met andere zadels heb ik geen ervaring dus daar kan ik je helaas geen tips over geven.
Verder zijn inderdaad van die sprenger beugels of bow balance beugels ook wel een idee?

Ik heb gister de Legato geprobeerd, wat een goddelijk zadel!! Die heeft echt alles wat je zoekt TS.
Ik vermoed dat ik volgende week dit zadel ga aanschaffen. :j

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:03

Bizzybijtje schreef:
Kieffer absoluut niet! Daar heb je niets aan steun aan!

De Kentaur Penelopa heeft een fijne, diepe zit en flinke wrongen.
Ik denk dat Jaguar echter een goede keuze voor je zal zijn. Dat zijn echt goede zadels, en ze zitten (denk ik) ook erg fijn.

Ik had een hele fijne Kieffer, diepe zit, veel kniewrong. Zat gesloten als een huis!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:42

Maris__ schreef:
Bizzybijtje schreef:
Kieffer absoluut niet! Daar heb je niets aan steun aan!

De Kentaur Penelopa heeft een fijne, diepe zit en flinke wrongen.
Ik denk dat Jaguar echter een goede keuze voor je zal zijn. Dat zijn echt goede zadels, en ze zitten (denk ik) ook erg fijn.

Ik had een hele fijne Kieffer, diepe zit, veel kniewrong. Zat gesloten als een huis!

welke kieffer ;) ?

er zijn er heel wat haha :)

ik heb besloten voor een 2e hands zadel te gaan ook vanwege de leeftijd van mijn paard.
volgende week woensdag heb ik een gesprek erover.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:16

@dennisje: een Kieffer Lusitano, had ik op mijn fries. Heb nu een KN Symphonie op mijn kwpn'er, standaard model. KN Allegro heeft wel een diepe zit, maar weinig kniewrong.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:26

Hey TS,

Ik heb een anatomica octant.. Geeft veel steun bij je knie en zit erg zacht.
Ze hebben her en der ook wel wat tweedehands zadels ervan..

Ik heb het zadel nu een jaar en ben er super super blij mee!

CKW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:00

ik heb tot nu toe alleen maar kieffer gehad, en ik vind ze echt heerlijk zitten.
ik heb een ulla salzgeber rusty, die heeft een hele diepe en zachte zit. de 'gewone' ulla salzgeber heeft volgens mij wel dikkere kniewrongen, dus misschien is dat wat?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:08

Ik heb niet alles door gelezen, maar ik heb meerdere zadels en ook veel zadels gehad, maar het aller stevigst zit ik toch in een wow zadel. Die kunnen ook helemaal aangepast worden naar jou wensen. Ik zit zelf met een knie blessure en een wow zadel geeft zo veel stevigheid dat ik daar zo mee weg kan rijden (alleen kosten ze wel wat nieuw vanaf €2600 geloof ik).

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:38

Ik ben hypermobiel (speling in mn gewrichten) en heb daardoor moeite om goed stil te blijven zitten. Daarnaast big problems in mn knie door de speling en bekkeninstabiliteit... :( Ik heb dan ook zadel nodig die mij vastzet en voldoende steunt.

Ik heb eerst een Titan II gehad die heeft idd dikke kniewrongen, maar toen ik een keer op een Brandt zadel zat van een stalgenootje, was ik om! Wat een heerlijke zadels, ik zat als een huis! Enbovenal...stil!! :D Geweldig!

Ik heb gekozen voor een havannabruin zadel met buffelleren zweetbladen, omdat dat lekker stroef zit en voor extra vastigheid zorgt, en kalfsleren wrongen (extra dik) en zit. Zie mijn profiel

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:26

ik wilde even laten weten dat ik inmiddels een zadel gevonden heb.

stubben scandica de luxe :D

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:33

Ik heb de Euroriding Titan 2.
Deze heeft een diepe zit en dikke kniewrongen en zit lekker.

Edit; zie dat je een fijn zadel hebt gevonden :)