dennisje schreef:@ rina en ateo bedankt voor jullie raad,
ik ga binnenkort bij een kennis van ons haar western zadel uitproberen![]()
en als dat bevalt dan kijk ik of haar zadelpasser die bij mij wilt komen passen.
en ik zat aan divoza te denken om te laten komen voor een dressuur zadel maar daar krijg ik alleen maar negatieve reacties op. dus ik probeer dan iemand anders die goed aangeschreven staat
Met divoza heb ik een slechte ervaring! Ze hebben daar geen verstand van hoe een zadel moet liggen. Ik heb meerdere zadel's gepast daar & proef gereden, zag aan de reactie van mijn paard (oren in de nek, en ook 1x bokken) dat het niet goed lag. Ik had daar toen een Anky zadel gekocht, alleen dat bleef naar voren schuiven. Daarvoor ook zat slechte zadelmakers tegen gekomen die je een duur zadel proberen te verkopen (zogenaamd kon mijn paard alleen maar Engelse zadel's op haar rug, en zei hij dat ik die in Engeland kon laten maken. Schrok alleen van de prijs, en van t hele verhaal dat mijn paard nooit een KN of Kieffer zou kunnen passen dat ik gelijk opzoek ben gegaan naar een andere zadelmaker). Zelf heb ik deze zadelmaker :
http://www.happyhorseadvies.nl/
Ze is tot nu toe ook de enige zadelmaker die bij mijn paard meerdere maten op ging meten.
Hier in de omgeving is een zadelmaker die zadel's gewoon even thuis op wil vullen
dat blijf ik raar vinden want hoe weet je dan hoe de rug van het paard is. Mijn eigen zadelmaker doet dat gewoon op stal, en kijkt daarna ook hoe het zadel ligt als ik ga rijden.Tot nu toe ben ik erg tevreden over haar, en heeft mijn paard geen schuivend zadel meer.
Hulsebos vind ik zelf mooie zadel's om te zien. Een kennis had er eentje. Alleen was het zadel scheef opgevuld, en de vulling was erg hard. Een andere zadelmaker heeft de vulling toen helemaal vervangen.

Ik heb dan ook zadel nodig die mij vastzet en voldoende steunt.